Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zeker te hopen dat de ACC werkt, zou wat zijn dat je net zit te Netflixen op het LCD en je ziet de achterbumper van je voorganger ineens HEEL groot voor je.De Tomtom Rider die ik heb en mijn vorige hebben mijn nooit in de steek gelaten ook niet naar het eiland Man in 2017 (het uploaden en nieuwe kaarten was echt super makkelijk. Ook uploaden van kaarten van PC naar navigatie ging vlot. Je moet je natuurlijk even inlezen maar dan is het ook gepiept. Ik ben ook voorzichtig positief. Deze apps kunnen met of zonder toestemming ook bij veel gegevens van de rijder. Dat kon bij een losse navigatie niet. Sommige instellingen heb je gewoon nodig dus zal je wel toestemming moeten geven anders werkt het niet. Ik hoop van harte dat ACC echt werkt. In mijn net nieuwe auto heb ik het ook, maar ik krijg ook regelmatig een storing en dat het dus even niet te gebruiken is. Storend is het zeker. Als dit ook zo op de motor werkt zet ik het gauw uit ben ik bang.
Moraal van dit verhaal is: pas verschillende merken en typen helmen en pas de systeem helm met de klap gesloten.Er bestaat geen helm die iedereen past, omdat elk hoofd anders is.
Destijds zaten de BMW helmen en andere merken bij mij voor geen meter en de Shoei systeem helm zat als gegoten. Na de Multitec waar een Goldwing opgevallen was kwam er een Neotec (model 1). Ik rij zonder audio.
Zo'n magisch stukje adem plastic, dat zal helm specifiek en niet generiek zijn vrees ik?Wat betreft beslaan van de binnenkant van het vizier: ik ben lange tijd eigenwijs geweest en heb mijn Shoei helm (en de voorganger Shoei) heel lang zonder "adem schermpje" gereden omdat ik het idee had dat het een benauwd gevoel zou geven.
Een jaar of 2 geleden in de strijd tegen beslaan van het onderrandje van het visier toch eens dat "adem schermpje" geplaatst en verrek: het werkt!
Gaat over dit ding:
Bekijk bijlage 1601584
Ik kan niet verklaren waarom het werkt, want de lucht uit mijn neus komt bovenop het ding.
Gevalletje "vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van".
Afhankelijk van buiten temperatuur en relatieve vochtigheid wil er nog wel eens wat condens op het onderste kale randje van het visier komen, maar nooit hinderlijk veel. Wel alle ventilatie gaten in de helm open (voor, boven, achter).
Ander belangrijk iets is dat de pinlock uitermate nauwkeurig geplaatst moet worden, rondom goed dicht en aangesloten op het vizier.
Ten slotte moet het vizier goed aansluiten op de randjes van de helm, anders kan er bij harde regen nog wel eens een druppel naar binnen dringen.
In het algemeen rij ik tot slot het liefst met het vizier open en bij lage snelheid de hele voorgevel open.
Dat stukkie adem plastic hoort inderdaad bij den helm, zat met met stickers, tocht strip (zie bericht hier boven), en nog wat andere frutsels bij de helm.Zo'n magisch stukje adem plastic, dat zal helm specifiek en niet generiek zijn vrees ik?
En vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van: die BMW Evo 6 had van die "klik" standjes van het vizier. Tot twee klikjes kon u rustig door de regen rijden, bij het stoplicht stil staan enz enz zonder dat er ook maar 1 druppel de helm binnen kwam. Vraag mij niet hoe dat technisch in elkander stak want ik heb geen flauwe notie. Maar ik ervaarde dat als een heel groot pluspunt van die helm.
Beslaan heb ik eigenlijk nooit last van gehad. vanaf dag 1 altijd een pinlock in vizier gehad. Bij echt slecht weer zeker in de regen geen last van regen dat binnenkomt ook als vizier iets openstaat. Wel wat lekkage in de nek bij veel regen wat afloopt van de helm.Zo'n magisch stukje adem plastic, dat zal helm specifiek en niet generiek zijn vrees ik?
En vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van: die BMW Evo 6 had van die "klik" standjes van het vizier. Tot twee klikjes kon u rustig door de regen rijden, bij het stoplicht stil staan enz enz zonder dat er ook maar 1 druppel de helm binnen kwam. Vraag mij niet hoe dat technisch in elkander stak want ik heb geen flauwe notie. Maar ik ervaarde dat als een heel groot pluspunt van die helm.
Niets vervelender dan een helm die niet lekker zit, doe je alleen een kwartier heen en een kwartier terug woon werk verkeer dan zal het je een worst zijn. Zit je de hele dag op de motor tijdens een vakantie dan moet je dat ding niet voelen en het moet 's avonds aan de bar niet meer zichtbaar zijn op je hoofd met een rode band op je voorhoofd of zoiets.Beslaan heb ik eigenlijk nooit last van gehad. vanaf dag 1 altijd een pinlock in vizier gehad. Bij echt slecht weer zeker in de regen geen last van regen dat binnenkomt ook als vizier iets openstaat. Wel wat lekkage in de nek bij veel regen wat afloopt van de helm.
Ik viel bijna van mijn stoel door de opmerkingen over de BMW helm. Ik heb nu een HJC integraal FG-ST helm zit echt als gegoten en heb hier al jaren plezier van ook niet duur trouwens. Ik rijd (te) weinig met gehoorbescherming die ik overigens wel heb hoor. Ach en hoewel ik vanuit mijn beroep beter zou moeten weten vind ik het lekkerder rijden. Lekker een muziekje luisteren via de Sena heerlijk. Wind geruis heb ik ook wel maar niet echt storend.
Alleen ik dacht een nieuwe motor dan ook maar meteen een nieuwe helm er bij. BMW helm is prijzig maar goed. Ik was er even vanuit gegaan dat jullie allen wel allemaal met BMW helm zouden rijden en hier erg tevreden over zouden zijn. Dus ik laatst even passen..... Natuurlijk kreeg ik één van de duurste voorgeschoven een special edition 719 limited a 800 plus euro en met communicatie vloog deze richting 1200 euro. Tja en als ik dan dit van jullie lees blijf ik denk ik nog even bij HJC. Ben benieuwd of de Sena goed communiceerd met de nieuwe R 1250 RT. Afwachten dus.
Laat ik nou toevallig al bijna 4 jaar met een stelletje BMW Pro Summer handschoenen rijden....
Ooit ook bij de nieuwe motor, allebei een setje BMW Pro Summer handschoenen gekocht..., en..., die zijn eigenlijk per omgaande onder in een la verdwenen...
...ook totale Pro-Prut is het ! (zo..., dat heb ik ff gezegd !).
Voor in de zomer zijn dingen simpelweg veel te warm, dus...,dan krijg je zweterige handen/vingers, en dan trek je die dingen (met iets moeite...) uit, en dan zit de halve Goretex voering aan je vingers geplakt..., en krijg ze dan maar weer eens fatsoenlijk aan.
Dat wil dan bijna niet, omdat die Goretex voering niet meer lekker op z'n plek zit.
Plus dat ze dus ECHT NIET (wat BMW wel claimt...) waterdicht zijn !
Toevallig afgelopen rit die dingen wel aan gehad, omdat we begonnen met rond de 10 graden boven nul..., en dan gaan ze nog wel.
Handschoen ProSummer
Op warme zomerdagen zorgt het actief ventilerende GORE-TEX® X-TRAFIT-membraan van de lichte zomerhandschoen voor het beste klimaatcomfort. En mocht er toch een buitje overtrekken, dan biedt het water- en winddichte materiaal uit geiten-nappaleer en nylon-stretch optimale bescherming.www.bmw-motorrad.nl
Maar voor de rest allebei eigenlijk altijd een setje doorwaai handschoenen aan van gewoon een merk. Ooit amper 5 tientjes per paar.
En die gaan al jaren mee op de RT - voor andere motorfietsen, dan ook andere handschoenen -
Nou bij mij begint het ook behoorlijk uit te dunnen. Van voor lijkt het nog wat. Van boven gezien.... ach hoort er bij....je hebt dan tenminste nog haar...