BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Het ontwerp van het zadel is dusdanig dat het alleen in de lage stand overal mooi aansluit, dat was toch waar je vraag over ging, of past het op een andere manier niet goed?
Het zadel schuurt tegen de kuip aan, vandaar dat ik ook de tankpads heb geplakt. De steunbeugel is ook wat krom, maar dat moet niets uitmaken.
 
heb ook weer wat werk voor het WK , ik had een 90° bochtje op mijn bandenventiel achter gemonteerd met de uitkant naar de uitlaat toe , was allemaal ok maar vond het toch nog wat moeilijk om mijn compresser op aan te sluiten , dus bochtje er terug af en laten uitkomen langs de andere kant , rem /cardan enz ... ik duw de motor achteruit en " Crack " ventiel afgebroken !!..... dat word sleutelen eind van de week ...:):)
 
heb ook weer wat werk voor het WK , ik had een 90° bochtje op mijn bandenventiel achter gemonteerd met de uitkant naar de uitlaat toe , was allemaal ok maar vond het toch nog wat moeilijk om mijn compresser op aan te sluiten , dus bochtje er terug af en laten uitkomen langs de andere kant , rem /cardan enz ... ik duw de motor achteruit en " Crack " ventiel afgebroken !!..... dat word sleutelen eind van de week ...:):)
Wel stoer dat je er Smileys achter kan zetten...
 
Hmmm, slaat dit topc nou dood ondat die andere er nu is?
Da's toch gek...
Nou. Dan heb ik wel een RT inbreng.

Spätzi is een mooi ding. Sterk ook. BMW heeft best wat motorrekes afgeleveRT die met gemak decennia / 100-duizenden kilometertjes mee gingen (u vraagt zich af: waar gaat dit heen? Nog ff geduld).

Dus, heel gek is mijn stelling niet dat ik er van uit mag gaan dat ik nog wel ff vooRT kan.

Nou heeft die RT een semi-geïntegreerde “BMW” navigatie apparaat. Mooi op slot te zetten via Central Lock. Echter. Niet echt toekomst bestendig gebleken. De Garmin XT is een veel fijner en veelzijdiger kastje (Garmin, u weet wel, de WegVindtKastjes bouwer die verantwoordelijk is voor onze BMW Navigator VI) heeft EN dat gave heldere scherm van de navigator EN is veeeel moderner (bijvoorbeeld niet enkel via USB kabeltjes routes inladen).

En dat gaat dus niet passen niet. Dus over enige tijd mot ik zo’n minder esthetische beugel (Nicht Zentrahl Zu Verschliessen!) monteren om daar een WegVindtKastje op te kunnen plaatsen dat dan tegen die tijd wel up to date is.

Maar wellicht bedenkt BMW wel een sooRT adapter plaat voor het publiek dat nog wel ff vooRT wil met de Niet TFT motoren en toch WegVindtKastjes die zeg maar wel van deze tijd zijn.
 
Nou. Dan heb ik wel een RT inbreng.

Spätzi is een mooi ding. Sterk ook. BMW heeft best wat motorrekes afgeleveRT die met gemak decennia / 100-duizenden kilometertjes mee gingen (u vraagt zich af: waar gaat dit heen? Nog ff geduld).

Dus, heel gek is mijn stelling niet dat ik er van uit mag gaan dat ik nog wel ff vooRT kan.

Nou heeft die RT een semi-geïntegreerde “BMW” navigatie apparaat. Mooi op slot te zetten via Central Lock. Echter. Niet echt toekomst bestendig gebleken. De Garmin XT is een veel fijner en veelzijdiger kastje (Garmin, u weet wel, de WegVindtKastjes bouwer die verantwoordelijk is voor onze BMW Navigator VI) heeft EN dat gave heldere scherm van de navigator EN is veeeel moderner (bijvoorbeeld niet enkel via USB kabeltjes routes inladen).

En dat gaat dus niet passen niet. Dus over enige tijd mot ik zo’n minder esthetische beugel (Nicht Zentrahl Zu Verschliessen!) monteren om daar een WegVindtKastje op te kunnen plaatsen dat dan tegen die tijd wel up to date is.

Maar wellicht bedenkt BMW wel een sooRT adapter plaat voor het publiek dat nog wel ff vooRT wil met de Niet TFT motoren en toch WegVindtKastjes die zeg maar wel van deze tijd zijn.
Ha Jeroen. Ik loop een beetje tegen hetzelfde aan. Ik heb zelfs de NAV-5. Prima kastje verder, heeft ons al vele mooie reizen door Europa begeleid, maar de nieuwe "Garmin XT" heeft toch wel een paar zaken die erg interessant zijn. Met name de betere afleesbaarheid van het scherm, routes uploaden naar de navvie via WiFi/Cloud, beter omgaan met herberekenen bij afwijken van de route en zo zijn er waarschijnlijk nog wel een paar voordelen.
Via de adapterplaat zou de XT op de LC's gemonteerd kunnen worden. Adapterplaat
Uiteraard is er geen integratie meer met o.a. het 'wonderwiel' en de eventuele audio van de LC. Het enige dat ik daar aan zou missen is het in/uitzoomen via het magische wiel. Dat is wel een functie die ik vaak gebruik. Ben het niet altijd eens met het automatisch in/uitzoomen van de Nav-5 namelijk. Vergrendelen van de navvie vind ik zelf niet zo belangrijk. Consequent dat ding er af pakken gaat ook prima.
Kortom, als ik ga 'upgraden' denk ik toch wel sterk aan een XT. Nav-6 vind ik geen optie op dit moment.
 
Laatst bewerkt:
Het schijnt dat er een BMW Navigator VII aan gaat komen. Het zou BMW sieren als deze gebaseerd is op de hardware van de Zümo XT, desondanks keurig in het dashboard past, nette integratie met het wonderwiel heeft (inclusief de optie voor Niet-Radio uitgevoerde RT’s om met draaien aan het wiel te kunnen zoomen, zoals op de R1200RS kan). En een nette inruilprijs voor de Navigator VI bieden. Ter compensatie van niet waargemaakte verwachtingen.
 
Tja, de software van de NAV V en NAV VI was jammer genoeg ook niet gebaseerd op de 590/5 maar op de 395/6 met wat beperkte extra's. Dus wat ze nu mogelijk gaan doen is koffiedik kijken.

Enne, Jeroen, jij heb toch een 1250RT?

(Als meelezert vind ik de afsplitsing maar een merkwaardig gebeuren)
 
Tja, de software van de NAV V en NAV VI was jammer genoeg ook niet gebaseerd op de 590/5 maar op de 395/6 met wat beperkte extra's. Dus wat ze nu mogelijk gaan doen is koffiedik kijken.

Enne, Jeroen, jij heb toch een 1250RT?

(Als meelezert vind ik de afsplitsing maar een merkwaardig gebeuren)
Ja, ik heb een R1250RT, dus eigenlijk..... ben ik hier “verkeeRT” verbonden?
 
Het schijnt dat er een BMW Navigator VII aan gaat komen. Het zou BMW sieren als deze gebaseerd is op de hardware van de Zümo XT, desondanks keurig in het dashboard past, nette integratie met het wonderwiel heeft (inclusief de optie voor Niet-Radio uitgevoerde RT’s om met draaien aan het wiel te kunnen zoomen, zoals op de R1200RS kan). En een nette inruilprijs voor de Navigator VI bieden. Ter compensatie van niet waargemaakte verwachtingen.
En toen werd je wakker uit een rare droom?
 
Ik vind het niet verkeeRT dat er ook een plek is waar niet te veel zijsprongen gemaakt worden. Ben ook lig van het nieuwe topic en daar lees ik ook met plezier mee maar hier denk ik wel makkelijker even met een echte vraag een antwooRT terug te vinden. :)
 
idd, wat een gezeik. alleen maar klagen dat je hem over 10 jaar niet meer kwijt raakt omdat dan niemand meer een RT wil

En zeg ie tegen het einde nu echt dat het gecombineerde remsysteem er nu gewoon standaard op zit? Dat zit er al standaard op bij mijn 18 jaar oude R1150RT. Of is dat er af gegaan bij de 1200?

Je moet voor de gein eens de reacties op de video er onder lezen. En dan vooral de reacties van Testmotor op de recties. Ben benieuwd of ze ooit nog een keer een RT krijgen om te "testen"? Maar misschien willen ze dat ook wel niet
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 weken geleden een '20 R1250RT gekocht, heerlijke fiets, maar Iwan heeft toch een beetje gelijk, ben 51 *D.
Na de RS, daarna de Africa Twin en nu een RT? Je wisselt ook vlot ;) - maar wel goede smaak!

idd, wat een gezeik. alleen maar klagen dat je hem over 10 jaar niet meer kwijt raakt omdat dan niemand meer een RT wil

En zeg ie tegen het einde nu echt dat het gecombineerde remsysteem er nu gewoon standaard op zit? Dat zit er al standaard op bij mijn 18 jaar oude R1150RT. Of is dat er af gegaan bij de 1200?

Je moet voor de gein eens de reacties op de video er onder lezen. En dan vooral de reacties van Testmotor op de recties. Ben benieuwd of ze ooit nog een keer een RT krijgen om te "testen"? Maar misschien willen ze dat ook wel niet
Lol idd. Heb ook voorgesteld dat de volgende keer als ze een RT te leen krijgen ik m wel rijd voor ze. Stepjes aan de grond lukt me al met mn oude bakbeest (2005), dus met zo'n 1250 zal dat nog makkelijker gaan.

Het is dat deze generatie RT nog niet bestond toen ik mn R1250RS kocht (en dat ik al een RT had), anders was mn keuze nóg moeilijker geworden: R, RS of RT. Ze zijn alledrie zo goed. En met deze generatie ook alledrie gaaf om te zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan