BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Klopt hoor. De titanium bochtenset is de zelfde als op de GS. Maar helaas kon ik hem niet over zetten op de nieuwe RT. Daar zit ivm Euro 5 de cat anders. Helaas 7B371AC6-A247-4D18-99F0-153A92C1D52C.jpeg
De goede kijkeRT zal zien dat dit een foto van de RS is
 
zijn TomTom/Garmin denk ik?
De TomTom dus. Normaal als de spanning wegvalt krijg ik ren melding op de navigatie. Nu bij het uitschakelen niet, waaruit ik concludeer dat de prik er nog een tijdje op blijft. Dit ivm het leeglopen van de accu met de Tom Tom mount er nog op. Maar als dit maar 30 sec is, is het geen probleem! Newby op de RT.
 
De TomTom dus. Normaal als de spanning wegvalt krijg ik ren melding op de navigatie. Nu bij het uitschakelen niet, waaruit ik concludeer dat de prik er nog een tijdje op blijft. Dit ivm het leeglopen van de accu met de Tom Tom mount er nog op. Maar als dit maar 30 sec is, is het geen probleem! Newby op de RT.

Ah, ja, dat klopt. Het boordnet van de RT blijft na afschakelen van het contact nog even wakker, waarna het afsluit, en je dus het spanningsverlies bericht van je tomtom krijgt.

Ik raadt ten alle tijden alsnog wel aan om navi's bij lange stilstand te demonteren. Soms gaat er een uitgang van het ZFE, of in dit geval, het GM defect waardoor er dus een lekstroom blijft en de accu leeg loopt.

ZFE is het Centraal Frame Elektronica van een pre LC RT, bij de LC heet dat een Grond Module
 
Mijn tomtom is ook niet helemaal concequent bij spanningsverlies. Soms als ik op mijn werk aan kom en hem in mijn koffer leg detecteert hij dat niet en is mijn accu van de TT leeg als ik hem weer in de houder zet. Dan moet hij weer volledig opstarten ipv uit slaap modus komen.
 
Als je je tomtom gewoon uit de houder neemt en in je koffer legt, dan gaat ie in slaapstand, niet uit. Wel frapant dat ie dan na 8 uur leeg is.
 
Mijn tomtom is ook niet helemaal concequent bij spanningsverlies. Soms als ik op mijn werk aan kom en hem in mijn koffer leg detecteert hij dat niet en is mijn accu van de TT leeg als ik hem weer in de houder zet. Dan moet hij weer volledig opstarten ipv uit slaap modus komen.
Ik heb dit ook soms, erg irritant '(
 
Ik weet niet hoe het werkt bij een Tomtom, maar bij mijn NAV5 moet ik de uit knop een seconde of 3 ingedrukt houden ipv. een snelle druk om 'm geheel uit te schakelen.
 
Zeker niet, maar het zorgt voor verwarring. Ikzelf snapte er ook eerst geen zak van dat er twee topics waren en soms stelde iemand een serieuze vraag in het verkeerde topic en dan werd die vraag overspoelt met foto's van biertjes en weet ik het allemaal.
Ik ben het met de moderators eens, dat mag volgens mij ook.

Waren er dan 2 topics???
 
Terug
Bovenaan Onderaan