BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Bijna.........
F77DEA64-D027-4B95-B83A-70BB584C43DC.jpeg
 
Betere sleutelwerk.

Maar waarom nieuwe xenon, en niet LED?

Ik heb er 3 Cyclops in zitten.
Was even wurmen, maar keurig via de normale toegang gemonteerd.
En gaan langer mee dan 3000 uur.
(Xenon zou toch ook langer dan 3000 uur mee mogen gaan?)
Ik had beide setjes getest en bij beide bleek de lamp stuk te zijn, dus vond het eigenlijk zonde om het niet te gebruiken. 2x nwe xenon lamp is toch wat goedkoper dan gehele nieuwe LED sets. En bovendien ben ik erg tevreden met het xenon licht.
Ik dacht ooit iets gelezen te hebben over de branduren en dus als zodanig onthouden ;-)
 
Ik heb zo’n mini pompje op eigen batterij van Donrox. Werkt prima voor auto, motor en fiets.
Gerwin, is de kwaliteit een beetje goed? Ken dit merk niet. Lithium batterij? Lijkt mij wel superhandig voor de motor en auto. Via webshop gekocht of bij de winkel?
 
Heb de stoute schoenen aangetrokken, na 3 x een RT toch eens een GS.
Mijn vrouw zit sinds wij een hond hebben eigenlijk nooit meer achterop voor een tourtje, dus ik dacht nu kan het nog (wordt 68 dit jaar).

Bekijk bijlage 1625829
Asjemenouw Albert gefeliciteerd mooi hoor. Marian gaat nog steeds met plezier mee, maar in begrijp het best. Ik heb een tijdje terug op de GS van Paul gereden en dat stuurt nog lichter dan de RT. En de RT stuurt al zo fijn. En zo lang wij samen op pad gaan blijven we trouw aan de RT.
 
Gerwin, is de kwaliteit een beetje goed? Ken dit merk niet. Lithium batterij? Lijkt mij wel superhandig voor de motor en auto. Via webshop gekocht of bij de winkel?
Ik heb het via een webshop gekocht. Werkt prima voor fiets, motor en auto. Kan met de batterij makkelijk 2 auto‘s weer paar tienden extra geven
 
Ik had beide setjes getest en bij beide bleek de lamp stuk te zijn, dus vond het eigenlijk zonde om het niet te gebruiken. 2x nwe xenon lamp is toch wat goedkoper dan gehele nieuwe LED sets. En bovendien ben ik erg tevreden met het xenon licht.
Ik dacht ooit iets gelezen te hebben over de branduren en dus als zodanig onthouden ;-)

Ah ok, alleen de lampen vervangen, dat is andere situatie inderdaad.
 
Hoera. Gisteren mijn brommeRT opgehaald. Nog wat kleine zaken over gezet zoals stuurdemper, grip puppies en zadel.
De eerste kilometers voelen vertrouwd maar toch ook iets anders aan. Het blok lijkt iets anders, soepeler te draaien. Het windgeruis is wat anders, maar ook weer niet. Remmerij voelt anders aan. De adaptive CC even geprobeerd. Zo.....dat werkt dus echt. Met wat spanning op de bilnaad ging hij vol in de ankers achter een auto voor een op rood springend stoplicht. Heb in mijn auto die optie niet dus was eigenlijk met name op de rijksweg best aangenaam verrast hoe goed dat werkt.

en natuurlijk kreeg ie gisteren al een regenbui op de mooie lak. Zo eerst maar eens afspuiten. Vanmiddag maar eens richting noorden vertrekken, moet Ron nog verjaardag kado brengen, mooi inrij ritje.

Dashbord is geweldig. Wat een techniek. Oke, navigatie verdween en kreeg ik niet meer terug toen ik opeens gebeld werd. Vandaag maar eens verder proberen

Kortom: 1e indruk......Wat een machine zeg
AE210B47-3D32-4893-A2D9-585D9BE1ECC8.jpeg
D12CFA9C-5D2C-45D0-9E02-89A75F54FEA3.jpeg
270DC28F-7EA3-4467-9D44-57A9287772D2.jpeg
 
Hoera. Gisteren mijn brommeRT opgehaald. Nog wat kleine zaken over gezet zoals stuurdemper, grip puppies en zadel.
De eerste kilometers voelen vertrouwd maar toch ook iets anders aan. Het blok lijkt iets anders, soepeler te draaien. Het windgeruis is wat anders, maar ook weer niet. Remmerij voelt anders aan. De adaptive CC even geprobeerd. Zo.....dat werkt dus echt. Met wat spanning op de bilnaad ging hij vol in de ankers achter een auto voor een op rood springend stoplicht. Heb in mijn auto die optie niet dus was eigenlijk met name op de rijksweg best aangenaam verrast hoe goed dat werkt.

en natuurlijk kreeg ie gisteren al een regenbui op de mooie lak. Zo eerst maar eens afspuiten. Vanmiddag maar eens richting noorden vertrekken, moet Ron nog verjaardag kado brengen, mooi inrij ritje.

Dashbord is geweldig. Wat een techniek. Oke, navigatie verdween en kreeg ik niet meer terug toen ik opeens gebeld werd. Vandaag maar eens verder proberen

Kortom: 1e indruk......Wat een machine zeg
Bekijk bijlage 1626495Bekijk bijlage 1626496Bekijk bijlage 1626497
Gefeliciteerd met je mooie motor. Henry Visser zal blij met je zijn, nu kent iedere MF'er zijn nummer ;)
 
Hoera. Gisteren mijn brommeRT opgehaald. Nog wat kleine zaken over gezet zoals stuurdemper, grip puppies en zadel.
De eerste kilometers voelen vertrouwd maar toch ook iets anders aan. Het blok lijkt iets anders, soepeler te draaien. Het windgeruis is wat anders, maar ook weer niet. Remmerij voelt anders aan. De adaptive CC even geprobeerd. Zo.....dat werkt dus echt. Met wat spanning op de bilnaad ging hij vol in de ankers achter een auto voor een op rood springend stoplicht. Heb in mijn auto die optie niet dus was eigenlijk met name op de rijksweg best aangenaam verrast hoe goed dat werkt.

en natuurlijk kreeg ie gisteren al een regenbui op de mooie lak. Zo eerst maar eens afspuiten. Vanmiddag maar eens richting noorden vertrekken, moet Ron nog verjaardag kado brengen, mooi inrij ritje.

Dashbord is geweldig. Wat een techniek. Oke, navigatie verdween en kreeg ik niet meer terug toen ik opeens gebeld werd. Vandaag maar eens verder proberen

Kortom: 1e indruk......Wat een machine zeg
Bekijk bijlage 1626495Bekijk bijlage 1626496Bekijk bijlage 1626497
Gefeliciteerd Gerwin, mooie machine veel veilige plezier kilometers.
 
  • Leuk
Waarderingen: glk
Mooie Motor @glk .
Veel vreugde bij het varen toegewenst!
Tzt ook even een inrijdverslag- schrijven, en na pakweg 20K een "evaluatie".

ik lees meteen "navi weg na telefoon..."
nog steeds blij dat ik geen rare dingen met blauwtand enzo gebruik, is wel zo rustig.
(ik ben te oud om me nog meer IT problemen op de neck te halen...)
Uit principe wil ik geen telefoongesprek vanop de motor riskeren, en de navi doe ik wel vanaf het beeldscherm.

tip: als de batterij leegloopt, o.a. bij >5dg in een een diepgarage: software-upgrade van het SOS systeem nodig...
 
Hoera. Gisteren mijn brommeRT opgehaald. Nog wat kleine zaken over gezet zoals stuurdemper, grip puppies en zadel.
De eerste kilometers voelen vertrouwd maar toch ook iets anders aan. Het blok lijkt iets anders, soepeler te draaien. Het windgeruis is wat anders, maar ook weer niet. Remmerij voelt anders aan. De adaptive CC even geprobeerd. Zo.....dat werkt dus echt. Met wat spanning op de bilnaad ging hij vol in de ankers achter een auto voor een op rood springend stoplicht. Heb in mijn auto die optie niet dus was eigenlijk met name op de rijksweg best aangenaam verrast hoe goed dat werkt.

en natuurlijk kreeg ie gisteren al een regenbui op de mooie lak. Zo eerst maar eens afspuiten. Vanmiddag maar eens richting noorden vertrekken, moet Ron nog verjaardag kado brengen, mooi inrij ritje.

Dashbord is geweldig. Wat een techniek. Oke, navigatie verdween en kreeg ik niet meer terug toen ik opeens gebeld werd. Vandaag maar eens verder proberen

Kortom: 1e indruk......Wat een machine zeg
Bekijk bijlage 1626495Bekijk bijlage 1626496Bekijk bijlage 1626497
gefeliciteerd , een hele mooie:)
 
Naast het budget wat ik er aan kwijt ben zoek ik eigenlijk een reden om mijn vaders oude motor te behouden.

Ik kan me alleen niets bedenken, ik vind het namelijk een hele mooie kruising tussen de r1100s en de Kawa 1400gtr die ik nu heb.

Het heeft het boxer karakter waarvan ik eerst dacht voor het proefritje dat ik het niet zou missen, omdat ik de Kawa lekker rustig vind en mijn r11s goed trilt. Alleen deze heeft alle goede punten van de boxer maar niet de slechte leek het in die korte proefrit.

Vandeweek nog een tweede proefrit maken, maar ben al bijna om. Zijn er nog redenen naast sentiment en budget om hem niet te halen :')?

De punten die mij echt aanspreken als ik een andere motor zou kopen:
- cruise control
- zithouding
- cardan
- elektrisch verstelbare ruit

Ben mijn wilde haren verloren en echt op comfort geënt ben ik achter :+

20210501_174540.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: glk
Terug
Bovenaan Onderaan