BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Daarnaast is aan onze CAO een gekke goodie toegevoegd die de moeite van het onderzoeken waard is met een jaartje of 4: Private Lease met KLM Korting op milieu vriendelijke wagens. Met genoeg korting wil ik bijvoorbeeld tzt best wel eens aan een Jaguar iPace denken.

Het wordt tijd dat ook de gewone mensch eens kan profiteren van E-cars etc.
Nu nog wegenbelasting vrij is het enige voorbeeld, maar koers van de regering is niet echt stabiel.

Neem nu België: daar krijg je als particulier veel voordelen als je electriek gaat rijden: je mag een electriek voertuig in 5 jaar van je inkomen aftrekken.
Heb je als particulier ook wat aan.
Voor woon-werk verkeer ik een electrische motorfiets niet verkeerd.

Elektriek. Dat spul maak ik tegenwoordig thuis zelf ook. T.z.t. wellicht Zonnepanelen Tuinwandje plaatsen.

Niet doen:
1: bij verkeerd aansluiten kan e.e.a. in de fik vliegen.
2: volgens mij heb jij veel bomen voor de deur staan en zonnepanelen werken niet in de schaduw.
 
BMW-Wouter hoopt dat piloten wel MoNo fladderen en zei:
Je zit toch niet te appen tijdens het fladderen? Handjes aan de weet-ik-veel houden!
Begrijp ik dat Schiphol een sooRT RT en GS verzamelplaats is dan? Wel mooie ruime plekken.
In de parkeergarage van mijn werk merk je dat de blaadjes en regen aan het vallen zijn: beduidend minder motoren waardoor er meer ruimte is.

Zeker niet tijdens het sturen! Londen en Parijs zijn nogal gewilde vliegveldjes in onze branche. Dus luchtvaartmaatschappijen azen op z.g.n. “Slotjes”, landing en opstijg tijden. Dat resulteeRT in een setje op Londen waarbij je 2 en half uur op de grond bent, op Parijs is ook zo’n combi. Een deel van die tijd verdoe je aan rondrijden van landingsbaan naar parkeerplaats, mensen uitzwaaien, mensen welkom heten en rondrijden van parkeerplaats naar vertrekbaan. De rest van de tijd is voor de warme prak, vliegtuig inspecteren, knoppies indrukken. Blijft er zo maar een half uurtje Quality Time over.

Er staat ook van alles aan Japans spul. Gisteravond lag er een buddy deel op mijn buddy. Was van mijn buurman op een groene Kawa. Hij moest hem ff kwijt zei die.

Waar die olie meuk vandaan komt zou ik niet weten. Als het maar niet uit Spätzi komt.

...Ron... ziet de Thames voor d IJssel aan en zei:
...ik zie de IJssel door het landschap meanderen, daar op de achtergrond, en daarom denk ik dat U hier de route naar Andreasberg aan het verkennen bent, en hier in vogelvlucht het altijd gezellige, en vooral oud-Gelderlandse Bronkhorst aan het benaderen bent...!

Ja, of ja...?! :)

Bijna Ron. Mijn hagelnieuwe co-piloot was danig onder de indruk van Brexittown-on-the-Thames dat ie het niet kon laten een plaatje te schieten.

...Ron... denkt mee en komt met een Top Tip en zei:
Kijk..., het gaat dus om het geld... ;)

...want : 'met genoeg korting'... :/


Maar aangezien U altijd orakelt dat een motorische 2 wieler handiger is voor veel van alles en nog wat, en dan met name Uw woon-werk-woon verkeer, zou..., in de moderne Private Lease toestand, wellicht over 4 jaar de elektrische 2 wieler nog meer uitkomst kunnen bieden... :Y

BMW Motorrad doet aan Private Lease tenslotte.
BMW Motorrad heeft een filmpje laten maken met een 'e-boxer'.

Ik zeg : een win-win situatie (voor U).

Nu zien we in het filmpje een nogal naakte, en vooral sportief ogende fiets (al dan niet 100% een computersimulatie...), maar elektrieke brommers bestaan al een fiks aantal jaren, en van de e-vorm kun je natuurlijk zomaar een boxer-gelijkende toerfiets maken (voor hen die graag op een boxer-gelijkende toerfiets willen blijven rijden...)

Dus met kuip, und koffers.

...en we noemen onze spruit : BMW E-lektrifizie-RT..., in de volksmond : BMW ERT..., spreek in Nederland uit als : 'erwt'... :+




Verrot goede tip Ron! Vast dat ze tzt ook stekkERTjes voor het weer opladen presenteren op de motor opstelplaats van Schiphol.

Tot mijn verbazing zag ik gisteren twee motoreigenaren die, ondanks de prachtig grote overspanning waaronder de motoren staan, meenden dat er nog een hoes over de motor moest.

Ook zag ik daar te Schiphol de R1200ST die ooit van BoxerLady was, de meneer die hem heeft gekocht heeft er nog altijd veel plezier van.
 
Laatst heb ik een scheutje motorolie terug gegeven, toen ik wat van dat glibberige vocht in de scooter waar zoon op rijdt probeerde te gieten.
De berijder verkeert in een sooRT veronderstelling dat het ding alleen soms benzine nodig heeft, banden pomp je op als bochtenwerk een beetje rommelig begint te verlopen. Het bestaan van motorolie was hem onbekend.

Het verhaal van de jeugd van tegenwoordig.
Ik heb het opgegeven om de kids te leren om hun rollend materieel te onderhouden.
 
Het wordt tijd dat ook de gewone mensch eens kan profiteren van E-cars etc.
.....

Niet doen:
1: bij verkeerd aansluiten kan e.e.a. in de fik vliegen.
2: volgens mij heb jij veel bomen voor de deur staan en zonnepanelen werken niet in de schaduw.

Vwb jou idee om elektriek te stimuleren: ik ben 100% eens!

Op dit moment liggen 11 panelen op het platte dak die door een zeer kundig bedrijf zijn aangesloten met inderdaad de opmerking dat ik door de schaduw vd bomen ongeveer 20% rendement misloop. Hij kwam ook met de suggestie om de noordkant vd tuin waar veel minder schaduw is te voorzien van zo’n zonneschutting. Dan schijn je echt dwaas veel op te wekken, zelfs in Lage Vuursche.

Dit is de productie van de 11 panelen op het platte dak, sinds november vorig jaar:
152AE800-C20E-46E8-9E0D-7FD094418F62.png
 
Laatst bewerkt:
Vwb jou idee om elektriek te stimuleren: ik ben 100% eens!

Op dit moment liggen 11 panelen op het platte dak die door een zeer kundig bedrijf zijn aangesloten met inderdaad de opmerking dat ik door de schaduw vd bomen ongeveer 20% rendement misloop. Hij kwam ook met de suggestie om de noordkant vd tuin waar veel minder schaduw is te voorzien van zo’n zonneschutting. Dan schijn je echt dwaas veel op te wekken, zelfs in Lage Vuursche.

Wij hebben reeds 6 en een 1/2 jaar op het dak 12 panelen liggen.
Het is een ideaal dak: pal zuid, 30 graden hellinghoek en clear vieuw.
Geschat rendement 2700 kWh. per jaar (volgens de installateur)
Totaal opgewekt: bijna 22.000 kWh, daadwerkelijk 3400 kWh. per jaar.
Waarvan 2600 via de meter gaat en 800 rechtstreeks. (dat is het stroomverbruik als de zon schijnt)


Toch: de salderingsregeling wordt door de koers-onvaste regering weer afgebouwd. Dus worden de voordelen weer minder.
Daarnaast: als je minder verbruikt als dat je terug levert, is het nuttig om te informeren hoeveel je voor elke kWh. terug krijgt.
Het kan zo maar een paar cent schelen per kWh.
 
...Ron...maakt een gebbetje en zei:
...de oude was 'versleten'...!


Die oude zit nu in, gehuld in een stevig aanvoelend, en vooral hopeloos vormgegeven, flodderig lichtgrijs unisex-kostuum, en met de armen van datzelfde kostuum stevig aan elkaar vastgebonden, ernstig verdwaasd van zich af te kijken, in een relatief geluiddichte, en vooral kunstig gecapitonneerde, verblijfsruimte.

Geen vensters. Een stalen deur met stevig slot, en doorkijkluikje.
Ventilatie via een eenvoudig roestvrijstalen rooster van 15 x 6 centimeter.

Ver weg van familie, vrienden, kennissen.
Ver weg van steeds bozer wordende wereld.

Ver weg van altijd maar opgewekte (ex) collega's.



...morgen weer een nieuwe dag..., misschien gaat het dan iets beter met hem... :/

Tja.. wat zal ik eens zeggen...

Bij mijn weten is nog niemand die met mij gewerkt heeft in een dwangbuis geëindigd. Er is er wel eentje die een heel klein beetje “van het padje” is geraakt, zij is bevangen van het Flat Earth Syndroom geraakt, op zich best wel een zorgwekkende toestand natuurlijk. Een bijzonder intrigerend vrouwspersoon, een prettige verschijning om naar te kijken (het jongere zusje van Sigourney Weaver). Een teken aan de wand was wel dat ze na haar opleiding tot piloteuze de studie psychologie heeft gevolgd en afgerond...Kwade tongen beweren dat ze dit hele platte aarde gebeuren express gedaan heeft om zo het invaliditeits pensioen op te strijken en een leuk centje bij te verdienen als psychotherapeute. LuisteRT u zelf naar die radio uitzending en oordeelt u zelf of ze echt een beetje KoeKoeK is of een geweldige actrice en bijzonder doortrapt.

Hoe komt uw Malle Eppie dan wel aan een hagelnieuwe co-piloot? Wat is er aan de hand met de ouwe? Wellicht voedt het uw vliegangst des te meer, maar ondergetekende is sinds 1992 door KLM aangesteld om Jong Talent te begeleiden op het traject van Vers Van Het VWO Naar Gezagvoerder Bij De KLM. En dan wel alle stadia van dat traject. Dus het begint op een 1 motorig propellor dingetje, tegenwoordig te Lelystad (want Martinair en KLM zijn geheel en al gefuseerd en dat geld dan dus ook voor de onderliggende vliegscholen) en dat eindigt dan bij de cursus Hoe Wordt Ik Gezagvoerder Op Een KLM Boeing 737. Afgelopen week had ik een bijzonder getalenteerd jong mens mee die een volgende stap in zijn carrière heeft kunnen maken, van Aflossings Piloot op een Boeing 777 en Boeing 787 naar Copiloot op een Boeing 737. Doen we onderweg wat leuke oefeningetjes. En in het hotel bomen we over allerlei theorie dingetjes. Netjes gegroepeerd per onderwerp in hoofdstukjes. En per regeltje een vinkje als we een onderwerpje keurig hebben afgehandeld.

Maandag doet ie examen op een heen-en-weer Madrid. Dat sooRT van examens neemt Malle Eppie dus ook af. Maar uiteraard niet van zijn eigen leerlingen hè. Deze jongen gaat dat examen met vlag en de wimpel halen. Anders vreet ik dat grappige 80 jaar Van Harten petje op dat ik gratis bij Spätzi kreeg. En dan gaat de jongeman van 2 gouden strepen op de mouw dan wel schouder naar 3.

4E5FFCA1-1D02-4099-ABC4-42376FD07FE9.jpeg


De oude co-piloten zie ik zelden tot nooit meer. Omdat we namelijk als een dwaas aan het omscholen zijn geslagen. Iets met pensioneringen en rekenfoutje met hoeveel piloten nou nodig waren en iets met plotse groei omdat de vorige directeur van Schiphol huppakee in 1 klap naar 500.000 vliegbewegingen in 1 jaar is gegaan en KLM daar haar aandeel wel van moest pakken want eenmaal weggegeven aan Oegoeboegoe Airlines komt zo'n slotje nooit meer terug. Maar misschien dat ik aankomende maandag een ervaren kracht mee krijg. Zo waar een riedeltje vliegen zonder jongeling-in-omscholing. Gek idee, geen oefeningetjes en geen theorie door hoeven worstelen. Gewoon vliegen.
 
(want Martinair en KLM zijn geheel en al gefuseerd en dat geld dan dus ook voor de onderliggende vliegscholen)

Niet helemaal.

Er zijn een aantal rechtszaken geweest waar de KLM advocaat, de vakbond advocaat en uiteindelijk de rechter(s) toch echt hebben verteld dat Martinair niet is overgenomen door KLM maar een volledig zelfstandig bedrijf is.

Ook al heeft Martinair 1 klant (KLM), directie en al het kantoorpersoneel is KLM-er en 1 leverancier van alles nl ........................KLM.

Op het vliegtuig, mijn uniform, ipad, suikerzakje, koffiebeker, websites voor mijn rooster en alles wat ik zie en aanraak staat KLM.

Bij Martinair zijn 3 jaar geleden 37 collega’s ontslagen terwijl KLM in de rechtbank beweerde dat ze daar ECHT geen plek voor hadden. Deze zijn met een zak geld en al hun ervaring naar de concurent gegaan. Paar maanden later had KLM een tekort aan vliegers.

Onbegrijpelijk maar waar.
 
De motordealeRT laat me ook nu en dan zijn verbazing weten, in februari lag hij wakker van een volle 2e hands showroom, na de eerste lente zon glad leeg verkocht en is er gebrek aan occasions. Daarnaast zijn de nieuwe GS'en en RT's niet aan te slepen.
Dan blijf ik me toch verbazen waar die dingen allemaal rijden: als ik naar- en van mijn werk rij zie ik nauwelijks mede RT's of GS'en. Waarschijnlijk zijn het knalpijp kleurders net als glk :P

morgen weer even kleuren hoor..........
 
Dubbel....dus maar even een plaatjr
 

Bijlagen

  • D2F3EFC5-0865-40E7-AE29-EA7DA5C8A7EB.jpeg
    D2F3EFC5-0865-40E7-AE29-EA7DA5C8A7EB.jpeg
    151,3 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Dubbel....dus maar even een plaatjr
Mooi opgeruimd schuurtje :t
Mijn RT moet het nog steeds met een DSCovers hoes doen die overigens goed bevalt: de motor komt er zonder condens onder vandaan (dat was met de als oer degelijk bestempelde canvas hoezen wel anders).
Ik vind het alleen heel vervelend als de RT nat onder de hoes moet, soms ontkom ik daar echter niet aan.
 
Schuur is redelijk netjes echter moeders de vrouw zet regelmatig wat “ troep” op de grond. En dat ondanks een schuurverbod })
Maar het is een prima plek voor mijn fiets en motor.er lopen ook cv buizen doorheen, dus vriezen doet het er nooit
 
...Ron...heeft een eng plaatje van Mevrouw Weaver gevonden en zei:
En wat mevrouw Weaver betreft..., kweet niet hoor Jeroen..., maar wellicht toch us vaker een brillendoekje vasthouden, en de lensjes van jouw montuuRTje oppoetsen... :/

Als je van mening bent dat deze platte aarde mevrouw een prettige verschijning is om naar te kijken, en daarbij de vergelijking trekt met die mevrouw Weaver als haar iets oudere zus..., dan ben ik bang dat je straks NAAST die ex-co-piloot zit... :/



witches1.jpg

Sigourney Weaver :/

Ik weet het Ron, de tand des tijds is genadeloos......

Ik bedoelde natuurlijk DEZE Sigourney Weaver:
SigourneyWeaver.jpg


Ergens jaren Tachetug.
 
Alpenrijder zet de puntjes over de "fusie" tussen KLM en Martinair wel ff op de i en zei:
Niet helemaal.

Er zijn een aantal rechtszaken geweest waar de KLM advocaat, de vakbond advocaat en uiteindelijk de rechter(s) toch echt hebben verteld dat Martinair niet is overgenomen door KLM maar een volledig zelfstandig bedrijf is.

Ook al heeft Martinair 1 klant (KLM), directie en al het kantoorpersoneel is KLM-er en 1 leverancier van alles nl ........................KLM.

Op het vliegtuig, mijn uniform, ipad, suikerzakje, koffiebeker, websites voor mijn rooster en alles wat ik zie en aanraak staat KLM.

Bij Martinair zijn 3 jaar geleden 37 collega’s ontslagen terwijl KLM in de rechtbank beweerde dat ze daar ECHT geen plek voor hadden. Deze zijn met een zak geld en al hun ervaring naar de concurent gegaan. Paar maanden later had KLM een tekort aan vliegers.

Onbegrijpelijk maar waar.

Daar stak natuurlijk nog wel een slepende kwestie onder met een door beide Ledenraden van de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers uiteindelijk geaccordeerde regeling waarbij de twee vliegercorpsen in elkaar gevlochten zouden worden, weliswaar met een ontsnappingsclausule mochten mensen een "Overgang Van Onderneming" rechtszaak tegen VNV en KLM gaan aanspannen om er zo een betere overstap regeling uit te slepen waardoor met behoud van functie van Martinair bij KLM ingestroomd kon worden. Die rechtszaak werd helaas aangespannen (en voor zo ver ik weet verloren, ook in hoger beroep), de stekker werd uit het akkoord getrokken en het werd beduidend gespannen. Vanaf de zijlijn bezien lijkt het logisch, behoud van functie bij de overstap, maar als er wordt "ingezoomd" krijg je dan wel gekke effecten. Zoals bijvoorbeeld collegae die in een eerder stadium met een Vrijwillige Vertrek Regeling zijn overgestapt naar KLM, daar onder aan de lijst zijn begonnen om dan vervolgens te worden ingehaald door collegae die bij Martinair minder senior waren. Of de kromme situatie dat Martinair nu eenmaal uitsluitend intercontinentaal vloog, functies die bij KLM met een vrij fors Europees deel van productie en een salaris/carrière gebouw heeft waarbij intercontinentale functies hoger op de ladder zijn, zodat relatief juniore voormalige Martinair vliegers met behoud van functie een flinke groep KLM-ers met meer dienstjaren zou gaan "Haasje Over-en". Maar fraai was het allemaal niet. Dat staat als een paal boven water. Gelukkig hebben de ongeveer 70 voormalig Martinair vliegers die rond 2011 zijn overgegaan naar KLM het over het algemeen goed naar de zin, in ieder geval de collegae die ik op de Boeing 737 tegen kom wel. Je hebt wel een punt: er is op het vlak van Martinair vracht geen sprake van een fusie maar een Moederbedrijf met een Dochterbedrijf. Net zoals Transavia een 100% dochter van KLM is. En KLM Cityhopper dat ook is. Waarbij ook KLM Cityhopper maar 1 klant heeft: KLM. Maar wel een eigen Airline Operator Certificate. Ik kom overigens ook meer en meer "Air France" tegen als ik bijvoorbeeld mijn salaris strookje wil in zien. Of mijn vakantie data wil aanvragen.

Voor wat betreft de Luchtvaartscholen is het volgens mijn informatie in ieder geval wel zo dat de handen fors ineen geslagen zijn en Martinair Lelystad op dit moment alleen nog leerlingen heeft die aan de KLM Luchtvaartschool zijn aangenomen. Ik ben onlangs op sollicitatie geweest om in mijn vrije tijd een steentje bij te dragen en daarbij aangegeven dat wat mij betreft er ook in de weekenden gevlogen wordt en de makelaars, tandartsen, notarissen etc etc ook hun vlieglesje kunnen krijgen. Dat was jaren zo. Mijn roost liggen bij Martinair Lelystad, ik heb er leren vliegen en ben vanuit daar met reclame slepen begonnen. En heb daar ook flink wat proeflessen mogen verzorgen. Hartstikke leuk werk. Hopelijk kan/mag Martinair Lelystad die activiteit weer gaan ontplooien.
 
Voorschotje op de E-RT (spreek uit: Erwt) discussies straks:

“Mannen, ik heb nu een paar keer de accu geladen met zonnestroom en kom dan niet verder dan 182 km. Wat is jullie ervaring?”

“Gas centrale stroom: 195 km”.

“Ik was laatst in Frankrijk en heb het Erwtje lekkere lading kern energie gegeven: 255 km!”
 
Terug
Bovenaan Onderaan