BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Ik rij heerlijk zonder extra geluid in mijn helm: geen muziek, geen intercom, geen navigatie geleuter.
Wat een rust.
Wat betreft navigatie vind ik mijn Navigator VI scherm (en destijds het Navigator IV / Garmin Zumo 660 scherm) duidelijk genoeg, daar hoeven geen gesproken aanwijzingen bij.
ja hoor het scherm is goed MAAR , een app op tel is toch nog beter , heb het gisteren nog meegemaakt , baan is afgesloten ( zal niet iets nieuw zijn ) en gps weet het dus niet , mocht ik op dat ogenblik mijn tel hebben zou die het wel weten , maar zoals er iemand al vermelde , tel in de jaszak , geluid van de tel en kunnen volgen ongeveer met de gps , dat zou het summum zijn , niet moeten kijken of het regent ( mijn tel kan niet tegen regen ) en geen bijkomende rammouts of andere toestanden...
 
ja hoor het scherm is goed MAAR , een app op tel is toch nog beter , heb het gisteren nog meegemaakt , baan is afgesloten ( zal niet iets nieuw zijn ) en gps weet het dus niet , mocht ik op dat ogenblik mijn tel hebben zou die het wel weten , maar zoals er iemand al vermelde , tel in de jaszak , geluid van de tel en kunnen volgen ongeveer met scherm van gps , dat zou het summum zijn , niet moeten kijken of het regent ( mijn tel kan niet tegen regen ) en geen bijkomende rammouts of andere toestanden...
 
misschien is er iemand die mij kan helpen .

ik heb dus 2 motoren ,
een bmw k1200gt + een bmw r1200rtlc
ik heb 2 X GPS , een garmin 350lm op de k12 gt en een NAV V op de r12 rt
ik heb een intercom CARDO FREECOM 2+ ( 2 bakjes )

bij het koppelen( ik wou dus geen tel op mijn intercom ) heb ik 1 intercom bakje ( heb het gemerkt met een stip ) op het 2de kanaal gezet ( omdat kanaal 1 voor tel is ) dus NAV V op de r12rt
op het andere bakje heb ik de k12gt gezet ook op het 2de kanaal.
ik moet dus steeds kijken welk bakje ik neem op welke motor anders heeft mijn passagier alle wegbeschrijving

Nu had ik graag mijn tel ook gekoppeld omdat ik een app toch beter vind dan een GPS maar wil ze toch niet verwijderen , een mens kan geen gpssen genoeg hebben lol
ik heb geprobeerd om mijn tel op kanaal 1 te zetten op de k12 wat denk ik gelukt is ???? nog niet kunnen testen , maar als ik nu hetzelfde probeer op de r12 kan hij niet verbinden , het lijkt mij allemaal zo ingewikkeld , het zou misschien minder ingewikkeld zijn met maar 1 gps , maar tja , ik heb er nu 2 ....
hoe ga ik nu te werk om mijn tel met Waze te laten werken zowel op de k als op de r met als keuze gps of tel ?

Verwijder gewoon de verbinding van de GPS. Die kun je altijd weer toevoegen als nodig.
Dus GPS verbinding vervangen door de telefoon.

Als je de cardo-bakjes markeert met een sticker ofzo dan weet je welke je zelf moet hebben, en welke je passagier.
 
Verwijder gewoon de verbinding van de GPS. Die kun je altijd weer toevoegen als nodig.
Dus GPS verbinding vervangen door de telefoon.

Als je de cardo-bakjes markeert met een sticker ofzo dan weet je welke je zelf moet hebben, en welke je passagier.
Ik ben blij dat er toch iemand mij begrijpt 👍

Ik kan dus niet EN gps en tel , het moet altijd of/of zijn ?
dat van het markeren met sticker heb ik nu al !
 
Dat weet ik niet, of dat wel/niet tegelijk kan.
Dat hangt af van wat de Cardo kan.
Dus even de handleiding er bij zoeken.
 
3.5 UW APPARAAT KOPPELEN MET BLUETOOTH-APPARATEN
Uw FREECOM 2 heeft twee Bluetooth-kanalen voor verbinding met Bluetooth-apparaten, zoals mobiele telefoons,
GPS-apparaten en Bluetooth-muziekspelers met A2DP.
Om uw FREECOM 2 te verbinden met een Bluetooth-apparaat, moet u ze eerst koppelen terwijl ze in de modus
Stand-by staan (zie FREECOM 2 Modi en gebeurtenissen - LED-indicaties op pagina 35). Zodra ze gekoppeld zijn,
herkennen ze elkaar automatisch zodra ze binnen elkaars bereik komen.
3.5.1 KOPPELEN MET BEHULP VAN DE BEDIENINGSKNOPPEN
Als u meer dan één apparaat koppelt, beveelt Cardo aan dat u de mobiele telefoon koppelt met kanaal 1 en het
andere apparaat (zoals GPS, muziekspeler of andere mobiele telefoon) op kanaal 2.
Om Bluetooth kanaal 1 te koppelen met een mobiele telefoon:
1. Schakel Bluetooth in op de mobiele telefoon.
2. Druk op gedurende 5 seconden. Het LED-lampje knippert rood/blauw.
3. Scan op Bluetooth-apparaten op uw mobiele telefoon zoals beschreven in de handleiding van uw telefoon.
4. Na een paar seconden registreert uw telefoon uw FREECOM 2. Selecteer het.
5. Als u om een pincode of wachtwoord wordt gevraagd, voer dan 0000 in (vier nullen).
6. De telefoon bevestigt dat koppeling tot stand is gebracht en het LED-lampje knippert paars gedurende twee
seconden.
Om Bluetooth kanaal 2 te koppelen met een ander Bluetooth-apparaat:
1. Schakel Bluetooth in op het apparaat (zoals een mobiele telefoon, GPS-apparaat, muziekspeler).
2. Druk op gedurende 5 seconden. Het LED-lampje knippert rood/blauw.
3. Tik tweemaal op . Het LED-lampje begint rood/groen te knipperen.
Als u een GPS-apparaat koppelt, zorg er dan voor dat u de volgende stap uitvoert.
4. Als u een GPS-apparaat koppelt, tik dan op . Het LED-lampje knippert langzamer.
7
5. Op het apparaat dat u koppelt, scant u op Bluetooth-apparaten (zoals beschreven in de handleiding van het
apparaat).
6. Na een paar seconden registreert uw apparaat uw FREECOM 2. Selecteer het.
7. Als u om een pincode of wachtwoord wordt gevraagd, voer dan 0000 in (vier nullen).
8. Het apparaat bevestigt dat koppeling tot stand is gebracht en het LED-lampje knippert paars gedurende twee
seconden.
● Als de koppeling niet binnen twee minuten tot stand kan worden gebracht, keert het apparaat automatisch
terug naar de stand-bymodus.
● Als u twee verschillende mobiele telefoons rechtstreeks heeft gekoppeld met uw FREECOM 2, stel dan één
ervan in als standaard om te bellen (zie De standaard mobiele telefoon instellen op pagina 22).
● Niet alle mobiele telefoons met Bluetooth spelen Bluetooth stereomuziek (A2DP) af, zelfs als de telefoon een
MP3-spelerfunctie heeft. Raadpleeg de handleiding van uw telefoon voor meer informatie.
● Niet alle GPS-apparaten met Bluetooth kunnen verbinding maken met Bluetooth audio-apparaten. Raadpleeg
de gebruiksaanwijzing van uw GPS voor meer informatie.
Om het koppelingsproces te annuleren:
● Druk op gedurende twee seconden. Het LED-lampje stopt rood/blauw of rood/groen te knipperen.
Om alle apparaatkoppelingen via Bluetooth te herstellen:
● Druk op en gedurende vijf seconden.
In alle batterijstatussen knippert het LED-lampje vijfmaal langzaam met paars licht ter bevestiging dat de
koppeling is hersteld.
Het herstellen van alle apparaatkoppelingen via Bluetooth zet ook alle intercomkoppelingen via Bluetooth
terug.

sorry hoor als het langdradig begint te worden
maar dat is dus wat niet wilt lukken , op 1 kastje tel/gps+ praten passagier en op ander kastje (zelfde) tel/ (andere ) gps + praten met passagier
 
Als je het weer probeert, kijk dan meteen welke stappen nog wel lukken, en waar het strandt.
Dan kunnen we beter bedenken wat je verder kunt proberen.
 
Volgens mij zit de gemiddelde Nederlandse plezier-motorrijder op zo'n 7000 km per jaar.
Met woon-werk verkeer zal je daar snel boven uit komen.
Ik ben een gemengde rijder: 2- of 4-wielig met ruim 10000 motor kilometers per jaar en 20000 auto kilometers, opgeteld vind ik dat wel genoeg :)
25000, 42000 of 60000 motor km per jaar mag je denk ik veel noemen.

Ik ben ook een “gemengde” rijder voor het tweede jaar op rij (daarvoor aantal jaren uitsluitend per motor woon-werk gereden). Mijn mengverhouding ligt precies andersom dan die van Wouter, ik doe iets minder dan 20k per jaar op de motoRT en rond de 8k per jaar met de auto. Waarschijnlijk gaat eerdaags het kilometrage van vooral de RT wat omhoog omdat een deel van mijn werkzaamheden straks op vliegveld Eelde zullen gaan plaatsvinden.

Omdat de RT thuis in de garage staat (sooRT van verwarmd ook nog) en op het werk onder een afdak heb ik goede hoop dat de 1250RT van een zelfde sooRT degelijkheid mag blijken te zijn als de DOHC RT’s van Wobbert en ...Ron...
De tijd zal het leren...
 
...
Omdat de RT thuis in de garage staat (sooRT van verwarmd ook nog) en op het werk onder een afdak heb ik goede hoop dat de 1250RT van een zelfde sooRT degelijkheid mag blijken te zijn als de DOHC RT’s van Wobbert en ...Ron...
De tijd zal het leren...
Mijn RT wil dat niet weten, die staat thuis voor de deur onder een DSCover hoes en mag bij het werk lekker in de parkeergarage. Het mag duidelijk zijn dat de tijd onder hoes meer is dan droog en behagelijk in de parkeergarage.
 
Als je het weer probeert, kijk dan meteen welke stappen nog wel lukken, en waar het strandt.
Dan kunnen we beter bedenken wat je verder kunt proberen.
voila , 2de poging ...
zo zit het momenteel , kastje 1 ( zumo 350 ) staat op gps en staat op waze , is goed :t zoals boven vermeld kanaal 1 tel en kanaal 2 gps

kastje 2 ( NAV V ) heb ik op gps maar krijg hem niet op waze :$ heb geprobeerd om tel op kanaal 1 te krijgen en gaat dus niet , gps gaat wel ( zelfde als voorheen)

Maar , 1 op 2 is al niet slecht , misschien gaat het gewoon niet om de tel op de 2 kastjes te krijgen ??
 
Je kunt de telefoon aan beide kastjes koppelen, maar slechts 1 combinatie tegelijk gebruiken.
Je kunt ook beide navigatie dingen wel koppelen, maar ook daar, 1 tegelijk gebruiken.
Denk ik tenminste...
 
Je kunt de telefoon aan beide kastjes koppelen, maar slechts 1 combinatie tegelijk gebruiken.
Je kunt ook beide navigatie dingen wel koppelen, maar ook daar, 1 tegelijk gebruiken.
Denk ik tenminste...
neen dat gaat dus niet , wat als ik er een beetje over na denk , ook logisch is , als ik waze of een tel krijg zouden de 2 kastjes bellen en moeten antwoorden /weg beschrijving moeten doen , mijn passagier hoeft niet mijn oproep /wegbeschrijving te krijgen .....

beiden gps op hetzelfde kastje gaat ook niet ...
 
Vraagje voor de experts: past een Akrapovic demper voor de eerste modelreeks (2005-2009) ook op een DOHC model - evt. na verwijderen van de vlinderklep?
 
eventueel past alles natuurlijk, maar het pas niet zonder aanpassingen aan de bochten of de demper.
 
Dat is jammer, had gedacht dat het wellicht enkel de vlinderklep zou zijn die roet in het eten zou gooien.
 
1) Lekker in de buuRT van huis ook...

Is inderdaad wel een dingetje... KLS en KLM hebben intensief onderling contact. Om KLM-ers als KLS instructeur in te kunnen blijven zetten ook na de verhuizing van het 1 motorig gebeuren van Lelystad naar Eelde, werkt KLM indelingen mee. Komt er op neer dat ik om de week twee dagen op Eelde werk, dag 1 pas om 13:00 hoef te beginnen en er is een accommodatie om te slapen. De dag ervoor en de dag erna ben ik vrij. Ik ga het maar zien als een nachtstopje Eelde ipv Gothenburg/Glasgow/Edinburgh/Londen/enz/enz...

En als ik het op enig moment beu ben, dan zeg ik mijn nevenfunctie KLS instructeur gewoon weer op en ga dan kijken of ik hobby matig elders op Lelystad als instructeur wat kan betekenen..

Maar de kilometers van Spätzi zullen er wel aan gaan vliegen met die periodieke uitstapjes naar het noorden van het land. Ik ga voor een toekomstige uitspraak: “1250 Rules!”. We gaan het zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan