Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb ook eens op een GSA gezeten. Volgens mij maakt het dan qua gewicht al bijna helemaal niets meer uit. The Missenden Rider zei het treffend in 1 van zijn review filmpjes: als je niet van plan bent om van het asfalt te gaan, is de RT voor toeren eigenlijk de betere keuze.
Als je wel van plan bent om van het asfalt te gaan is de Honda Africa Twin eigenlijk de betere keuze.
Veel van de GS rijders die ik ken gaan zelden/nooit van het asfalt. Ze zijn gegrepen door het GS virus dat nog besmettelijker lijkt dan het Corona virus. Ik schijn daar immuun voor te zijn.
Dus het komt neer op jouw persoonlijke ervaring.
Laag bij de grond hoeft niet persé “stabieler” te betekenen, geometrie van het frame, balhoofdhoek en afmetingen van de banden zeggen daar meer over. Zwaartepunt is laag bij een RT, dat maakt dat de handling prettig is. Ik heb een R1200RS gehad. Solo rijdend absoluut een groot plezier, voor mij meer dan op een GS(A). Meer 2 Up gaat er niets boven een RT voor mij: wel comfort en toch “sportief”.
Succes met knopen doorhakken!
ik blijf vinden dat de mijne als een soort mammoet / buffel oogt..Beauty is in the Eye of the Beholder. Voor een GS was jouw GS een fraai exemplaar. Jouw RT vindt ik persoonlijk vele malen mooier.
Mammoet?! Kijk eens goed naar de vorm van de topkuip en-profil ... zeg nou zelf, dat lijkt meer op een havik Weliswaar een havik met obesitas, maar tochik blijf vinden dat de mijne als een soort mammoet / buffel oogt..
maar het kan me niets meer schelen, ze RijdT zo lekker...
Ach, je moet niet alles serieus nemen wat je op een forum leest maar het valt niet te ontkennen dat de RT een nogal lijvig voorkomen heeft (en dat liefde blind maakt )."Mammoet"....."Havik met Obesitas"....
De RT blijft de Reise Tourer, de GS of GSA moet je eigenlijk soms letterlijk het bos in sturen.
Het enige advies is: maak een lange proefrit op een GS en/of GSA, liefst bij matig tot slecht weer en ervaar het verschil.
Motorrijden is en blijft het maken van afwegingen betreffende veligheid, risco, plezier, comfort.@DucBMW , open vizier is een risico.
Snap ik. kan mij overkomen.
ik neem dat risico nu even, heb bovendien nog een bril op.
Zou zelfs bij volgende helm zo'n jethelm met vizier ofzo kunnen overwegen,
eventueel met "duikmasker" erbij maar dat lijkt me weer zo'n gedoe.
En ik weet dat een dichte integraal wel zo veilig is, dus toch maar daarbij blijven.
Voor nu: Vizier omhoog zit + voelt bij goed weer zoo lekker.
ik reed in stad al vaak met helm omhoog, en met de RT merk je amper dat je de stad uit bent.
en al snel ontdek je.. kan met die ruit in hoge stand rustig de snelweg op.
Ik ken de BMW helm niet, maar mijn Shoei Neotec (1) systeem helm past in de grote (vorig model) topkoffer (samen met een tweede helm, in dit geval een Lidl systeem helm of jethelm) en de helm past ook in een zijkoffer van mijn R1200RT-LC.Iemand ervaring met de 49 liter BMW topkoffer en een BMW System 7 helm? Ik wil er ééntje kopen maar nu schijnt hij niet in de topkoffer te passen. Iemand die dit kan bevestigen..?
Ik heb een BMW System 7 helm, en die past dichtgeklapt gewoon in de 49 liter topkoffer. Wel moet je hem er een beetje schuin inzetten, dus of je er 2 van die exemplaren in kwijt kunt betwijfel ik.In de zijkoffer past-ie sowieso.Iemand ervaring met de 49 liter BMW topkoffer en een BMW System 7 helm? Ik wil er ééntje kopen maar nu schijnt hij niet in de topkoffer te passen. Iemand die dit kan bevestigen..?
wij hebben HJC rpha 90 systeemhelmen en daar moeten we 1 rechtop zetten en 1 op zijn kant leggen anders gaan ze ook niet in de k1200 gt topkoffer 2007 ( die op mijn rt1200lc staat )Ik ken de BMW helm niet, maar mijn Shoei Neotec (1) systeem helm past in de grote (vorig model) topkoffer (samen met een tweede helm, in dit geval een Lidl systeem helm of jethelm) en de helm past ook in een zijkoffer van mijn R1200RT-LC.
BMW maakt juist reklame dat je in de grote topkoffer 2 helmen kwijt kunt, kan me daarom niet voorstellen dat een BMW helm er niet in past.
De BMW helm zul je denk ik bij een BMW Motorrad dealer kopen, die hebben vast ook wel een topkoffer in de showroom om te passen.
Kwam toch hopelijk wel met het knopje omhoog?Mijn ruit kwam vanmorgen en vanmiddag niet uit de “parkeer stand”. Vanmorgen zag ik het, vanmiddag dacht ik: “Wat een tocht!” om het daarna te zien. Hopelijk gewoon een glitch.