BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Zijn dat mensen die actief aan dit topic mee doen en dat niet hier niet zelf durven te uiten?
Mijn hele oprechte mening is dat hier voldoende aandacht wordt gegeven aan het topic en de rustige momenten af toe worden opgevrolijkt door wat off topic praat. Overduidelijk blijkt in elk geval dat een behoorlijke groep RT rijders zich hier nauw verbonden voelt en lief en leed met elkaar deelt.
Strict genomen is het een breed topic: BMW R1200RT ervaringen e.d.
e.d. staat voor en dergelijke, wat het topic zeer breed maakt.

Omdat het zondag is ook maar even de stofkam door mijn dwaalsels :z
Ik denk dat jij uitstekend weergeeft hoe een forum hoort te werken :)
 
Kijk maar even bij:
Hij heeft het wel ontzettend druk. 17 maart heb ik een afspraak bij JJ.
 
Kijk maar even bij:
Hij heeft het wel ontzettend druk. 17 maart heb ik een afspraak bij JJ.

Cool, dank je!
 
Zijn dat mensen die actief aan dit topic mee doen en dat niet hier niet zelf durven te uiten?
Mijn hele oprechte mening is dat hier voldoende aandacht wordt gegeven aan het topic en de rustige momenten af toe worden opgevrolijkt door wat off topic praat. Overduidelijk blijkt in elk geval dat een behoorlijke groep RT rijders zich hier nauw verbonden voelt en lief en leed met elkaar deelt.
Strict genomen is het een breed topic: BMW R1200RT ervaringen e.d.
e.d. staat voor en dergelijke, wat het topic zeer breed maakt.

Omdat het zondag is ook maar even de stofkam door mijn dwaalsels :z
Ik lees graag over de RT, ik heb een R1200RT en een R1250RS. Maar soms gaat het hier pagina's lang over Kreidlers, oude vuilniswagens, reizen, jeugdherinneringen en whatever. Prima, maar dat gaat niet over de RT, R serie boxers, BMW of wat ik interessant vind. Dus het lijkt me prima om daar een los topic voor aan te maken.

Want als je het heel eerlijk bekijkt - een nieuwkomer die iets wil lezen over de RT zal in dit topic relatief weinig te weten komen.
 
Maar gaat er iemand vragen stellen over een RT in een topic dat al pagina's lang over Kreidlers/vuilniswagens/auto's gaat?
Nu vond ik die jaren '60 vuilniswagens nog wel interessant maar er kwamen ook hele handelsvloten aan schepen voorbij. Het enige wiel dat die hebben is het roer.😕
Af en toe een berichtje afdwalen is niet erg, maar als er pagina's lang geen RT voorbij komt vraag ik mij af of ik wel in het juiste topic zit.

Maar een echte plek op MF waar je off-topic kan discussiëren is er niet (voor iedereen). :/

Zadel in de lage stand zetten, maar dat geeft weer een ander probleem.
Met de zij-pads woRT het in elk geval niet fraaier, waarom al die pads?
Als ik er op zit zie je ze niet, kun je naar mijn lelijke tronie kijken.:W
En smaken verschillen, de RT van 2014 tot 2020 vind ik een wrattenkop hebben. Het nieuwe model van dit jaar ziet er weer beter uit.
Ik ben net 1.80 m, maar op de laagste stand krijg ik al snel last van mijn knieën.
 
Nou nee. Het is een koopje.
Er is wellicht nog een software probleem.
Oei. En ergens vindt ik dat ook beetje vreemd achtig. Zo’n motor wordt uit-en-treure getest mag ik aannemen, alvorens ze op de markt geslingerd wordt. Nou heeft BMW wel een lange treurige geschiedenis met uitglijders bij introductie van nieuwe types en varianten. Zo was mijn lichting DOHC destijds voorzien van brakke knoppen kasten. De linker is in coulance vervangen toen de cruise control bediening de geest gaf, de rechter met 50% coulance toen in dat knoppenkastje de noodstop knop was blijven hangen.

Wat dat betreft is het op een vreemde manier bijna onrustig dat het er op lijkt dat de R1250RT eerste lichting nog zonder kinderziektes lijkt.

Software update heeft ze dan weer wel gehad. Vraag me niet waarom.

Dat software wel belangrijk is, heb ik met de R1200RS ervaren. Moeilijk - moeilijk iets met Jiffy in de software dat je dacht dat ie helemaal uit was (ja, I know, Keyless Ride software dingetje) maar dat was ze dus niet. Weekje poepweer dus DOHC gereden. Weekend weg met 3 motoren-> RS niet starten niet... Met moedeRS op heur ST waar zij dan maar achterop moest, kennis op de DOHC met zijn vrouw maar dat was dan volgens plan. Jiffy software dingie issue bleek. Vreemd.
Die computers in de motorfietsen zijn een zegen en een vloek tegelijk.
Nou had de lichting R1200RS 2015 ook iets met de schakelbak wat niet fijn combineerde met de KwikSjift, vanaf augustus 2016 was de RS uitgerust met een andere bak (waardoor er ook een andere starter in moest).
 
Laatst bewerkt:
En traaaaaaggg dat zo’n software update van zo’n motorfiets gaat!
Ben ff kwijt of het bij de 1.000, de 10k of de 20k beuRT was, maar het wachten was in elk geval op de update en dat liep zodanig uit dat ik uit coulance een F750GS mocht lenen om thuis de hondjes ff uit te kunnen laten. Geinige fiets by the way, zo’n F750GS. Had ook al een TFT mini iPad als display. Ik meen echter zonder nav maar dat is waarschijnlijk niet te zeggen omdat uiteraaRT mijn Slimme Telefoon voor dat ritje niet ff gekoppeld was aan die F750GS.
 
F11A6216-9AB1-495D-AF0D-2154E3F5535C.jpeg

Dus ons ging toen zo. Fijne vd ST: lekker lompe grote RT koffers 😎 Dus alle goodies konden dan wel weer makkelijk mee.
 
En traaaaaaggg dat zo’n software update van zo’n motorfiets gaat!
Ben ff kwijt of het bij de 1.000, de 10k of de 20k beuRT was, maar het wachten was in elk geval op de update en dat liep zodanig uit dat ik uit coulance een F750GS mocht lenen om thuis de hondjes ff uit te kunnen laten. Geinige fiets by the way, zo’n F750GS. Had ook al een TFT mini iPad als display. Ik meen echter zonder nav maar dat is waarschijnlijk niet te zeggen omdat uiteraaRT mijn Slimme Telefoon voor dat ritje niet ff gekoppeld was aan die F750GS.
Ja dat gaat best langzaam. Klopt ook wel want aan de stekkeRT en het daaraan gekoppelde touwtje in je motor is het geen tig Mb wat er doorheen rent.
( het eerder kruipen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan