BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Plasje geel olieachtige vloeistof midden onder de motor, vlak voor het achterwiel.
Dat is al een paar dagen, steeds maar een beetje.
Vanmorgen na op contact zetten was er iets, een motortje, steeds wat aan het schakelen/positie zoeken.

Kan dat de achtervering wezen?
2012 DOHC
 
Plasje geel olieachtige vloeistof midden onder de motor, vlak voor het achterwiel.
Dat is al een paar dagen, steeds maar een beetje.
Vanmorgen na op contact zetten was er iets, een motortje, steeds wat aan het schakelen/positie zoeken.

Kan dat de achtervering wezen?
2012 DOHC
Klinkt als lekke achter demper en de ESA die de boel op hoogte wilt brengen.
Heeft de motor ESA?
 
i-ZB3bHmj



...laat ik dat nou net allemaal juist wel zijn... :Y



Neeeh..., 1-en-al gekkigheid natuurlijk.

Betrokkenheid bij het product : jazekers, zoveel mogelijk.
Je kunt tenslotte niet ergens enthousiast van worden, dan wanneer je er zelf niet een beetje van houdt.

En dat probeer je dan over te brengen. En dat wil soms ook gewoon niet.
En ik heb ook al wel een paar keer mensheid gewoon weggestuurd..., als in : die opmerking beviel mij niet, en daarom kunnen we nu beter afscheid nemen van elkaar.

Ik heb ook al wel eens geroepen van '...deze auto is nu voor U niet meer te koop...'

...maak je geen vrinden mee kan ik vertellen, maar..., het moet voor mij wel leuk blijven..., en vind ik dat niet meer, dan hoepel maar op, kruip terug onder je steen, verdwijn, maak een kind, koop een lollie, plaag de buurvrouw, maar hoepel ff op graag... :Y


3 best leuke voorbeelden... :+


1) ik ruil een keer een Transporter in, en dat was er 1 van een redelijk populair modelletje. Alles keurig aan het ding, en klaar. Komt er een gast met z'n broer. En dan iets van 130 kilometer verderop. De gast zou de koper willen zijn, maar de broer deed dan wel even het woord, want hij had er verstand van..., en dat begon gelijk al met van '...zo'n bus koop ik voor de helft van het geld in het wit, en dan voor een paar cent maak ik 'm blauw...'

Hoppa..., de toon gezet, zeg maar..., dus ik heb 'm ook geadviseerd om dat dan als broederliefde voor zijn broer over te hebben. Nadat de broer nog een paar opmerkingen ventileerde die mij totaal niet zinden, heb ik ze gezegd dat ze beter terug naar ginder konden gaan. En de woordvoerder tegen de aspirant koper van '...kom, we gaan...', en die arme aspirant koper was totaal overbluft..., en hij kon nog net uitbrengen dat hij toch wel zijn excuus wilde aanbieden aangaande het gedrag van de spreker... :+

Ja, doei, en doe ze de groeten in de Achterhoek... :W



2) een paar moeilijke gasten uit de stad waar ze een dranken bibliotheek hebben. Wilden op een vrije-feestdag komen. Wilden op een vrije-zondag komen. Wilden vooral van zus, en wilden vooral van zo. Na een hoop gezeik vooraf, staan ze hier dan. Twee man, en 1 vrouw sterk. Bleek de pittige rode auto voor het meisje (begin 20...) te moeten worden, maar ze had dus (en zo noemde ze het ook...) een 'woordvoerder', en dat was een trainisbroekventje van 15 ofzo.
Ze zitten dus met gemak anderhalf uur in de auto op weg naar hier, en bij de aanblik bij de pittige rode auto, was het vooral van dat ding zoveel mogelijk afzeiken, en 'dat ze wel een bod zou doen...'
Nee hoor meisje ; er wordt geen bod gedaan, want over geld hebben we al door de telefoon gesproken. En ik was het na 11 minuten zo akelig spekzat, en heb gezegd dat ze beter terug konden gaan, omdat ik het nu niet meer leuk vond gaan.

Ze zijn exact 12 minuten geweest... :+ :+

...en doe ze de groeten daar bij de Erasmusbrug... :W



3) een pa en moe willen wat jongers. En dat wat ze misschien wel wilden had ik staan. Pa en moe doen een proefrit, en we babbelen over de inruil. Een ouwe kale auto van Japanse afkomst. Pa en moe zijn het er eigenlijk wel over eens, en pa vind van '...ik denk dat we het moeten doen...'
Maar ma zegt..., onze zoon wil morgen ook nog even proefrijden, dat kan wel toch..., en hij is goed in onderhandelen...,

...maar..., we 'zijn er toch al uit ?!', zeg ik vol verwondering... :/

Maar goed..., de zoon komt de volgende dag met zijn moe, en de jonge man begint ook heel direct de jongere auto in kwestie af te serveren. En dat zal blijkbaar wel zijn manier van we gaan eens even flink onderhandelen zijn, maar hij maakte daarmee wel de verkeerde binnenkomst..., en eigenlijk werd het gesprek steeds vervelender, en moe schaamde zich ter plekke de ogen uit de kassen (pa was niet mee de tweede keer)..., en na een half uur vervelend zijn, was ik wel klaar met zoon. Ik heb toen gezegd '...sorry mevrouw, maar deze auto is voor U en Uw man niet meer te koop, ik geef U wel gewoon een hand als afscheid, maar Uw zoon heeft het zojuist verpest, en een gratis tip : laat bij een volgende onderhandeling Uw zoon thuis...'

...later is er nog contact geweest, en de vader heeft excuses aangeboden voor het gedrag van zijn zoon... :+
By the way, leuk bedrijf Ron. Mooie auto's
 
Vandaag na een goede maar korte nacht, met de testmotor RT 2020 naar VH in Amersfoort gereden. Was ondanks de handvat en billen verwarming best een beetje fris. Tja en dan verschil met mijn oude motor en de RT. Bijzonder vind ik het soepele stuurgedrag, het gemak waarmee je even inhaald en natuurlijk het vertrouwen wat de motor mij geeft. Natuurlijk zijn er veel dingen waar ik nog aan moet wennen ach maar dat komt vanzelf.

Goed ik ben vanaf nu ook de toekomstige bezitter van een blauwe BMW R 1250 RT!! Nog wel even wachten tot hij naar NL komt.
Bekijk bijlage 1604151
Voor de liefhebbers van de cockpit nog even een foto meegestuurd!
Bekijk bijlage 1604152

Heb samen met GLK nog even rustig rondgekeken daar en nog wat details doorgenomen, leuk om even iemand van het forum live te spreken.
Voor de zekerheid telefoon even uitgezet ivm mogelijke hacks of verborgen microfoons. Geintje Geintje....
Van Harte Gefelicitaart met deze Blue Beauty! Heel veel fijne en veilige plezier kilometers gewenst!

En ook hier nogmaals: Van Harte: Gefeliciteerd!
 
Ik heb dit weekend storingsdienst en kan dus niet ver van huis.

Wat dingen aan mijn Transalp gedaan en de RT voorzien van tankpads. Nog tips om mijn zadel wat beter te laten passen?
BMW_tankpads.jpg
 
In je voorbeelden volgende keer motoren neerzetten ipv auto's.

Voor de inhoud maakt het geen verschil, maar er zijn mensen die vinden dat je teveel over auto's praat in dit topic.
Zijn dat mensen die actief aan dit topic mee doen en dat niet hier niet zelf durven te uiten?
Mijn hele oprechte mening is dat hier voldoende aandacht wordt gegeven aan het topic en de rustige momenten af toe worden opgevrolijkt door wat off topic praat. Overduidelijk blijkt in elk geval dat een behoorlijke groep RT rijders zich hier nauw verbonden voelt en lief en leed met elkaar deelt.
Strict genomen is het een breed topic: BMW R1200RT ervaringen e.d.
e.d. staat voor en dergelijke, wat het topic zeer breed maakt.

Omdat het zondag is ook maar even de stofkam door mijn dwaalsels :z
 
Laatst bewerkt:
Ik zie nu dat inderdaad ergens tot rond 2008 het zonder vijs is en bij model jaar 2010 met vijs.
Mijn excuses voor de valse voorlichting.
De bron van handleidingen is overigens hier:

* vijs (B) = schroef (NL)
neen , zit er niet tussen ....
 
Vandaag na een goede maar korte nacht, met de testmotor RT 2020 naar VH in Amersfoort gereden. Was ondanks de handvat en billen verwarming best een beetje fris. Tja en dan verschil met mijn oude motor en de RT. Bijzonder vind ik het soepele stuurgedrag, het gemak waarmee je even inhaald en natuurlijk het vertrouwen wat de motor mij geeft. Natuurlijk zijn er veel dingen waar ik nog aan moet wennen ach maar dat komt vanzelf.

Goed ik ben vanaf nu ook de toekomstige bezitter van een blauwe BMW R 1250 RT!! Nog wel even wachten tot hij naar NL komt.
Bekijk bijlage 1604151
Voor de liefhebbers van de cockpit nog even een foto meegestuurd!
Bekijk bijlage 1604152

Heb samen met GLK nog even rustig rondgekeken daar en nog wat details doorgenomen, leuk om even iemand van het forum live te spreken.
Voor de zekerheid telefoon even uitgezet ivm mogelijke hacks of verborgen microfoons. Geintje Geintje....
gefeliciteerd met de aankoop
 
Zijn dat mensen die actief aan dit topic mee doen en dat niet hier niet zelf durven te uiten?
Mijn hele oprechte mening is dat hier voldoende aandacht wordt gegeven aan het topic en de rustige momenten af toe worden opgevrolijkt door wat off topic praat. Overduidelijk blijkt in elk geval dat een behoorlijke groep RT rijders zich hier nauw verbonden voelt en lief en leed met elkaar deelt.
Strict genomen is het een breed topic: BMW R1200RT ervaringen e.d.
e.d. staat voor en dergelijke, wat het topic zeer breed maakt.

Omdat het zondag is ook maar even de stofkam door mijn dwaalsels :z
Eens. Als ik een paar posts over een bepaald onderwerp niet interessant vind, blader ik gewoon door.
Dat gaat op een tablet heel simpel, veeg...... en op naar de volgende
Door de diversiteit blijft dit topic lekker actief.
 
.

...heb toevallig alleen maar leuke klanten gehad als motorklant..., en soms ook bijzondere, bijvoorbeeld die ene..., reist hij half Nederland door..., om hier te ontdekken dat zijn helm nog thuis lag... :+

(maar don't worry..., o.a. deze post = weggehaald :W )

of die ene die half nederland doorkruiste en eerst een half uurtje moest ontdooien tegen de radiator ;)

enne, al heb ik ooit een R1150RT gereden, toen vond ik dit topic al leuker dan het 1150 topic en sinds 2011 op een F800ST gaan rijden en vrolijk hier blijven hangen. Tot er op een gegeven moment teveel dingen tussen kwamen waardoor ik een paar jaartjes even van de radar ben geweest, op een paar toerweekends na dan. Maar het was altijd fijn om contact te blijven houden.
 
Oh oh...
1615117664118.png

Er woRT terug gekrabbeld, alleen de "Voorbereiding" is beschikbaar of te wel U betaald voor een stukje lucht waar later ooit misschien het audio rek (ik had daar een leuk maar verboden plaatje voor in gedachten, en daar blijft het) ingehannest kan worden.
 
...dat is de vering... 😞


Been there, done that.

Klantenfiets (betrof de voorkant, en het was een GSA..., dus ik hoop niet dat ik WEDEROM een lel over de vingers krijg, omdat het tenslotte zomaar NIET over een RT gaat... :X )

Dit was twee weken na aflevering ; zomaar uit het nix.


i-5DfGKpN-M.jpg


i-BG7WFbP-M.jpg


i-pPpgpgG-M.jpg


i-N7XH8nS-M.jpg


i-sdCghCh-M.jpg


i-JgFtgQM-M.jpg


i-jG9vxpf-M.jpg


i-w7tnnk8-M.jpg


i-GTXZSzc-M.jpg


i-r35kMq8-M.jpg

(en hier weer als nieuw)


Het was een paar uuRTjes werk.
En het kostte een handvol stevige euroos..., maar..., alles daarna weer beter dan af fabriek (dat laatste aldus de reparateur).

Ben niet vies van wat werk.
En als het zo goedkoper op te lossen is dan met een nieuwe set, dan graag.
Waar bestel je dat?
esarepair.com? Die bestaat niet...
of via de dealer ofzo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan