BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Is gemaakt uit zwaRT elastiek, en zit 'gewoon' met trekbandjes aan elkaar geknoopt.
Werkt al jaren tot grote tevredenheid.

Had een keer zoiets zien voorbij komen van een Italiaanse gast die dit soort dingen verkocht via Ebay.
En toen dacht ik..., dat kan ik zelf ook wel.

Daarna was ik een keer bij 1 of andere MotoPoRT vestiging, en daar heb ik zo'n elastiekding die je over de duozit kunt trekken meegenomen.
Dat dingetje was toen 5 Euro.

Dus..., 5 Euro en een beetje kreatief-met-trekbandjes-en-alu-stripjes ; en dan is het ook maar weer klaar.


Je kunt ze inmiddels ook al 'gewoon' een sooRT van zelfde kopen ; een voorbeeldje :



(dan nog wel ff zelf iets van 4 beugeltjes maken)

.
Zeer creatief en erg handig. Ga deze zeker onthouden
Is de leeftijd........Mijn 2018 RT motorfiets staat gewoon thuis. En....ik heb met niemand afgesproken dat ie er een proefrit op komt maken.

maar goed, ik kan het wel aanraden want zo’n 2018 RT is een top fietsBekijk bijlage 1600561
Heel mooi deze motor hoor!
 
En eigenlijk oude wijn in nieuwe zakken.
We rijden een RT en die doet het prima, dan komt er iets met blauw en LCD en toegeknepen ogen, wat zeer waarschijnlijk objectief gezien het zelfde rijdt, en we worden meegezogen in hebberigheid. Niets menselijks is ons vreemd.
En om het nog gekker te maken kunnen we nu een buisstuur kiezen.
Let op mijn woorden: volgend jaar als optie het aloude zweefzadel.

Vergeleken met een R1250RT pre 2021 is het waarschijnlijk “oude wijn in nieuwe zakken”. Maar vergeleken met een R1200RT LC zonder variabele kleppen timing magie zou er toch een waarneembaar verschil moeten zijn. Ofwel je bent rustig met de rechterhand en ontdekt een verbluffend gunstig/laag verbruik, zeker met de hagel nieuwe rij-modus “Eco”. Het voelt dan tijdens het rijden zelve niet gek anders, maar wel aan de pomp.

Of, men prikkelt de fiets in standje Dynamiet en bemerkt het vrijkomen van een plukje extra paardjes die in de opgeboorde boxeRT verstopt zitten en zich enkel vermoeien als het baasje de rechterpols vlot richting “Vol Last” beweegt dan wel voorbij de (uit mijn kale blote bol) 5.000 omwentelingen in de minuut.

Nou zou men, als men een Heer in Het Verkeer is, die paar extra paardjes op stal moeten houden als men op het fancy iPad schermpje af leest dat de demo fiets nog geen 1.000 km bij elkander geharkt heeft. Boekkie schrijft nl voor dat men in die periode bochtige weggetjes, liefts beetje heuvelachtig, dient te rijden, veel vuldig op en de neder schakelend en weg blijven van dat Variabele Kleppen Timing geweld.

De toekomstig eigenaar van de demo is u alvast erkentelijk.

Zelf heb ik me getracht aan die instructies te houden de eerste 1.000 km. Niet helemaal gelukt, zo nu en dan bij stoplicht op groen toch sprintje getrokken... Foei...

Gelukkig gedraagt ze zich nog netjes, 23k op de telleRT.
 
Van alle piloten die ik ken ( en dat zijn er best veel ) ken ik echt helemaal niemand met een zgn pilotenbril.

Als je dus iemand ziet met een Rayban pilotenbril, weet je één ding zeker..................het is geen piloot.
 
Deze piloot heeft er ook geen.....

Serengeti is behoorlijk populair onder de collegae. Iets met niet polariserend (want polariserend legt een sooRT zeepsop over de instrumenten in de cockpit).

Ik heb sinds koRT een varifocale zonnebril van de lokale opticien mevrouw die mij een fijn stukje zonwerend glaswerk in montuurtje heeft aangemeten wat ongeveer net zo vriendelijk voor de oogjes blijkt als mijn Serengeti die nu naar het Pumaatje is verhuisd omdat ik in het Pumaatje niet steeds het brilletje op het puntje vd neus dan wel op het kale voorhoofd moet parkeren als ik op de iPad moet koekeloeren die met een nieuwe houdeRT in de cockpit dichterbij de oogjes is dan mijn 51 jarige kijkbolletjes lief is...
 
Heb hem even dit weekend elders gestald. Ex komt haar spullen halen dus garage vol met zooi van haar nu.

Zal als ik heb van de week weer hier heb eens op de topkoffer proberen., maar ook als de sleutel daarvan is mis ik dus een sleutel en bij het afleveren werd er wel gezegd dat ik sleutel en reserve sleutel kreeg. IIG veel beter om hen te laten pielen met een slotje;;)
 
En eigenlijk oude wijn in nieuwe zakken.
We rijden een RT en die doet het prima, dan komt er iets met blauw en LCD en toegeknepen ogen, wat zeer waarschijnlijk objectief gezien het zelfde rijdt, en we worden meegezogen in hebberigheid. Niets menselijks is ons vreemd.
En om het nog gekker te maken kunnen we nu een buisstuur kiezen.
Let op mijn woorden: volgend jaar als optie het aloude zweefzadel.
Het mooie is dat er ook weer nieuwe RT rijders bijkomen. Natuurlijk is het afwachten of ik een voorbeeldig RT rijder ga worden....!
De voorkant is een kwestie van smaak. Ik vind hem zeer geslaagd, en ook het TFT scherm is erg mooi in het echt. Dus tja ik vond het oude ook mooi, maar er zit ook navigatie bij in één scherm. Ik vind persoonlijk dat dit een voordeel is. Gewoon geen apart kastje meer op het stuur.
 
Het mooie is dat er ook weer nieuwe RT rijders bijkomen. Natuurlijk is het afwachten of ik een voorbeeldig RT rijder ga worden....!
De voorkant is een kwestie van smaak. Ik vind hem zeer geslaagd, en ook het TFT scherm is erg mooi in het echt. Dus tja ik vond het oude ook mooi, maar er zit ook navigatie bij in één scherm. Ik vind persoonlijk dat dit een voordeel is. Gewoon geen apart kastje meer op het stuur.
Dat kastje is vervangen door je telefoon, die je waarschijnlijk toch al had O-)
Er is een part onderwerp over over deze Connected App en navigatie.
Ik hoop dat de omgang met GPX bestanden net zo flexibel blijft, dus routes of sporen en ook alle navigatie voorkeuren waar we ondertussen aan gewend zijn. Ik las ergens dat je Automatisch herberekenen misschien niet kunt uitzetten. Hopelijk worden zowel de kaarten, de App als het LCD actief en gedurende langere tijd onderhouden met updates. De tijd zal het allemaal leren.
Ik ben zeker voorstander van afscheid nemen van dat oubollige navigatie kastje, de Navigator VI heeft dat idee bij mij versterkt en versneld.
 
Dat kastje is vervangen door je telefoon, die je waarschijnlijk toch al had O-)
Er is een part onderwerp over over deze Connected App en navigatie.
Ik hoop dat de omgang met GPX bestanden net zo flexibel blijft, dus routes of sporen en ook alle navigatie voorkeuren waar we ondertussen aan gewend zijn. Ik las ergens dat je Automatisch herberekenen misschien niet kunt uitzetten. Hopelijk worden zowel de kaarten, de App als het LCD actief en gedurende langere tijd onderhouden met updates. De tijd zal het allemaal leren.
Ik ben zeker voorstander van afscheid nemen van dat oubollige navigatie kastje, de Navigator VI heeft dat idee bij mij versterkt en versneld.
De Tomtom Rider die ik heb en mijn vorige hebben mijn nooit in de steek gelaten ook niet naar het eiland Man in 2017 (het uploaden en nieuwe kaarten was echt super makkelijk. Ook uploaden van kaarten van PC naar navigatie ging vlot. Je moet je natuurlijk even inlezen maar dan is het ook gepiept. Ik ben ook voorzichtig positief. Deze apps kunnen met of zonder toestemming ook bij veel gegevens van de rijder. Dat kon bij een losse navigatie niet. Sommige instellingen heb je gewoon nodig dus zal je wel toestemming moeten geven anders werkt het niet. Ik hoop van harte dat ACC echt werkt. In mijn net nieuwe auto heb ik het ook, maar ik krijg ook regelmatig een storing en dat het dus even niet te gebruiken is. Storend is het zeker. Als dit ook zo op de motor werkt zet ik het gauw uit ben ik bang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan