BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

@Jeroen1969 en hoe is die slijtage op bv de 1250 ?

(ik ben sowieso niet erg tevreden over de finishing quality van de F800GT, veeeel te veel gedoe mee gehad, zie 3 jaar F-draadje)
 
Enfin, hierbij wat sfeer impressie van hoe de RT er na het Do It Yourself Ceramic Coating gebeuren uit is komen te zien:
i-kjD3ngG-X4.jpg

HOE krijg je hem zó schoon? :?
 
@Jeroen1969 en hoe is die slijtage op bv de 1250 ?

(ik ben sowieso niet erg tevreden over de finishing quality van de F800GT, veeeel te veel gedoe mee gehad, zie 3 jaar F-draadje)

Slijtage van de handgrepen kan ik niets zinnigs van zeggen: afgezien van de 20 minuten test-“rit” in de fabriek heeft mijn RT niets gedaan zonder grippuppies, bij aflevering bij Van Harten waren ze er op mijn verzoek al op gezet..

Qua finishing vermoed ik dat er sterkere lakken op de markt zouden kunnen zijn. Hopelijk beschermt de keramische coating mijn mooie lakwerk de komende 3 jaar.


Ziet er goed uit Jeroen

Dank! Als dit spul doet wat het beloofd, had ik met de wetenschap van morgen met terugwerkende kracht de RT meteen na aflevering gecoat en dat buiten in daglicht onder een partytent doen zodat je wat beter zicht op het project hebt. Ik dacht met het TL licht van de garage ook wel goed zicht had, maar zie nu bij daglicht hier en daar een plekje waar ik de coating onvoldoende had uitgesmeerd. Is nu knetterhard, eerst komende 3 jaar niets aan te doen (behalve dan heftig met cleaner in de weer maar daar heb ik onvoldoende drive voor omdat het er nou ook weer niet zo vervelend uit ziet). En ik zou de onderkant dan hebben kunnen voorzien van coating voordat er vuil op kon komen.
 
Nog iets geconstateerd vandaag. Met windkracht 6 is met de wind mee rijden significant prettiger dan tegen de wind in of van schuin opzij.

Nou. Weet ik dat ook weer. Nou ja. Wist ik eigenlijk al. Jullie ook wel. Maar nu weten we het met zijn allen dus echt zeker.

Dus..... Kan de wind weer gewoon afnemen vanaf nu. En de lente mag van mij prima maandje te vroeg beginnen (enig lichtpuntje van dat hele global warming gedoe). Zonder stormen dan.
 
Grinnikt @ Wind.
Gisteravond flink raak van schiphol naar scheveningen, lekker veel rukwinden (ik zat op een R1200RT van, ik denk, 10yr oud). Lekker.

Alle RTs waar ik op gereden heb (wel >5, altijd vervangmotoren), hadden dat gave electrische scherm, en bij hoge stand die "wind in de rug". Ik meen dat ik daardoor meer waterinloop in de nek heb. Maar die duw in de rug is wel bijzonder, en niet onprettig.

Verder is het "boxermoment" leuk: bij hele kleine dotjes gas voor stoplicht trekt de motor wat om. grappig, nodigt uit tot spelen.
 
Verder is het "boxermoment" leuk: bij hele kleine dotjes gas voor stoplicht trekt de motor wat om. grappig, nodigt uit tot spelen.
Dat is het bekende gimmick van de boxer. Als het goed is trekt ie naar rechts bij het vanuit stilstand optrekken. Is ff apart maar wel aan te wennen zolang je er rekening mee houdt. Zelf ook boxer gereden als eerste motor en ken dat trekken. Weet je nu ook gelijk welke richting de krukas draait 😉
 
Ik dacht met het TL licht van de garage ook wel goed zicht had, maar zie nu bij daglicht hier en daar een plekje waar ik de coating onvoldoende had uitgesmeerd. Is nu knetterhard, eerst komende 3 jaar niets aan te doen (behalve dan heftig met cleaner in de weer maar daar heb ik onvoldoende drive voor omdat het er nou ook weer niet zo vervelend uit ziet). En ik zou de onderkant dan hebben kunnen voorzien van coating voordat er vuil op kon komen.

Je kunt er wel wat aan doen, eerst weer kleinen, helaas polijsten en dan de hele riedel van vetvrij maken en in de coating zetten :-)
Nadeel van niet voldoende licht hebben, dat is waarom de pro's/detail/erkende poetsbedrijven zoveel licht hebben in hun werkplaats...
 
jongens... ik heb m om te Rijden
Rij-Den.

Niet op te posen of te poetsen of whatever...
Maar om te Rij-Den.
Naar Rotterdam, naar Woerden, naar Schiphol, naar Stadskanaal, of naar Riga, naar Sofia... (en soms naar starbucks)
ik weet dat het rondrijden op een Glimmende Machine (even) leuk is, maar uiteindelijk is Rijden toch ... Rijden.

Ik doe meer aan showoff met de autobahn-vignettes dan met het glimmende lakwerk...

Was Getekend,
PdV
Poser
... of stupid questions.

fotootje van de kmstand van een F800GT uit April 2017 (zie verder afgelopen jaren in het draadje van de F-jes..)
tel daarbij op 5000 km op 1 vervangmotor, net alweer 2000km op de laatste vervanger,
en nog weet-ik-toeveel keer vervang...zucht.

F800_end_km .jpeg


en mijn poser-stickers.. (ha, ik wel posen, rekenmaar....)

(heb nog leuke herinnering, hoe twee duitse glimmende rijders-terraszitters wat meewarig groetten naar het stoffige ding, tot ze om de motor heenliepen en elkaar, hey, even op de stickers wezen en toen achteromkeken, daar zat ik te Genieten achter mijn Kaffee mit Kuchen)
20190617_144409.jpg
 
Ik heb de motor ook vooral om te rijden. Maar. Er blijkt een maximum aan vuil dat op de motor verzameld kan worden zonder dat het mij pijn aan de ogen doet. En dan ga ik dus wassen/poetsen. Omdat ik vooral graag rijdt heb ik getracht met deze behandeling het was/poets gebeuren in frequentie en tijdsduur naar beneden te krijgen. Ik heb het gedaan toen er nog pekel op de weg lag. Waarbij ik liever niet met de motor ga Rij-den.
Dus ik zie het als nu tijd/energie geïnvesteerd om straks meer te kunnen Rij-den en minder te Was-sen.
 
jongens... ik heb m om te Rijden
Rij-Den.

Niet op te posen of te poetsen of whatever...
Maar om te Rij-Den.
Naar Rotterdam, naar Woerden, naar Schiphol, naar Stadskanaal, of naar Riga, naar Sofia... (en soms naar starbucks)
ik weet dat het rondrijden op een Glimmende Machine (even) leuk is, maar uiteindelijk is Rijden toch ... Rijden.

Ik doe meer aan showoff met de autobahn-vignettes dan met het glimmende lakwerk...

Was Getekend,
PdV
Poser
... of stupid questions.

fotootje van de kmstand van een F800GT uit April 2017 (zie verder afgelopen jaren in het draadje van de F-jes..)
tel daarbij op 5000 km op 1 vervangmotor, net alweer 2000km op de laatste vervanger,
en nog weet-ik-toeveel keer vervang...zucht.

Bekijk bijlage 1467321

en mijn poser-stickers.. (ha, ik wel posen, rekenmaar....)

(heb nog leuke herinnering, hoe twee duitse glimmende rijders-terraszitters wat meewarig groetten naar het stoffige ding, tot ze om de motor heenliepen en elkaar, hey, even op de stickers wezen en toen achteromkeken, daar zat ik te Genieten achter mijn Kaffee mit Kuchen)
Bekijk bijlage 1467322
Petje af hoor , ik doe het je niet na 8-)
 
Privileges die we met de motor hebben/hadden worden wel steeds minder... Gratis tolwegen over dus niet overal meer. Gratis parkeren niet meer. Gratis veerpontje over.... En nou ook niet meer gratis over de Oostenrijkse Autobahn ;(
 
Privileges die we met de motor hebben/hadden worden wel steeds minder... Gratis tolwegen over dus niet overal meer. Gratis parkeren niet meer. Gratis veerpontje over.... En nou ook niet meer gratis over de Oostenrijkse Autobahn ;(
Franse autobahn is ook niet gratis hoor voor de motor.
Verder sluit ik me aan in Rij-Den discussie, het doet me altijd even pijn als de zojuist met koud water gewassen motor weer een regenbui en vuile straat heeft moeten trotseren. Daarna laat ik hem maar gewoon weer een tijd vervuilen en was ik in de zomer alleen insecten resten van de ruit en de kuip.
 
weinig tijd vandaag en morgen, maar de 1e 100km zit erop.

ff aantekeningen voor vragen garage maken..
- Geel-driehoekje met SOS! komt af en toe op.
- de navi lijkt niet goed te luisteren en springt alle kanten op (contactje ?)

Soepel, Sterk.
mogelijke namen:
Fraulein Bertha (kort: Frl Bertha, Frl B, of gewoon Berthe.. ?)
Dicke Bertha ?
of op zn engeles : Betty-Boop of Betsy-Lou (zo noemde ik de 1980 Buick LeSabre die ik ooit reed.. )

1 snelle foto gemaakt.
Morgen druk, maar moet middag richting Arhem, dus Rij-Den... (of is dat Rij-Ten) hehehe.
 

Bijlagen

  • R1200RT_new1.jpeg
    R1200RT_new1.jpeg
    305,5 KB · Weergaven: 8
weinig tijd vandaag en morgen, maar de 1e 100km zit erop.

ff aantekeningen voor vragen garage maken..
- Geel-driehoekje met SOS! komt af en toe op.
- de navi lijkt niet goed te luisteren en springt alle kanten op (contactje ?)

Soepel, Sterk.
mogelijke namen:
Fraulein Bertha (kort: Frl Bertha, Frl B, of gewoon Berthe.. ?)
Dicke Bertha ?
of op zn engeles : Betty-Boop of Betsy-Lou (zo noemde ik de 1980 Buick LeSabre die ik ooit reed.. )

1 snelle foto gemaakt.
Morgen druk, maar moet middag richting Arhem, dus Rij-Den... (of is dat Rij-Ten) hehehe.
Die SOS storing is of een programmering of een component wat moeilijk doet, hangt van van de softwarestand
 
weinig tijd vandaag en morgen, maar de 1e 100km zit erop.

ff aantekeningen voor vragen garage maken..
- Geel-driehoekje met SOS! komt af en toe op.
- de navi lijkt niet goed te luisteren en springt alle kanten op (contactje ?)

Soepel, Sterk.
mogelijke namen:
Fraulein Bertha (kort: Frl Bertha, Frl B, of gewoon Berthe.. ?)
Dicke Bertha ?
of op zn engeles : Betty-Boop of Betsy-Lou (zo noemde ik de 1980 Buick LeSabre die ik ooit reed.. )

1 snelle foto gemaakt.
Morgen druk, maar moet middag richting Arhem, dus Rij-Den... (of is dat Rij-Ten) hehehe.

Een variant op: “Niet lullen maar poetsen” kan zijn; “Niet poetsen maar rijden”.

Voor een motor behorend bij een baasje uit die variant ziet die van jou er angstaanjagend netjes uit!
 
Ik moest vandaag ff een fikse rij traktoren van boze boeren by-passen. Wat gaat dat bizar makkelijk met zo’n Dikke BeRTha. Dag of 4 terug nog met de F700GS de wat onhandig geplaatste motorstalling bij het werk in gemanoeuvreerd, gaat met Dikke BeRTha minstens net zo makkelijk.

Verbazingwekkend knap stukje ontwerpwerk, beste bak comfort en toch lichtvoetig, sportief en soepel. Diepe buiging. Kunnen een paar van die BMW Motorrad Ingenieurs niet ff naar Seattle om te babbelen met hun beroepsgenoten bij Boeing??
 
- de navi lijkt niet goed te luisteren en springt alle kanten op (contactje ?)
We lezen dat U geraakt bent door het uiterst gevaarlijke en verslavende RT virus, dit doet echter alleen maar goed voor de volksgezondheid, gaat U niet rustig slapen om de volgende dag weer gauw te kunnen opstappen.

Wat betreft de Navigator: dat fenomeen lijkt verdacht veel op het Ghost Touch probleem dat bekend is bij de BMW Motorrad Navigator VI.
Hierbij lijkt het dat een onzichtbare vinger het schermpje aanraakt, waardoor het scherm een eigen leven leidt.
Uitzetten (desnoods de batterij eruit) en weer aan verhelpt het euvel voor kortere of langere tijd.
Een vervuild schermpje zou de oorzaak kunnen zijn, voor de zekerheid met een zachte doek schoonmaken.
En anders is BMW of Garmin erg soepel in het omruilen van Navigators met dit probleem.
Zou je eens willen kijken welke hardware versie je Navigator heeft?
Instellingen > Toestel > Over​
Daar staat een regel Hardwareversie.
Oudere modellen hadden hardwareversie V5, later kwam de V7 (V6 lijkt overgeslagen), momenteel wordt V8 uitgedeeld.

Misschien is het goed dit onderwerp hier voort te zetten.
 
Dank voor alle reacties.

en ik zal haar heus wel eens wassen... maar het poetsen heeft niet mijn focus.
Zie bv de foto van de km-teller: er lag 3yr lang een oranje microvezeldoek (Jumbo) in de kuip om de insecten er af te weken.
Bij zomerse ritten tankstop: eerst de doek nat over de kuip leggen, dan tanken, afrekenen, en na 5min de insecten losgeweekt verwijderen... idem met de helm, daar altijd papiertje voor gebruikt.

enneh: ik zet liever een ervaren, afgeragd motoootje op een hotelparking, dan een blinkende dievenmagneet.
 
weinig tijd vandaag en morgen, maar de 1e 100km zit erop.

ff aantekeningen voor vragen garage maken..
- Geel-driehoekje met SOS! komt af en toe op.
- de navi lijkt niet goed te luisteren en springt alle kanten op (contactje ?)

Soepel, Sterk.
mogelijke namen:
Fraulein Bertha (kort: Frl Bertha, Frl B, of gewoon Berthe.. ?)
Dicke Bertha ?
of op zn engeles : Betty-Boop of Betsy-Lou (zo noemde ik de 1980 Buick LeSabre die ik ooit reed.. )

1 snelle foto gemaakt.
Morgen druk, maar moet middag richting Arhem, dus Rij-Den... (of is dat Rij-Ten) hehehe.

Piet, gefeliciteerd met de RT.

Die BeRTha's moet ik altijd aan een kanon denken.

Rare Truus ?
 
Bij zomerse ritten tankstop: eerst de doek nat over de kuip leggen, dan tanken, afrekenen, en na 5min de insecten losgeweekt verwijderen... idem met de helm, daar altijd papiertje voor gebruikt.

Als je je vizier helder wilt houden, dan kun je beter geen papieren doekjes (zakdoekje of keukenpapier) voor gebruiken. Beter een microvezeldoekje.
 
Als je je vizier helder wilt houden, dan kun je beter geen papieren doekjes (zakdoekje of keukenpapier) voor gebruiken. Beter een microvezeldoekje.
Dat weet ik, papier bevat componenten die harder zijn dan het platic, maar tegen beter weten in..
ik vervang het vizier elk voorjaar meestal vlak voor de 1e grote reis.
 
Piet, gefeliciteerd met de RT.

Die BeRTha's moet ik altijd aan een kanon denken.

Rare Truus ?

Misschien moet ik haar Doris noemen.. reactie duitse kennis:
Fraeulein??? Das ist die Dicke Berta!!!

(The Dicke Bertha with th was a German weapon in the 1. WW and as a pacifist I would not want you to drive around on a weapon that killed thousands of people - The Dicke Berta without h is a lighthouse in Cuxhaven).
 
Terug
Bovenaan Onderaan