BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Ik wilde nog even terugkomen op mijn gerapporteerde mysterie aangaande de achterlampjes en het uitvallen ervan... Na de laatste keer plaatsen zijn ze blijven werken.

Als ik zou moeten gokken vind ik de suggestie van @RoyalClub nog de meest waarschijnlijke:

lampfittingen ingebrand. Gewoon vervangen samen met de gloeilampjes

Al zijn mijn ervaring met BMW en hun voorkeur voor PVC geïsoleerde elektra (*kuch* doorgesleten draden in de klep van 5-serie touring *kuch*) ook niet louter positief, dus het zouden ook nog de draden kunnen zijn. Maar dan zou ik verwachten een draadbreuk te kunnen zien.

Ik wacht het weer even af, zodra er weer storing komt vervang ik de fittingen en de lampjes.
 
EA4982EF-F2FA-4DE5-8379-0A867D8AAA0F.jpeg

B3FBE8B0-D695-4E63-84D9-BAE3058E9B2C.jpeg

Edoch, 2 van die CO2 patroontjes brachten me niet verder dan 1.6 bar.

Nippel benzine pomp lucht ding past niet goed.

Dan maar ANWB.
En daar wachten we reeds een uur op.

EB363286-7AD2-4A2D-A76F-CF93894E691F.png
 
Tsja, beetje stroomkabel oprollen om alles compact op te bergen. Je zal die xiaomi maar vergeten zijn op te laden
 
--foto--
Edoch, 2 van die CO2 patroontjes brachten me niet verder dan 1.6 bar.
--foto--
Nippel benzine pomp lucht ding past niet goed.
--screenshot--
Dan maar ANWB.
En daar wachten we reeds een uur op.
Balen, Jeroen!
Rijdt niet echt lekker, maar ik was met 1,6 bar gewoon (als in; zachies) naar huis gereden...... (of was je op weg naar elders?)
 
Balen, Jeroen!
Rijdt niet echt lekker, maar ik was met 1,6 bar gewoon (als in; zachies) naar huis gereden...... (of was je op weg naar elders?)
of naar t volgende tankstation waar de aansluiting wél past?

Zo jammer dat meeste tankstations tegenwoordig geld vragen voor de bandenlucht. Snap dat gratis niet bestaat, maar lijkt me toch een lokkertje om bij je te komen tanken.
 
of naar t volgende tankstation waar de aansluiting wél past?

Zo jammer dat meeste tankstations tegenwoordig geld vragen voor de bandenlucht. Snap dat gratis niet bestaat, maar lijkt me toch een lokkertje om bij je te komen tanken.
Twee tankstations geprobeerd. Wat niet hoopgevend is: Esso en BP hebben exact hetzelfde apparaat...
 
Balen, Jeroen!
Rijdt niet echt lekker, maar ik was met 1,6 bar gewoon (als in; zachies) naar huis gereden...... (of was je op weg naar elders?)
Dochterlief zat achterop en keek mee op het dash. Rood, knipper knipper, gevaren driehoek je, rood plat band symbooltje: “Pappa, ik wil nog niet dood”. Dan doe je maar ff Vader-Dochter Quality Time tijdens het wachten. Ze woont in Engeland, door Corona zie ik haar niet vaak. Het zonnetje scheen. Leuk bij gekletst.
 
Voordeel van dat Action ding is denk ik dat je niet met zo’n batterij risico loopt dat ie er vrij vlot mee stopt omdat die ingebouwde batterij plat is. Bij dat ding dat je in de motor plugt is het motor starten en kan je pompen tot de benzine op is..

Maar, ik ga wel de ene of de andere aanschaffen. Straks naar Karelse in Soest. Kijken wat ie op voorraad heeft.
 
Hallo mensen,
Ben nieuw in de bmw wereld en ik heb een R1200 RT van 2013 gekocht. De motor is van de politie geweest, moet je bij deze motoren nog gekke dingen verwachten? De verkoper zei dat ze voor al het onderhoud gelijk naar de dealer gaan . Ik heb dan ook een onderhoudslijst erbij gekregen, boekjes waren er niet.

Grts GeorgeBekijk bijlage 1609906
Nijeveen! Ff bij Wim geweest?
 
Tijd voor nwe xenon lampen. Geen idee of ik de 3000 branduren heb gehaald maar ik kom er denk ik wel want met deze lampen is ruim 300.000km gereden. Om het mezelf niet onnodig lastig te maken heb ik het voorste kuip gedeelte gedemonteerd zodat ik zonder vloeken en tieren de lampen erin kan plaatsen. Tevens de stadslichten voorzien van nwe ledjes.
Aangezien de voorvork keerringen ook aan vervanging toe zijn kan ik deze ook mooi meteen meenemen. Ook pas voor de eerste keer vervangen trouwens.

y4mKk6obCeXa3KlM9Gea7z8qUb3lAmm_4RJf81C04_ryhE3EPSM0Yd5UNzezbgLlV0drmxF09_CdflihwL6Ar6ncBRo9LsgE8xlAMBYtZdP4fF1ny6Xir8zOnKSTYKcO2OAak7SBlcDDUKe4Tdq0rAcOlH_ipp_YrvT885KXci975p1cCV9G9BD7OTBdLopK9Rg
 
Betere sleutelwerk.

Maar waarom nieuwe xenon, en niet LED?

Ik heb er 3 Cyclops in zitten.
Was even wurmen, maar keurig via de normale toegang gemonteerd.
En gaan langer mee dan 3000 uur.
(Xenon zou toch ook langer dan 3000 uur mee mogen gaan?)
 
Vandaag de 50K.
koffie bij dealer..
Staan in de showroom: een menge GS-en, 2 superboxers 1800, paar NineTs, enkele XR, enkele SS, wat van de nieuwe GS850 en XR900..
1 enkele 1600GT (zonder topkoffer trouwens)
maar... GEEN enkele RT

ik zal zo eens vragen..
- heb je alle RTs verkocht ?
- of zijn we een uitstervend ras van grijze mannen...?
 
Vandaag de 50K.
koffie bij dealer..
Staan in de showroom: een menge GS-en, 2 superboxers 1800, paar NineTs, enkele XR, enkele SS, wat van de nieuwe GS850 en XR900..
1 enkele 1600GT (zonder topkoffer trouwens)
maar... GEEN enkele RT

ik zal zo eens vragen..
- heb je alle RTs verkocht ?
- of zijn we een uitstervend ras van grijze mannen...?
Uitstervend ras denk ik. Bingo kaart? En veel plezier daar. Je haalt mij toch niet in he? Ik zit net op de 60k
 
Uitstervend ras denk ik. Bingo kaart? En veel plezier daar. Je haalt mij toch niet in he? Ik zit net op de 60k
inhalen qua km-stand? In vroegere jaren reed ik dan even een rondje EU...Meestal van Mei tot Juli en dan nog een paar korte rondjes in Sept en Oct. Met covid.. ik loop nu 20K km achter op het normale schema, vnl omdat ik vorige zomer minder gereden heb, en met de lockdown ook minder WW-kms en familie-bezoek-kms maak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan