BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Op de BMW R1250rt configurator kan ik alleen maar verchroomde uitlaatbochten aanvinken als ik ook de sportuitlaat aanvink.

Weet iemand of dat een foutje is in de configurator, was dat altijd al zo?

Wil eigenlijk geen sportuitlaat.
Was altijd al zo. Geen idee wat ik er precies op heb zitten, demper is verchroomd, bochten/spruitstuk, de collector/katalysator niet echt…

Nou zat ik nooit echt te springen om een veredelde Akrapovic op de RT, maar heb meweleens afgevraagd wat voor uitlaatbochten ze monteren als je niet het vinkje ”verchroomd” kiest: titanium of verroest plaatstaal, of gewoon verchroomd…? :+ Wss dat laatste, dus onzinvinkje
 
Laatst bewerkt:
Ik poets mijn uitlaatbochten nooit. Waarom zou ik. Kan iemand me dit uitleggen?
Afgelopen weekend de beemer winterklaar gemaakt. Witte zuurvrije vaseline is toch handig spul.
 

Bijlagen

  • 20211119_112919.jpg
    20211119_112919.jpg
    269,1 KB · Weergaven: 17
Op basis van het kenteken weten ze ook de kleur al, dus hoef je niet op te geven.
Is dat wel zo? Je kunt namelijk bij de RDW wel de kleur van je auto laten aanpassen (is ook verplicht bij kleurverandering) maar van een motor niet. Dat hoeft niet en die kleur staat ook nergens vermeld volgens mij. Daar kwam ik laatst achter toen ik mijn blauwe motor naar mineral white had laten omtoveren.
 
misschien omdat bij motoren vaak standaard al meerdere kleuren worden gebruikt?
Welk deel zou dan de kleur moeten bepalen. En er worden bij motoren ook denk ik eerder delen in een andere kleur gespoten of gewrapped
 
ZIt te denken wat ik nog voor fraais bij Blackbeauty zou kunnen kopen; of vragen voor kerst natuurlijk _O-:+
Ruit wordt een beetje duur, en van die lampen op mijn valbeugel ook;)
 
Ik heb een setje stuur verhogers gekocht voor mijn R1200RT (2008), maar heb geen passende torx (?), wie weet welk formaat / type ik moet hebben om de 8 boutjes van het stuur eraf te schroeven? En moet ik verder nog specifiek ergens op letten??

20211221_152745_HDR.jpg
 
tx45.

Maar sla eerst even met een passende doorslag op de boutkoppen. Het is RVS in alu, en dat gaat vaak vastzitten.
Al denk ik dat de binnenste 4 schroeven al eens vervangen zijn geweest door stalen schroeven. Kan het niet goed zien.

En let er op dat je geen bekabeling/gaskabel/koppelingslang knel trekt.

Stuur na montage even door het gehele stuurbereik heen om te controleren dat alles wat vrij moet kunnen bewegen dat nog steeds kan, ook even met draaiende motor, dan controleer je of de gaskabelspeling niet te strak is komen te staan.
 
Euh, wat bedoel je, gewoon een passende bit erin, en klap op geven?
Nee, absoluut niet.

Een doorslag
1640103677371.png

IN het tx45 kopje zetten (kleiner dan de stervorm dus, zodat je niks kapot slaat) en dan een goede bonk er op.

Hm, misschien, maar waarom zou een vorige eigenaar dat gedaan kunnen hebben??

Navisteun er af gehaald bij inruil en ze hadden geen RVS schroeven die er in horen.
 
Bedankt allemaal. Ik kan aan de slag, nog één ding, heb ik een momentsleutel nodig? En zo ja, wat is dan de instelling voor het vastzetten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan