BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

je moet zon knoopcel niet met de vlakke kanten tussen je vingers vastpakken, knijp je de prik er uit :+ de rand in de omtrek is hoe je ze kan aanraken, maar zelf dan liever niet :+
 
Ik ben wel benieuwd naar de juiste batterij code, deze zit er nu in:

Bekijk bijlage 1437686
En dit zegt het boekje (R1200RT-LC):

Bekijk bijlage 1437690
De twee batterijen uit een vorige identiek pakje hebben het maar een paar maanden uitgehouden.

Wat betreft starten: ik zal proberen geduldig te zijn en niet opstappen, contact aan en starten (maar de 3 checks helemaal afwachten vereist wel geduld).
Lees en huiver, het volgende setje wordt geen Duracell.
 
Duracell heeft dus zo’n goede marketing dat ik er gewoon automatisch vanuit ging (foutje blijkt nu) dat deze wel de beste zouden zijn.
 
Zo waren ons dus afgelopen zomer in Engeland. En deze X in het gebied dat ook wel de West-Midlands wordt genoemd, en echt strak tegen de alom bekende Cotswolds ligt.

Nou..., die West-Midlands zijn net zo mooi, net zo heuvelachtig, net zo sfeervol, en nog veel meer, als de Cotswolds.
Maar..., nog niet half zo toeristisch..., als in : bijna geen toerist te bekennen daar, terwijl je in de Cotswolds letterlijk over de toerist struikelt...

...de uitbaatster van 'onze' B&B was dan ook van mening dat hun West-Midlands gebied 'absolutely as stunning was als de Cotswolds, alleen their PR-machine was far, far, better'...


Moraal van dit verhaal : marketing is alles... :+
Daarom promoten we ook vol overgave onze RT'en.
 
Alleen verkrijgbaar op de antiekmarkt :P
Vorige week zag ik in IJmuiden een diender op een witte dienst DOHC, taai spul.

Helaas heeft de belastingdienst de memo dat het een oldtimer is nog niet gehad :(

On topic: gister H7 LED besteld voor de RT (2005). Zodra ze gemonteerd zijn laat ik horen hoe het bevalt :Y
 
De kop is er af:
IMG_0017.JPG
 
Van horen zeggen, zijn er bedrijven die het hele blok er tussen uit plukken om de koppeling te doen, maar hier zal wel meer mee aan de hand zijn ja :+
 
Ik snap ...Ron... natuurlijk wel. Was voor mij namelijk een beste bevalling om afscheid te nemen van Sidney, een zeer fijne DOHC fiets....

Maar....

Vandaag liep ik samen met mijn lief van de groenteman richting opticien (hoe dat zo zal ik u besparen en het doet er in het geheel niet toe) alwaar Spätzi stond opgesteld in het herfstzonnetje.
“Wat een prachtige motor is het ook” verzuchtte mijn lief. En, met wellicht een gevoel van verraad naar Sid, als ik de vele foto’s die ik van Sid nog heb terugkijk denk ik: “Sid was een prachtige motor met een prachtige kleur en een hele fijne loop, maar Spätzi is toch net ff wat sexier, net wat spannender en stiekem net ff wat praktischer dan Sid was”.

Wat niet wegneemt dat de PolaRT een prachtige krachtige RT is hoor Ron!

Aan het tempo waarmee Spätzi kilometers op de ODO aan het doortellen is, zie ik overigens wel heel duidelijk dat ik weer terug ben naar 1 motor. Nog altijd 2x per jaar naar de dealer voor een beuRT, maar dan nu met dezelfde....
Over 3.900 km alweer....
 
8A3CABD8-A814-4180-9C87-60DA05288650.jpeg

Nog ff over de ruimte die de gasveren van de deksel vd topkoffer inneemt: ik vermoed dat de koffer om die reden iets breder is. Deze tas gebruikte ik op de DOHC ook al en die past met gemak ook in de gasverenbak. Gek genoeg hoe voller gepakt hoe makkelijker. Als ie niet helemaal vol is gaat ie wat plooien en dan komt een deel vd schouderriem of de hengsels weer ergens tussen. Verder uiteraard super praktisch.
 
Van horen zeggen, zijn er bedrijven die het hele blok er tussen uit plukken om de koppeling te doen, maar hier zal wel meer mee aan de hand zijn ja :+

Ieder zijn vak, dat zal best, maar ik vindt het steeds weer een wonder hoe zo’n fiets in verregaande staat van ontbinding weer in elkaar gezet kan worden en gewoon de weg weer op kan. Veilig en vertrouwd... Petje af en diepe buiging.
 
Ik snap ...Ron... natuurlijk wel. Was voor mij namelijk een beste bevalling om afscheid te nemen van Sidney, een zeer fijne DOHC fiets....

Maar....

Vandaag liep ik samen met mijn lief van de groenteman richting opticien (hoe dat zo zal ik u besparen en het doet er in het geheel niet toe) alwaar Spätzi stond opgesteld in het herfstzonnetje.
“Wat een prachtige motor is het ook” verzuchtte mijn lief. En, met wellicht een gevoel van verraad naar Sid, als ik de vele foto’s die ik van Sid nog heb terugkijk denk ik: “Sid was een prachtige motor met een prachtige kleur en een hele fijne loop, maar Spätzi is toch net ff wat sexier, net wat spannender en stiekem net ff wat praktischer dan Sid was”.

Wat niet wegneemt dat de PolaRT een prachtige krachtige RT is hoor Ron!

Aan het tempo waarmee Spätzi kilometers op de ODO aan het doortellen is, zie ik overigens wel heel duidelijk dat ik weer terug ben naar 1 motor. Nog altijd 2x per jaar naar de dealer voor een beuRT, maar dan nu met dezelfde....
Over 3.900 km alweer....
En serieus: het is zoiets als verliefdheid, voortschrijdend inzicht, nieuw verlangen, verlangen naar wat nieuws:
Er was ooit ineens een enorme drang om een R1150RT te willen rijden, mooi gestroomlijnd, prachtige kont, stoer, zilver kleur. Vooral ook R1150RT om dat de toen net nieuwe R1200RT veuls te duur was en veuls te lelijk, hoekig, bonkig, rare kleuren, materiaal besparing in de achteras.
Ik vermoed kwade opzet: na enige jaren R1150RT rijplezier, kreeg ik eens een R1200RT-DOHC als ruil motor mee, ik heb er dezelfde dag nog 300 km mee door Nederland gereden, de dag erna na betaling van de onderhoudsbeurt weer geruild voor mijn R1150RT.
Die R1150RT viel me toen toch tegen, niet de bocht door te krijgen, sloom, wat een hoeveelheid plastic en die oubollige zilver kleur.
DOHC moest het worden en werd het kort daarna, zwart met zilveren strepen, die mooie grote topkoffer en de bijbehorende souplesse.
De DOHC werd wat oud en sleets en voorjaar 2017 kwam de dealer met "an offer you can't refuse" (het najaar er voor deed een andere dealer nog een aanbod wat nergens op sloeg): een Carbonschwarz R1200RT-LC met alle opties behalve audio die al in bestelling stond. Een paar weken later mocht ik mij de eigenaar noemen. De DOHC reedt heel prettig, de LC een flink tikkie prettiger en die "rare lange neus" van de LC valt me al lang niet meer op.
 
Ach ja je kan je motor noemen zoals je wilt Spätzi ,SID het beland toch bij het oud ijzer....... dan heb je past toekomst visie
 
Alles is vergankelijk inderdaad.... Zelfs die sterke piramides brokkelen langzaam aan af.

Vwb namen geven, het is een afwijking, ik weet het. Maar bij auto’s is dat begonnen hè, want zeg nou zelf, een Opel Kadett klinkt toch wat sympathieker en komt wat makkelijker de strot uit dan “eRrrrTwaalfhonderdvijftigeRrrrTeeee“.

Mijn auto is bijv “Het Pumaatje”, niet zo gek want Ford heeft dat er gewoon opgezet. Inclusief eigen logo. Ik praat hier wel over de oude want Ford heeft de Puma geherintroduceerd maar die lijkt zelfs met twee verkeerde paddo’s achter de kiezen nog niet op het origineel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan