BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Nee. Helaas. ( Gelukkig dat ze aan die balk vast stonden :P)
B1D32360-F8B7-4DD7-92F6-D19F82AAB110.jpeg


Het was overigens erg druk in Zelhem..........
 
Heeft er iemand toevallig zijn topkofferbinnentas niet in gebruik en wil deze kwijt. Zou hem graag willen overnemen!
Hoor dan graag via PB zijn/haar reactie (vraagprijs en foto). Alvast bedankt.

Ook een zwart metallic/BlackStorm metallic Topkoffer is welkom!
 
Mijn zoon had vandaag een GS 1250 adv. gehuurd, dus samen even toeren en uiteraard ik een stukje proberen.
T.o.v. de R1200RT LC (allebei op dynamic ride) iets feller aan het gas en stuurt wel heel makkelijk met dat brede stuur.
Beduidend meer rijwind op het lichaam (wel lekker op de Veluwe bij 29°) en ook behoorlijk meer motorgeluid uit het vooronder dan de RT.
Al met al, ondanks de hoge temperaturen, een leuke middag gehad.

2A997EB7-D0B9-4935-9E73-D355F69F2039.jpeg
 
Ik heb een ongebruikte kleine hier liggen.

Weet niet wat ie nieuw gekost heeft, maar is iets meer dan de helft van nieuw redelijk?

( Hier is Hoofddorp. )

Hoi, ik heb wel interesse maar wil hem niet voor de neus wegkapen van @Viaantje dus als die er een zoekt voor een kleine topkoffer heeft ie voorrang. Indien dat niet zo is, zou j een PM kunnen sturen (naar jou lukt niet zie ik) om het af te handelen?
 
Mijn zoon had vandaag een GS 1250 adv. gehuurd, dus samen even toeren en uiteraard ik een stukje proberen.
T.o.v. de R1200RT LC (allebei op dynamic ride) iets feller aan het gas en stuurt wel heel makkelijk met dat brede stuur.
Beduidend meer rijwind op het lichaam (wel lekker op de Veluwe bij 29°) en ook behoorlijk meer motorgeluid uit het vooronder dan de RT.
Al met al, ondanks de hoge temperaturen, een leuke middag gehad.

Bekijk bijlage 1507909

En rijd het allemaal een beetje beter dan de RT ?
ik ben ook aan het overwegen om mijn RT in/om te ruilen met een GS , ben van de k1600gt ( omdat hij zo zwaar is 2 up ) naar de RT gekomen , het is al beter maar toch , dus ben nu de voor en tegens aan het overwegen GS die toch weer een kg of 30-40 lichter is .....
 
En rijd het allemaal een beetje beter dan de RT ?
ik ben ook aan het overwegen om mijn RT in/om te ruilen met een GS , ben van de k1600gt ( omdat hij zo zwaar is 2 up ) naar de RT gekomen , het is al beter maar toch , dus ben nu de voor en tegens aan het overwegen GS die toch weer een kg of 30-40 lichter is .....

Het is een duidelijk ander concept en ik zou als ik jou was (zeker 2 up) gewoon eens een proefrit maken.
 
Ik ben van de GS over gestapt naar de RT. Dit omdat een RT voor mijn vrouw achterop meer comfort biedt. Eigenlijk is het best vreemd dat de GS zo populair is. De RT rijdt gewoon toch iets beter. Oke, mijn GS was mooier dan mijn RT vind ik. Maar qua rijplezier doet de RT het zeker erg goed. Qua gewicht maakt het mi niet veel uit. De GS is lichter, maar hoger. Daardoor vind ik de RT qua handeling eigenlijk gelijk, ondanks het smallere stuur.
Het advies van Abhteh is daarom verstandig, gewoon proberen.
AE534A62-2368-4A32-9023-45FB8B83B540.jpeg
 
Ik ben van de GS over gestapt naar de RT. Dit omdat een RT voor mijn vrouw achterop meer comfort biedt. Eigenlijk is het best vreemd dat de GS zo populair is. De RT rijdt gewoon toch iets beter. Oke, mijn GS was mooier dan mijn RT vind ik. Maar qua rijplezier doet de RT het zeker erg goed. Qua gewicht maakt het mi niet veel uit. De GS is lichter, maar hoger. Daardoor vind ik de RT qua handeling eigenlijk gelijk, ondanks het smallere stuur.
Het advies van Abhteh is daarom verstandig, gewoon proberen.Bekijk bijlage 1508055

ja dat zijn dus 2 meldingen en 2 tegenstrijdingen , het maakt wel "sens" wat je zegt , hoger ' minder stabiel ' lager ' stabieler ' .... ppff steeds weer besluiten moeten nemen hahahah + dan nog het feit dat ik zo graag eens verander hahahh
 
Ik ben van de GS over gestapt naar de RT. Dit omdat een RT voor mijn vrouw achterop meer comfort biedt. Eigenlijk is het best vreemd dat de GS zo populair is. De RT rijdt gewoon toch iets beter. Oke, mijn GS was mooier dan mijn RT vind ik. Maar qua rijplezier doet de RT het zeker erg goed. Qua gewicht maakt het mi niet veel uit. De GS is lichter, maar hoger. Daardoor vind ik de RT qua handeling eigenlijk gelijk, ondanks het smallere stuur.
Het advies van Abhteh is daarom verstandig, gewoon proberen.Bekijk bijlage 1508055

Beauty is in the Eye of the Beholder. Voor een GS was jouw GS een fraai exemplaar. Jouw RT vindt ik persoonlijk vele malen mooier.
 
ja dat zijn dus 2 meldingen en 2 tegenstrijdingen , het maakt wel "sens" wat je zegt , hoger ' minder stabiel ' lager ' stabieler ' .... ppff steeds weer besluiten moeten nemen hahahah + dan nog het feit dat ik zo graag eens verander hahahh

Ik heb ook eens op een GSA gezeten. Volgens mij maakt het dan qua gewicht al bijna helemaal niets meer uit. The Missenden Rider zei het treffend in 1 van zijn review filmpjes: als je niet van plan bent om van het asfalt te gaan, is de RT voor toeren eigenlijk de betere keuze.
Als je wel van plan bent om van het asfalt te gaan is de Honda Africa Twin eigenlijk de betere keuze.
Veel van de GS rijders die ik ken gaan zelden/nooit van het asfalt. Ze zijn gegrepen door het GS virus dat nog besmettelijker lijkt dan het Corona virus. Ik schijn daar immuun voor te zijn.
Dus het komt neer op jouw persoonlijke ervaring.

Laag bij de grond hoeft niet persé “stabieler” te betekenen, geometrie van het frame, balhoofdhoek en afmetingen van de banden zeggen daar meer over. Zwaartepunt is laag bij een RT, dat maakt dat de handling prettig is. Ik heb een R1200RS gehad. Solo rijdend absoluut een groot plezier, voor mij meer dan op een GS(A). Meer 2 Up gaat er niets boven een RT voor mij: wel comfort en toch “sportief”.
Succes met knopen doorhakken!
 
Ik heb ook eens op een GSA gezeten. Volgens mij maakt het dan qua gewicht al bijna helemaal niets meer uit. The Missenden Rider zei het treffend in 1 van zijn review filmpjes: als je niet van plan bent om van het asfalt te gaan, is de RT voor toeren eigenlijk de betere keuze.
Als je wel van plan bent om van het asfalt te gaan is de Honda Africa Twin eigenlijk de betere keuze.
Veel van de GS rijders die ik ken gaan zelden/nooit van het asfalt. Ze zijn gegrepen door het GS virus dat nog besmettelijker lijkt dan het Corona virus. Ik schijn daar immuun voor te zijn.
Dus het komt neer op jouw persoonlijke ervaring.

Laag bij de grond hoeft niet persé “stabieler” te betekenen, geometrie van het frame, balhoofdhoek en afmetingen van de banden zeggen daar meer over. Zwaartepunt is laag bij een RT, dat maakt dat de handling prettig is. Ik heb een R1200RS gehad. Solo rijdend absoluut een groot plezier, voor mij meer dan op een GS(A). Meer 2 Up gaat er niets boven een RT voor mij: wel comfort en toch “sportief”.
Succes met knopen doorhakken!

dank je , word duidelijker met de minuut ...
 
Zou voor de gein eens de geometrie van de GS/RT en GT naast elkaar zetten. Zie je een hoop in terug.
De GS heel wendbaar, de RT ook maar wat langer, en de GT weer wat luier/langer.
 
Ik heb alleen wat GS ervaring als tijdelijke ruil motor tijdens onderhoud van de RT.
Mijn probleem is dat ik fysiek moeilijk op en af een GS kom, zeker de iets hogere GSA: eigenlijk heb ik dan zo'n opstapje nodig.
Eenmaal op de GS gezeten is het rijden gewoon geweldig, maar anders dan de RT.
In vergelijk geeft de RT duidelijk meer bescherming tegen de weers invloeden, verder blijven het motoren met een verschillend karakter, beide zijn prima maar voor verschillende doelgroepen of verschillend gebruik. De RT blijft de Reise Tourer, de GS of GSA moet je eigenlijk soms letterlijk het bos in sturen.
Het enige advies is: maak een lange proefrit op een GS en/of GSA, liefst bij matig tot slecht weer en ervaar het verschil.
 
Laatst bewerkt:
image00033.jpeg
image00001.jpeg

Ik zit in een offroad groepje en daar zitten ook wat zware jongens tussen: African Twins, Varadero's, GS 1200/1250. Die laatsten kunnen veel, hierboven was een middag op het eiland van Maurik olv Wesley (bekend van PD, organiseert nu 'adventure dagen' all in, maar wij hadden een soort proef middag geritseld voor veel minder).
Dit jaar zijn bij mijn BMW Club ('s-Hertogenbosch) twee notoire RT rijders (elke twee jaar een nieuwe, beide pensionado's, een altijd met ega achterop) overgestapt naar de 1250 GS. Ik heb onlangs een 1200 GSA twinspark even de straat op en neer gerost (leek een versnellingsbak probleem te hebben) en mij viel op dat ik ondanks mijn korte beentjes er heel gemakkelijk mee wegreed, inderdaad nodigt hij uit tot speels sturen.
Eerder heb ik een dag op een verlaagde r1100GS gereden in het Brabantse zand op 'weg'banden (Scorpion II) en dat beviel eigenlijk heel goed. Nadeel uiteraard het gewicht, maar het is op de rustiger delen veel comfortabeler, qua motor en qua rijwielgedeelte. Noppen zijn wel wenselijk, je glibbert bij een beetje nattigheid alle kanten op, maar het ging. Ik zou dus op dit moment ook voorkeur hebben voor een GS.
 
Terug
Bovenaan Onderaan