BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Ik moet zeggen......ik lig er niet van wakker.
we laten toch al overal onze digitale afdrukken achter.
Meneer of mevrouw BMW mag best weten waar in de mosterd vandaan haal.

inkoppertje......Doesburg
 
...het einde der tijden, vanaf morgen (officieel) te zien bij Uw Motorjuwelier...


😆
Voor bromberen en andere lieden met hang naar nostalgie zal er nog wel een appje te maken zijn voor een Classic look op het LCD:
1614962667662.png

En wie weet komt er in 2022 wel een R1250RT variant "Classic-naked", mooi zwart met witte bies en semi-authentieke elementen (zweefzadel en wat dies meer zij).
 
e-motor met wel degelijk een 6 bak. De (vertaalde) tekst heeft het over 'handversnelling', maar het is gewoon met het voetje.




(vinnut het ding er ook nog een keer best oké uitzien... :/ )



En deze vind ik toch best een geinig model hebben... :/
(...echter..., zoooooow achterlijk duur...)




.
Sapperdeflap.

Die accu in Italiaans frame werd dus gewoon in en om ons lieflijk dorpje ge-her-keken (in goed Engels: ge-reviewd). Schetig.
8CE4EF69-6931-4C44-8EE4-29F2720C0C13.jpg

Daar staat ie dan, op de hoek Eikenlaan/Dorpsstraat. Tegenover het tijdelijke Corona Glühwein (oh nee: warme chocomel, wink wink) hutje.
 
De digitale wereld doet nu eenmaal zijn intrede. Ik ben niet bang om dingen uit te proberen, hoewel ik mij soms ook afvraag of bepaalde systemen een meerwaarde zijn. Het grote TFT scherm vind ik in iedergeval erg vet. We gaan zien of de de DOOM scenario's uitkomen. Dus nog één nachtje slapen.....
 
De digitale wereld doet nu eenmaal zijn intrede. Ik ben niet bang om dingen uit te proberen, hoewel ik mij soms ook afvraag of bepaalde systemen een meerwaarde zijn. Het grote TFT scherm vind ik in iedergeval erg vet. We gaan zien of de de DOOM scenario's uitkomen. Dus nog één nachtje slapen.....
Ja hoor kom maar op met dat LCD.
De R1200RT-LC en oude R1250RT cockpit is ook al een LCD (maar minder flexibel), met links en rechs nog een klok met wijzer.
Het avontuur met de Mijn motorfiets app van de Navigators V en VI is mislukt (de Navigator VI op zich is ook mislukt).
Of de Connected app de juiste weg is weet ik niet, ik geloof eigenlijk nog wel in het Carplay concept wat meer vrijheid biedt.
Een vrij programmeerbaar LCD is wel de weg, zou stoer zijn als het (deels) open zou zijn om zelf te programmeren. Open of niet zal het LCD ongetwijfeld gehacked gaan worden met allerlei leuke aanpassingen of tooltjes om er zelf mee te hannessen.
Anderzijds, gewoon motorrijden met navigatie is het doel.
 
Vandaag...trommelgeroffel, aangevroren buitenboel en wegen vol met pekel.
De LC blijft staan waar die staat terwijl de motormannen hun printers hebben bijgevuld met een dikke stapel papier en verse toneRT om al die contracten voor het leveren van een Mona Lisa RT te kunnen uitdraaien. Nog een kopje koffie en anders nog iets?
 
Ik wil hier wel even op inpikken , wat hierboven gemeld staat is het dus NIET !!!
weet niet of het een ander bouwjaar is dan die van mij of zelf een andere motor ( 1150/1100 ? )
ben moeten langs gaan bij mijn mecanieker , ik werd er op de duur dol van ..

De goede methode is dus , er komen geen vijsjes of boutjes aan te pas , spiegel lostrekken en voila !!

BMW R1200RT bj 2007 - modeljaar 2008 !!
 
Ik wil hier wel even op inpikken , wat hierboven gemeld staat is het dus NIET !!!
weet niet of het een ander bouwjaar is dan die van mij of zelf een andere motor ( 1150/1100 ? )
ben moeten langs gaan bij mijn mecanieker , ik werd er op de duur dol van ..

De goede methode is dus , er komen geen vijsjes of boutjes aan te pas , spiegel lostrekken en voila !!

BMW R1200RT bj 2007 - modeljaar 2008 !!
Ik zie nu dat inderdaad ergens tot rond 2008 het zonder vijs is en bij model jaar 2010 met vijs.
Mijn excuses voor de valse voorlichting.
De bron van handleidingen is overigens hier:

* vijs (B) = schroef (NL)
 
Terug
Bovenaan Onderaan