Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik heb dus de NAV V en communicatie cardo freecom 2 , maar soms had ik graag mijn smartphone met waze omdat dit toch een beetje beter is dan de NAV , moet ik dan gewoon met bluetooth communicatie maken en mijn waze laten lopen ? ik wil dus namelijk niet dat ze mij bellen als ik met de motor weg benTelefoon gekoppeld aan de communicatieset in de helm via Bluetooth.
Daardoor kan ik de gesproken instructies dus volgen, maar ook muziek luisteren.
Telefoon zorgt zelf dat muziek even weggedrukt wordt als navigatie-app iets wil vertellen.
Ik gebruik Here WeGo als navigatie-app.
Muziek luisteren doe ik of van de lokale mp3-voorraad op de telefoon, via spotify, of webradio.
Spotify en mp3 zijn ook te bedienen (pause/play, next/back) met de knoppen op de helm.
Je kan de telefoon toch op 'niet storen' zetten, dan krijg je geen enkele oproep of melding....ik wil dus namelijk niet dat ze mij bellen als ik met de motor weg ben
Ik heb dus die originele bout doorgezaagd, en dan druk je 'zo' die messing bus uit de kunststoffen bagagedrager.
Nou..., goed nagedacht, en in de bak met 'rommeltjes' DE oplossing gevonden. Want met een gewone moer bereik je ook helemaal nix..., want die 'valt' van bovenaf in de bagagedrager, en vast draaien, ho maar.
Duszzz...., ik heb voor aan elke kant een M6 vleugelmoer gepakt, en 1 vleugel er van af geknipt.
Via het achterlicht heb ik een M6 x 30 (ofzo) imbusbout door het frame, en dus ook door de kunststof drager gedrukt.
Van 'bovenaf' een tandveerringetje over de M6 bout heen laten glijden, en met een punttangetje, via die ene overgebleven vleugel, de ontvleugelde-vleugelmoer over de M6 bout gehouden, en van onderaf de imbusbout aangedraaid.
Omdat er nog een vleugel aan de vleugelmoer zit, kan het ding niet ronddraaien in de kunststof drager, en je trekt daarmee de boel net zo netjes vast, als dat het origineel zit.
Voor de lezer die geen idee heeft hoe de drager vast zit, is het bovenstaande totaal niet te begrijpen, maar..., voor de pechvogel die zo'n verrot gedraaide messing bus heeft, zal het ongetwijfeld zo helder zijn als wat...
ik heb dus de NAV V en communicatie cardo freecom 2 , maar soms had ik graag mijn smartphone met waze omdat dit toch een beetje beter is dan de NAV , moet ik dan gewoon met bluetooth communicatie maken en mijn waze laten lopen ? ik wil dus namelijk niet dat ze mij bellen als ik met de motor weg ben
Wat een beweging hier, het aantal reacties tov het r1200r forum is evenredig met het aantal verkochte motoren, logisch.
Moraal van dit verhaal : waarom wordt er toch zoveel rotzooi verkocht...?!
Eigenlijk vind ik dat van de RT ook, plastic bagagedragers, schakelaars die stuk gaan, onderdelen die stukgaan.
Ik heb mijn RT nou 19 jaar, maar ik vind em niet echt degelijk.
In vergelijk met mijn Goldwing uit 1983 wint de Goldwing met een straatlengte op degelijkheid.
Omdat we er minder geld voor over hebben, of omdat alles duurder wordt maar we net zoveel willen betalen als vroegah (ik tank altijd voor 10 gulden)?Moraal van dit verhaal : waarom wordt er toch zoveel rotzooi verkocht...?!
Mee eens, niet eens zozeer over het gebruik van plastic (kunststof) op zich maar wel de manier waarop het is vastgezet: messing bussen die los kunnen raken, parkers die na 3x loshalen dol draaien, klik-verbindingen met lipjes die na 3x loshalen afbreken.Eigenlijk vind ik dat van de RT ook, plastic bagagedragers, schakelaars die stuk gaan, onderdelen die stukgaan.
Ik heb mijn RT nou 19 jaar, maar ik vind em niet echt degelijk.
In vergelijk met mijn Goldwing uit 1983 wint de Goldwing met een straatlengte op degelijkheid.
Aan de mechaniek zal het waarschijnlijk niet liggen en veel kilomers in relatief korte tijd is geen probleem.Nou, dat vind ik helemaal niet! Ik heb het idee dat mijn RT onverwoestbaar is Ik heb gewoon nog geen ervaring met onderdelen die stuk gaan. Ja, ok de bagagedrager maar dat was omdat ik um los wilde hebben om te 'waterdippen'. Verder gewoon echt niks. Ook als ik zie hoe goed alles eruit ziet bij het loshalen van het cardanhuis. Die 'spline' is gewoon nog bijna nieuw! En dat na dik 200.000km. Ik vind het goed spul hoor!
Maar ik lees idd ook hele andere (horror) verhalen....
De crux voor mij is denk ik echt het bijna dagelijks gebruik. Stilstand is niet goed voor een motor.
ik heb dus de NAV V en communicatie cardo freecom 2 , maar soms had ik graag mijn smartphone met waze omdat dit toch een beetje beter is dan de NAV , moet ik dan gewoon met bluetooth communicatie maken en mijn waze laten lopen ? ik wil dus namelijk niet dat ze mij bellen als ik met de motor weg ben
Aan de mechaniek zal het waarschijnlijk niet liggen en veel kilomers in relatief korte tijd is geen probleem.
Lange levensduur in jaren betwijfel ik omdat dan de kunsstof onderdelen uitelkaar of van elkaar vallen.
Het zal ook aan de slaap plaats liggen, mijn RT lijdt net als haar voorgangers een 4-seizoenen buitenleven, hetzij open en bloot rijdend of onder een zeiltje.Na nu een bescheiden 64.000 km
- een oliepeilglaasje (v.v. bij de 1.000 beurt)
- een startknop
En dus die messing busjes..., maar dat was omdat ik met de jatten niet vd drager af kon blijven...
...dat lag eg-nie aan de drageRT zelf.
En voor de rest nul komma nul sores, of afbrekende dingen, of verguppende rubbeRTjes, ofzo.
Toch wel benieuwd wat je verstaat onder 'veel km's in relatief korte tijd' en 'lange levensduur in jaren'.
In 8 jaar ruim 200.000 km bij bijna dagelijks gebruik valt dan in welke categorie?
Volgens mij zit de gemiddelde Nederlandse plezier-motorrijder op zo'n 7000 km per jaar.Die van mij heb ik van mei 2019 tot aan nu van 40K naar 68K op de teller gereden.
Is dat "veel km's in weinig tijd"?
Voor de gemiddelde motorrijder wel, maar voor deze toerbuffels toch niet?
Is op zich nog maar 42K per jaar als ik het doorreken.
"Vroeger" op de R1100RT heb ik jaren gehad dat ik op 60K per jaar zat.
dank je , ik ga er eerdaags mee aan de slagJa inderdaad.
En afhankelijk van je telefoon en/of comset kun je waarschijnlijk ook koppelen voor alleen audio,
zodat telefoontjes niet doorgezet worden.
Profiel van je telefoon op stil zetten werkt ook.
Ikzelf heb de mensen die me wel mogen bellen onderweg in e VIP-lijst staan in de telefoon,
die komen wel door, de rest niet.
...simpel, de messing bussen (en dan vooral die aan de kant van het achterlicht) zijn natuurlijk simpelweg van 'bovenaf' in het kunststof gedrukt, en er vast ingetrokken door middel van het aandraaien van de bout. De gekartelde messing bus is tenslotte licht conisch, dus het ding trekt zichzelf vast.
Toen de desbetreffende bout (in mijn geval) doormidden gezaagd was, kon ik zonder moeite de messing bus in omgekeerde volgorde verwijderen. Een simpel tikje met een hamer + drevel op dus die bus-met-dat-stukje-bout-dat-er-nog-in-zat was in mijn geval voldoende om dat dingetje weer uit het kunststof te drukken.
misschien is er iemand die mij kan helpen .
ik heb dus 2 motoren ,
een bmw k1200gt + een bmw r1200rtlc
ik heb 2 X GPS , een garmin 350lm op de k12 gt en een NAV V op de r12 rt
ik heb een intercom CARDO FREECOM 2+ ( 2 bakjes )
bij het koppelen( ik wou dus geen tel op mijn intercom ) heb ik 1 intercom bakje ( heb het gemerkt met een stip ) op het 2de kanaal gezet ( omdat kanaal 1 voor tel is ) dus NAV V op de r12rt
op het andere bakje heb ik de k12gt gezet ook op het 2de kanaal.
ik moet dus steeds kijken welk bakje ik neem op welke motor anders heeft mijn passagier alle wegbeschrijving
Nu had ik graag mijn tel ook gekoppeld omdat ik een app toch beter vind dan een GPS maar wil ze toch niet verwijderen , een mens kan geen gpssen genoeg hebben lol
ik heb geprobeerd om mijn tel op kanaal 1 te zetten op de k12 wat denk ik gelukt is ???? nog niet kunnen testen , maar als ik nu hetzelfde probeer op de r12 kan hij niet verbinden , het lijkt mij allemaal zo ingewikkeld , het zou misschien minder ingewikkeld zijn met maar 1 gps , maar tja , ik heb er nu 2 ....
hoe ga ik nu te werk om mijn tel met Waze te laten werken zowel op de k als op de r met als keuze gps of tel ?
tja , is ook een beetje ingewikkeld , mocht het simpel zijn kleine meisjes zouden het kunnen :-)
Sorry, ik kan geen soep van je verhaal koken.... telefoon op 'niet storen' werkt niet?
Misschien in een GPS draadje deze vraag nog eens (maar dan wat duidelijker) stellen?
Ik rij heerlijk zonder extra geluid in mijn helm: geen muziek, geen intercom, geen navigatie geleuter.tja , is ook een beetje ingewikkeld , mocht het simpel zijn kleine meisjes zouden het kunnen :-)