Alpenrijder
MF veteraan
Ik heb het 2008 model, dus met ander remsysteem, maar die van mij loopt stationair als een zonnetje.
Rijdend blijf ik boven de 2500 rpm.
Rijdend blijf ik boven de 2500 rpm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vandaag ben ik ook weer even op mijn '05 ST mét servo ondersteunde remmen gestapt. Iets teruglopend toerental bij remmen met stationair draaiende motor. Ook zie ik mijn koplamp dan iets dimmen bij bedienen van de rem, dat lijkt (en ervaar ik) als normaal. Alle drie mijn ST's pakken lekker op vanaf 2000 tpm.Gezien het mooie weer en een boottochtje in het vooruitzicht waren heb ik maar eens een dagje vrij genomen om alles op orde te kunnen stellen. Als eerste een filmpje van de invloed van de remservo op een stationair lopende motor:
Gezien het mooie weer en een boottochtje in het vooruitzicht waren heb ik maar eens een dagje vrij genomen om alles op orde te kunnen stellen. Als eerste een filmpje van de invloed van de remservo op een stationair lopende motor:
Maar tussen de twee RT's zit wel degelijk een heel groot verschil. Vanaf moment van wegrijden had ik al direct een gevoel van controle, deze machine doet wat ik wil. Koppeling voelt responsief - als 'ie te laag in de toeren lijkt te komen (wat op zichzelf al een stuk meer vergevingsgezind is dan op de 2006 versie) trek ik rustig een stukje van de koppeling in, beetje gas erbij en alles gaat als vanzelf. Bochten, rotondes, etc. - nergens heb ik het gevoel gehad dat ik de machine niet de baas zou zijn. Het was ook gewoon weer leuk om te rijden.
Die motor rammelt gewoon en loopt niet jofel.Gezien het mooie weer en een boottochtje in het vooruitzicht waren heb ik maar eens een dagje vrij genomen om alles op orde te kunnen stellen. Als eerste een filmpje van de invloed van de remservo op een stationair lopende motor:
Daarnaast was er niets bijzonder warm te voelen rondom de cardan, dit na 30-45 minuten rijden.
Een eerdere poging om dit filmpje te maken merkte ik op dat de verwarming van de achterzitting op standje 2 (max) stond. In combinatie met de rem vraagt dit dan nog wat meer van de motor en staat de hele motor dan ook licht te schudden. Toen ik daarna de verwarming wilde uitschakelen bleek het knopje compleet uit elkaar te liggen, dus uiteindelijk de bedrading afgekoppeld.
Daarmee had ik een goede reden om even langs de garage te gaan en dan direct een vergelijking te maken met de RT uit 2012 die er stond.
Een wereld van verschil is misschien niet de juiste verwoording - want inderdaad zoals was aangegeven is ook hier wel te merken dat er wat 'speling' zit tussen de aandrijving en het gas. Aangezien ik 5 jaar lang 4-cilinder met ketting heb gereden ben ik dat niet gewend, en is dat die andere wereld en die ik niet ga vinden bij een andere RT.
Maar tussen de twee RT's zit wel degelijk een heel groot verschil. Vanaf moment van wegrijden had ik al direct een gevoel van controle, deze machine doet wat ik wil. Koppeling voelt responsief - als 'ie te laag in de toeren lijkt te komen (wat op zichzelf al een stuk meer vergevingsgezind is dan op de 2006 versie) trek ik rustig een stukje van de koppeling in, beetje gas erbij en alles gaat als vanzelf. Bochten, rotondes, etc. - nergens heb ik het gevoel gehad dat ik de machine niet de baas zou zijn. Het was ook gewoon weer leuk om te rijden.
Als ik alle feiten, ideeën en opvattingen probeer te combineren kom ik uit op de volgende samenvatting:
- Ja, zo'n 1200 wil niet zo graag laag in de toeren - maar met een 2012 model ervaar ik daar ook geen problemen mee.
- Ja, zo'n cardan geeft je wat minder subtiliteit in de aandrijving - maar met een 2012 model ervaar ik dit veel minder als probleem.
Overigens viel me op dat de vering van het 2012 model significant stugger is. Eigenlijk het enige minpunt wat ik vond, samen met het minieme knopje voor de richtingaanwijzers.
Nu rest er nog de vraag wat m'n vervolgstap gaat zijn. Ik kan mijn 2006 model inruilen op het 2012 model, maar wel met een rappe afschrijving en een aardige som geld toeleggen. Aan de andere kant denk ik niet dat mijn huidige 2006 model veel beter zal gaan rijden voor mij - in ieder geval niet zonder een heel traject in te gaan van garage, aanpassingen, terugkomen, etc, etc, etc.
Vanavond eerst maar eens dat boottochtje naar Engeland, daarna weer eens verder pijnzen.
De kleur van onze motoren benaderd elkaar aardig, de volgende misschien toch maar zandkleurigBekijk bijlage 1442134
Bekijk bijlage 1442135
4 dagen Forenzen in herfst weer en het lijkt wel of ik off road ben geweest....
Ik zal morgen naar mijn oliepeil functie kijken.
Met de kou neemt het verbruik ook fors toe.
Herstarten geeft af en toe “gekkigheidjes” zoals HVV en zadelverwarming weer uit. En “opschakel indicatie” uit. Denk er over eerdaags maar een Odyssee PC680 accu er in te lepelen.
Ik ben net terug van een ritje , ook die van mij zag er zo uit , lijkt wel cement bij mij ... heb hem niet laten staan maar onmiddellijk een slag van de vod gegeven , en geloof mij , ik ben geen poetser en ik haat poetsen hahahahBekijk bijlage 1442134
Bekijk bijlage 1442135
4 dagen Forenzen in herfst weer en het lijkt wel of ik off road ben geweest....
Ik zal morgen naar mijn oliepeil functie kijken.
Met de kou neemt het verbruik ook fors toe.
Herstarten geeft af en toe “gekkigheidjes” zoals HVV en zadelverwarming weer uit. En “opschakel indicatie” uit. Denk er over eerdaags maar een Odyssee PC680 accu er in te lepelen.
Kijk ook eens aan de achterkant van al het plasticIk ben net terug van een ritje , ook die van mij zag er zo uit , lijkt wel cement bij mij ... heb hem niet laten staan maar onmiddellijk een slag van de vod gegeven , en geloof mij , ik ben geen poetser en ik haat poetsen hahahah
Met even googlen kom ik hier op:Gisteren tijdens wat "spelen" met de boordcomputer en het wonderwiel merkte ik dat de oliepeil functie niet werkt.
Wat ik ook doe, ik zie alleen de drie streepjes: - - -
Na een ritje huis-werk, motor warm, niet op de standaard, rechtop, 10 seconden, 30 seconden, bijna een minuut, niks anders dan: - - -
Na het ritje werk-huis idem dito, ook nog op de middenbok geprobeerd.
Toen 'ie toch op de middenbok stond, motor af, even laten staan en het peilglas gaf een keurig oliepeil aan.
Frummelig oliepeil sensortje zal wel kaduuk zijn, maar dan zou ik een andere indicatie verwachten.
Bekijk bijlage 1442090
Ik zal de motor binnenkort eens wat langer op de bok laten draaien en kijken wat de peiling zegt.Duurde bij mij laatst ook ruim 3 minuten voordat de streepjes plaats maakten voor een melding laag oliepeil. In het glaasje stond het niveau op 3/4 vol ...
... en dat met een net nieuwe vlotterschakelaar.
Denk er over eerdaags maar een Odyssee PC680 accu er in te lepelen.
Los van het feit dat jouw “nieuwe” accu nog lang niet aan z’n eind zou moeten zijn krijg je de Odyssey PC680 accu er niet ingepropt. Afmetingen van de LC accu zijn niet gelijk aan die van de DOHC.
Bekijk bijlage 1442357
De Fender Extender zit er op. Ik vindt dit duidelijk een logischer spatbord dan het korte ronde ding dat BMW had bedacht. Los van het functionele vinnik hem dus ook fraaier..
Ik ging gisteravond, gewoon op de weg, toch een stuk offroad
Bij een boerderij waar ik langs reed was 100m weg zo vol met modder/zand/kledder dat de traction control heel hard aan het werk ging.
De hele motor ging nogal aan de wandel en ik wist even niet zeker of ik wel overeind zou blijven.
Tis daar 60 km/u, reden wat auto's voor me en een achter me.
We reden krap 50, en dan toch zo enorm aan het zwabberen.
Had ik nog niet eerder zo mee gemaakt.
Maar goed, toch goed doorgekomen.
Komende week daar nog wat beter opletten,
of toch weer de andere omleidingsroute nemen.
er zijn vast wel odyssey accu's die ook in een LC passen.Los van het feit dat jouw “nieuwe” accu nog lang niet aan z’n eind zou moeten zijn krijg je de Odyssey PC680 accu er niet ingepropt. Afmetingen van de LC accu zijn niet gelijk aan die van de DOHC.