BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

En gezalfd in Clearasil al kijkend naar Derrick, Dallas, the A-Team, en natuurlijk de hotpants van Daisy Duke :) ...................
 
Laatst bewerkt:
En zo is mijn bijna-nog-hagel-nieuwe R1250RT het nostalgisch product van de toekomst. Had haar afgelopen donderdag of zo nog gekuist, moest ze gister avond door het poepweer het baasje van Schiphol huiswaarts brengen. Ze had al die tijd netjes droog onder de G-Pier op me staan wachten en zag er adembenemend-Bo Derrick-mooi uit zo in dat sfeervolle witte TL licht.
Enfin, de werkdag was wegens beetje onweer boven Duitsland toefje langer geworden. Elluk nadeel hep suh foordeel: het zal om 23:05 toch lekker rustig zijn op de weg.

Waar komt al dat volk toch vandaan? Op de A10 werd het al wat gezelliger en met dat ik de A1 op draai hoor ik Flitsmeister “26 minuten vertraging” roepen. Van 4 rijstroken naar 1.
Nogal wat hoog blonde dames achter het stuur van Kalverstraat Tractoren (het soort dames dat je wel eens zag in van die afleveringen van Derrick) die het niet zo nodig vonden om een beetje ruimte te maken voor mijn Spätzi. Alsof de file korter wordt als ik in die ene rij ga aansluiten. Toen een heerschap het plan opvatte om te zien of hij mij tussen zijn SUV-XL en de vrachtauto daarnaast kon klemrijden, had ik het wel gehad met file filteren en schoof bij Hilversum Noord de snelweg af. Nou kom ik daar eigenlijk nooit vanaf de snelweg, dus ken die hoek helemaal niet. Beetje op de gok door de bebouwde kom over irritante drempels (van het soort dat te smal en te hoog is, soort stoeprandband dwars over de weg). De Navigator VI lag nog op de kompjoetur kamer wegens kaart update 2020-20. Die kon me dus niet echt helpen vanaf die afstand.
Staan twee auto’s de weg te blokkeren, “gezellig” door het raam aan het kletsen. Waren niet van plan de discussie te onderbreken wegens verkeer dat wel eens huiswaaRTs wilde. Enfin, Spätzi er rechts langs weten te wurmen.

Vers sapje nog geladen, wegens een recent ontvangen matige kwaliteit foto van het CJIB (als de Flitskast net is aangezwengeld en dus nog net niet is doorgegeven aan FM, blijkt de door de VVD bewerkstelligde 130 km/u snelheid op een 3 baans A1 toch best een dure hobby, wat moet het voor buitenlanders een onbegrijpelijke toestand zijn op onze snelwegen) en uiteraard ook wegens het steentje bijdragen aan het verminderen van de stikstof uitstoot (kuch kuch) bleek Spätzi bijna 22 kilometer uit een litertje Woestijn Wijn te hebben geperst. Ik ben trots op haar.

Ze rolde gewillig de droge schuur in. Echt schoon is ze nu al niet meer... maar gelukkig minder smerig dan wat ik had gevreesd.

Gelukkig heb ik de foto nog. Nee: ik ben niet aan het links plakken, net bezig aan een inhaal manoever wegens een zwerm 95 km/u schuivend 4 wieler blik, net buiten beeld.
D59770C8-EE1F-4FFC-8C78-5924D1087127.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Minder nieuwe mensjes als oplossing. Dat helpt ook. Met direct daar achter aan een drastische vermindering van de consumptie van vlees door bestaande en nieuwe wereldburgers. Om de potjes baby voeding te voorzien van gemalen stukjes rund is een onwijze hoeveelheid helder zoet water verbruikt en een belachelijke hoeveelheid methaangas de gevoelige opwarmende atmosfeer in geslingerd. De CO2 afdruk van mijn dochter is bijvoorbeeld, ondanks al haar gevlieg over deze planeet, maar een fractie van een reguliere Burger King ganger omdat zij in 2013 voor het laatst een stukje vlees at.....

U begrijpt dat ik met mijn gevlieg en ge-eRrrrrTeee dan ook mijn vleesch consumptie met ongeveer 60% heb verminderd. Ik moet direct daarbij opbiechten dat 1 van de meest goddelijke stukjes vlees dat ik recent heb mogen genieten (alibi: ik was op bezoek) en dat van de BBQ kwam, een stukje speciaal rund betrof dat tijdens zijn 5 sterren beter leven was gemasseerd, voorzien van speciaal soort voer en af en toe een biertje. Mensen lief, na zo'n stukje is het totaal vegetarisch worden onmiddellijk verworden tot een onbereikbare doelstelling..... De CO2 afdruk van dat stukje dood beest was zo groot dat om dat te compenseren ik eigenlijk minimaal een week bietenpulp van de suikerbietenfabriek had moeten consumeren..... Want de koe liep ooit in Australië...
 
...naast Bo en die andere Derrick, is dus frikadel ook al passé...



In het Groene Boekje was decennialang alleen de frikadel te vinden. Daardoor namen veel mensen aan dat frikandel spreektaal was en dat die n er dus niet in thuishoorde. Zo hebben miljoenen mensen ingepeperd gekregen dat je ook de ‘moderne’ snack zonder n moest schrijven, ook al sprak bijna iedereen die n wel uit.
Het probleem is pas in 2005 opgelost.
Sinds dat jaar staat behalve frikadel ook frikandel in het Groene Boekje.




...niets is meer zoals het was... :/

Zelfs een frikadel niet...

Zo is Bo ook geen Derrick, maar een Derek. ;)

Der Alte zou het wel willen dat zij zijn vrouw zou zijn.
 
Overigens maak ik me zorgen over de toekomst van de RT in Nederland. :/:/
Per slot van rekening is een echte mannen motor niet echt gender-neutraal. B|
 
Laatst bewerkt:
Weet ik, maar Derrick was ook oud.

Dat klopt! Ik dacht altijd als jongen dat als straf voor het tot twee keer toe in 1 eeuw de hele planeet in een oorlog storten, Duitsers pas met 85 met pensioen mochten....

Die Horst Tappert was iig de VUT leeftijd al aardig gepasseerd ten tijde van de draaidagen van Saison Einzz
 
Overigens maak ik me zorgen over de toekomst van de RT in Nederland. :/:/
Per slot van rekening is een echte mannen motor niet echt gender-neutraal. B|

In Frankrijk is het nu al begonnen: “jongens speelgoed” en “meisjes speelgoed” is per heden verboden.... Kijk het NOS journaal van 26 september anders nog ff terug...

Ben blij dat ik net op tijd mijn jongensspeeltje in de garage heb weten te zetten. Het ding mot nog wel ff mee kunnen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan