BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Dat accu verhaal is niet voor het eerst dat ik dat hoor. Schijnt toch een beetje een zwaker punt te zijn.
Maatje van mijn had een 1250RT van 2 jaar oud en kreeg onder garantie een andere
Zelf was mijn motor3 jaar oud toen ik een nieuwe accu kreeg onder garantie. (mijne was 2e hands)
maar elke paar jaar een nieuwe accu terwijl de motor als ie al wat langer stil staat aan de druppelaar hangt zou ik geen geweldig plan vinden. Ikkan me alleen niet voorstellen dat als ierdereen het heeft er niet iets aan gedaan wordt. IS toch niet goed voor je naam.
 
Iemand hier heel toevallig een stuurschakelaar liggen voor links voor een 2005-2009 R1200RT? Mijn linker knipper wil niet meer. Gisteren deed hij al een beetje moeilijk, vandaag geen leven meer. Dingen zijn peperduur nieuw.
 
Even vliegtuigjes kijken
IMG_7227.jpeg
 
Vanmiddag iets raars met de RT. Het leek wel of het dashboard met een dimmer werd geregeld. Van volle (licht) sterkte werd het gedimd en weer terug, en dat een minuut of 5 lang. Daarna weer goed en na een tijdje begon het weer. Dit gebeurde terwijl het raam op de laagste stand stond. Ik weet niet of dit er iets mee heeft te maken... Zou het de accu kunnen zijn of is het iets anders? Boordspanning was 14,2v. Lijkt me sterk dat het dashboard te warm word, maar dat kan ik mis hebben? Iemand een antwoord?:?:?
 
Er zit
Vanmiddag iets raars met de RT. Het leek wel of het dashboard met een dimmer werd geregeld. Van volle (licht) sterkte werd het gedimd en weer terug, en dat een minuut of 5 lang. Daarna weer goed en na een tijdje begon het weer. Dit gebeurde terwijl het raam op de laagste stand stond. Ik weet niet of dit er iets mee heeft te maken... Zou het de accu kunnen zijn of is het iets anders? Boordspanning was 14,2v. Lijkt me sterk dat het dashboard te warm word, maar dat kan ik mis hebben? Iemand een antwoord?:?:?
Er zit een lichtsensor in je dashboard dat ervoor zorgt dat het verlicht wordt als het donker is of als je een tunnel in rijdt. Misschien dat die door vocht ofzo het niet goed meer doet.
 
Voor de geïnteresseerden, in de sectie te koop aangeboden, bied ik een bagagerek voor BMW grote topkoffer aan en tevens een originele BMW tanktas voor de R1200RT LC. Beide te koop vanwege inruil van mijn 2016 RTC0A8BEAA-D8C1-43F6-8217-AA39612FDA83.jpegF61CFC3E-FC58-4BD8-BD23-F519769A1386.jpeg29AD1F41-BCC2-4838-BEBC-518C2C3093BD.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou die ene keer scharen onder een rare reflectie van je windscherm ofzo. Niet te druk om maken
 
De afgelopen dagen eindelijk de RT eens goed kunnen testen. Donderdag naar de Vogezen gereden, gisteren een mooie toertocht daar gemaakt en vandaag zitten we in het zwarte woud.

Het begint aardig te wennen, zelfs met duo en bagage zijn de haarspeldjes een makkie.

Nog een paar weken en dan wachten de Dolomieten, ik verheug me er nu al op. Maar eerst hier nog eens een paar dagen genieten.
 
Vanmiddag iets raars met de RT. Het leek wel of het dashboard met een dimmer werd geregeld. Van volle (licht) sterkte werd het gedimd en weer terug, en dat een minuut of 5 lang. Daarna weer goed en na een tijdje begon het weer. Dit gebeurde terwijl het raam op de laagste stand stond. Ik weet niet of dit er iets mee heeft te maken... Zou het de accu kunnen zijn of is het iets anders? Boordspanning was 14,2v. Lijkt me sterk dat het dashboard te warm word, maar dat kan ik mis hebben? Iemand een antwoord?:?:?
Ik schaam me diep onder tafel.:$:$ Ik heb even goed gelet op het dashboard maar ik ben er nu uit was het is met het dimmen en weer oplichten. Door de combinatie zonnebril, pinlock en soms nog zonnevizier erbij vertekend het licht dus zodaning dat het dashboard lijkt te dimmen. Als je dus door teveel "vizieren" heen kijkt krijg je (ik) dus deze toestanden!B|8)78)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan