BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

[EDIT2]: Eens.

En koplampjes fatsoenlijk niet tegenliggerverblindend af fabriek LED.

Ik moet biechten dat de 1250RT verschrikkelijk goed aan mijn behoeftes voldoet. Edoch: om onrust in het hoofd voor te zijn heb ik mij een R1250RS proef of leen rit verbod opgelegd. Ik ken mezelf, moet mezelf in bescherming nemen. Want 1 ding is redelijk zeker: na zo’n proef/leen rit zou de vloot niet de gelijke aantallen fietsen blijven behouden want de Blue Planet Spezial gaat vloot sowieso niet verlaten....

Komende dagen gaat Spätzi sowieso de schuur niet uit:
Bekijk bijlage 1464070
Gewassen, na-gewassen met sopje Dreft om McGyre Profi Wax weg te poetsen, ontvet met Glassex. Nou drogen en dan gaat er dus Avalon King Armor Shine IX op.

Lensje van knippeRTje rechts bleek gesneuveld. Zou van het “door de eigenlijk te smalle pooRT” avontuur kunnen zijn. Of van mijn 1 malig parkeren bij Sheraton hotel experimentje..

Als je zo'n motor hebt, dan ontvet je toch niet met Dubro/Dreft of Glasses ;-) Das voor budgeteers....
En ook die wax, van 8,95 . Dan neem je toch op zijn minst een Gyeon, Meguiars, Turtle Ceramic of een hybride wax?
 
Goedkoper is niet altijd slechter.
In het geval van Dreft denk ik dat het een van de betere ontvetters is die ook lakvrienelijk zijn.

En de was: zelf zette ik altijd als basis Meguiars.
Super was en ruikt lekker.
Vorige sessie was bootwas van Valma, speciaal voor de boot gekocht. (en waar boot op staat is normaal x1.75)
Ook prima, maar niet beter.

........ last but not least bevalt de kleur carbon schwarz mij heel goed ........


*D

Dat zeg ik al 14 jaar, maar (bijna) niemand geloofde mij ......
 
Komende dagen gaat Spätzi sowieso de schuur niet uit:
;( mijn RT moet de storm buiten onder het zeil zien te doorstaan.
Sinds mijn DOHC ooit eens van de bok omgewaaid is (de goede kant op tussen de plantjes in de voortuin, in plaats richting de bestrating), parkeeRT ik hem tegenwoordig op de jiffy en in de 1e versnelling.
Gewassen, na-gewassen met sopje Dreft om McGyre Profi Wax weg te poetsen, ontvet met Glassex. Nou drogen en dan gaat er dus Avalon King Armor Shine IX op.
Koud water krijgt die van mij af en toe over zich heen en veders niks.
Momenteel zit er alweer een laag prut op: was de motor net schoon, ben ik eerder deze week bijna thuis, heeft er een onverlaat de hele weg besmeurd met modder.
Voor de zomer was ik hem weer.
 
...eh..., je had natuurlijk ook eeRsT kunnen gaan remmen, voordat je de motor dwars door dat hek heen probeerde te rossen... :+

Die barstjes hebben niet zo veel van doen met het pooRT avontuur vermoed ik. Ten behoeve van de inbouw van Zentrahl Verschluss voor de Navi heb ik het ruitje er af gehad. Mogelijkerwijs heb ik het daarna toefje te strak gemonteerd...
 
Hoe zit het nou eigenlijk met de handvatten van de R 1200 RT? Vanaf het eerste model (2005-2009) zit de geribbelde variant erop:

1581404248514.png


De DOHC serie die daarop volgde heeft ditzelfde model. Toen de LC is gekomen is men overgestapt naar, een voor mij, iets conventioneler en logischer reliëf:

1581404326178.png


Dit model zit dan ook weer op de R 1250 RT, dus blijkbaar was BMW er zelf ook tevreden over.

Op mijn motor (2012) heb ik nu Grip Puppies geschoven, dat heeft verschillende voordelen:

- Verminderde trillingsoverbrenging
- Zie de afgesleten ribbels van de origine handvatten niet meer
- Vergrote diameter tegen verkramping handen

Maar ook nadelen:

- Verminderde controle vanwege de vergrote diameter - alles gaat net iets grover
- Iets vertraagde handvatverwarming

Inmiddels weet ik ook, dankzij dit forum, dat de handvatten wél te vervangen zijn met wat secuur snijwerk. Daarom zat ik nu te denken aan de vervangingsgrepen van Wunderlich, maar een set van voor de latere modellen. Zelf maken ze er niet echt veel onderscheid tussen qua specs:

https://www.wunderlich.de/shop/en/b...grip-pair-longitudinal-grooves-42110-000.html
With this universal usable rubber grips you can replace worn or unsightly grips of your BMW. The rubbers can be easily installed, are delivered in BMW-OEM-quality and provide a comfortable and strong grip.
Inner diameter: 25,5mm

https://www.wunderlich.de/shop/en/b...r/original-handlebar-grip-pair-42110-100.html
With this universal usable rubber grips you can replace worn or unsightly grips of your BMW. The rubbers can be easily installed, are delivered in BMW-OEM-quality and provide a comfortable and strong grip.
Inner diameter: 25,5mm

Maar past het ook? Zelfs de instructies zijn even beknopt en universeel:

https://www.wunderlich.de/shop/data/14739/dateien/14739-13607.pdf
 
Heb ik nou de hele thread stilgelegd?
Iedereen zit aan de handvatten.
Als je de gehele handvattenleiding hebt bijgevoegd dan is het inderdaad mager: weest voorzichtig en gebruik de juiste lijm.
Eigenlijk heb ik er niets aan toe te voegen O-)
Ik heb wel eens geprobeerd het handvat van een fiets vast te lijmen met bisontix, dat was na 3 weken nog niet droog: blijkbaar niet de juiste lijm.
Een doorglibberend gashandle is niet handig, geen bisontix gebruiken dus.
Een laagje isolatieband en dan het handvat is niet sjiek voor een RT.
Wellicht dat je de volledige handvattenleiding past krijgt meegeleverd met de handvatten en misschien ook wel een tubetje lijm.
Ik zou gewoon eens anoniem informeren bij een willikeurige motorzaak.
 
Ik zweer bij Grippuppies. Ik heb onlangs Avalon King Armor Shine IX op de RT aangebracht (fotoos volgen later), heb toen de F700GS van mijn vrouw geleend. Die wil geen Grippuppies, ik vindt dat toch niet zo fijn rijden..
 
Enfin, hierbij wat sfeer impressie van hoe de RT er na het Do It Yourself Ceramic Coating gebeuren uit is komen te zien:
i-kjD3ngG-X4.jpg

i-BZBssmD-X4.jpg

i-TZqr7CS-X4.jpg

i-4rW4pGr-X4.jpg

i-nDr3cc2-X4.jpg

i-hMhd4W7-X4.jpg

Ja, foutloos is anders, ik zie nu ook in het volle daglicht dat onder de ribbetjes nog wat blubber meuk hebben... Nou ja. Jammer dan maar.
i-2CqCLQL-X4.jpg

i-dSSZST8-X4.jpg

i-hR7xF7f-X4.jpg
 
Hier en daar zat er nog wat stof. Maar voor een motoRT die bijna 9.000 km door weer en wind en blubber heeft gereden, ben ik een tevreden baasje. Temeer omdat op een of andere gekke manier die leipe coating mijn fiets een blauwere gloed heeft gegeven dan ze had. U weet hoe dat met mij en blauw zit. Dus u weet dat ik daar niet bepaald rouwig om ben. Verder zal de coating zich moeten gaan bewijzen. Komende dagen weer volop nattigheid en blobber, maar zien of dat spul er dan inderdaad gemakkelijker af wil na afloop.

Zwarte plastic delen zijn wel mooier geworden, in mijn smaak beleving dan.
 
Hier en daar zat er nog wat stof. Maar voor een motoRT die bijna 9.000 km door weer en wind en blubber heeft gereden, ben ik een tevreden baasje. Temeer omdat op een of andere gekke manier die leipe coating mijn fiets een blauwere gloed heeft gegeven dan ze had. U weet hoe dat met mij en blauw zit. Dus u weet dat ik daar niet bepaald rouwig om ben. Verder zal de coating zich moeten gaan bewijzen. Komende dagen weer volop nattigheid en blobber, maar zien of dat spul er dan inderdaad gemakkelijker af wil na afloop.

Zwarte plastic delen zijn wel mooier geworden, in mijn smaak beleving dan.
Ik vind het gewoon eng zoo schoon.
U rijdt wel netjes de kantjes er van af:

1.PNG
2.PNG


Bij mooi genoeg weer krijgt die van mij weer een plens koud water over zich heen.
 
Enfin, hierbij wat sfeer impressie van hoe de RT er na het Do It Yourself Ceramic Coating gebeuren uit is komen te zien:
i-kjD3ngG-X4.jpg

i-BZBssmD-X4.jpg

i-TZqr7CS-X4.jpg

i-4rW4pGr-X4.jpg

i-nDr3cc2-X4.jpg

i-hMhd4W7-X4.jpg

Ja, foutloos is anders, ik zie nu ook in het volle daglicht dat onder de ribbetjes nog wat blubber meuk hebben... Nou ja. Jammer dan maar.
i-2CqCLQL-X4.jpg

i-dSSZST8-X4.jpg

i-hR7xF7f-X4.jpg

Met welk materiaal is deze ceramische gezet dan? Labocosmetica, Gyeon...
 
Tjonge, jullie wassen je motoRTen ?
(ik gaf haar af en toe een goede tuinslang... )

Tis warempel net porno, die fotos.

zonder gekheid: best Mooi hoor!
 
Ik zweer bij Grippuppies. Ik heb onlangs Avalon King Armor Shine IX op de RT aangebracht (fotoos volgen later), heb toen de F700GS van mijn vrouw geleend. Die wil geen Grippuppies, ik vindt dat toch niet zo fijn rijden..
Grip-Puppies. Grappig..
grips.. wellicht iets om te overwegen. niet vanwege de vibrations, maar gewoon tegen het slijten.
De ST had bij 180K km vrijwel versleten handvaten, maar die motor is toen net op tijd "opgebruikt-verklaard".
De handvaten van de GT waren in net 1 jaar versleten, koperstrip van de heating kwam er (links) onderuit en rechts was ook grotendeels versleten. Dat was gelukkig garantie...
Benieuwd hoe dat met de volgende zal gaan.
 
Klopt, die handvaten slijten als een malle. Mijn vrouw reed eerst de R1200RS en die mocht ik dan ook af en toe “lenen”. Maar toen zij overstapte op de F700GS en de RS geheel voor mij was, zaten er toch heel rap grippuppies op. En ze was toen pas een klein jaartje oud, maar de eerste tekenen van slijtage aan de handgrepen waren al te zien. Voornaamste reden om grippuppies er om te doen: met mijn kolenschoppen vindt ik de greep met die dingen gewoon stukken lekkerder.
Mooi mee genomen dat de originele handgreepjes daaronder 0 verder slijten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan