BMW R1200RT ervaringen e.d. deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilddam

MF veteraan
11 mei 2003
17.273
45
Almelo
Welkom in het topic: BMW R1200RT ervaringen e.d. deel 2.

Omdat het vorige deel vol was (2500 postings) en de topicstarter van deel 1 al enige tijd niets meer van zich heeft laten horen ben ik zo vrij geweest om dit tweede deel van BMW R1200RT ervaringen e.d. te openen.

Hier kun je serieuze en minder serieuze ervaringen uitwisselen m.b.t. tot de BMW R1200RT.

full


Voor nog meer R1200RT topics, klik hier:

Henry
 
Je moet je niet zo aanstellen, ik sta ook op tijd op en ik woon wat? 15 kilometer bij jou vandaan?

Ernstig gevalletje aanstelleritus :P

nou, niet als je vanuit deventer moet komen (moet daar een kerkdienst spelen die zondagochtend).
Daarom vind ik het soms jammer dat een hoop tourritjes op zondag zo vroeg al beginnen ;)
 
...serieuze en minder serieuze ervaringen...

...gelukkig ; ook de minder serieuze... :)
 
nou, niet als je vanuit deventer moet komen (moet daar een kerkdienst spelen die zondagochtend).
Daarom vind ik het soms jammer dat een hoop tourritjes op zondag zo vroeg al beginnen ;)
Ho eens, je speelt toch geen orgel he? Anders moet ik je toch verdenken de bastaard-zoon van Koos Spee te zijn :(

Eh... leuk zo'n topic over de RT. Mooie motor.
 
@Benji,

Je kan het ruggesteuntje kopen via:

www.corbin.nl

Maar ik ben bang dat die alleen op Corbin zadels passen.
 
Laatst bewerkt:
Goeie spuiter: 8-)
Alacar in 's-Hertogenbosch 073-6241410 vragen naar Arno
Deze heeft de koffers van Henk en mij ook gespoten. :}
 
Ho eens, je speelt toch geen orgel he? Anders moet ik je toch verdenken de bastaard-zoon van Koos Spee te zijn :(

Eh... leuk zo'n topic over de RT. Mooie motor.

dus wel, en wat heeft dat dan met herr Spee te maken?

Zeer zekers een leuk topic over de RT :)
Welcome back iedereen! *O*
 
125€ zou ik nog mee kunnen leven.
heb er twee benaderd.
de ene vroeg ---hou u vast--- 295€ de andere vroeg 260eur excl. btw... en voor zo'n klein oppervlak te spuiten vind ik persoonlijk dat veel te veel



Goeie spuiter: 8-)
Alacar in 's-Hertogenbosch 073-6241410 vragen naar Arno
Deze heeft de koffers van Henk en mij ook gespoten. :}
Dus Benji25, dat wordt een ritje naar dat niet altijd duurdere Nederland :P


Bij de weg: ik lees hier ook maar weer mee. met mijn R1200R (zonder T)
 
dus wel, en wat heeft dat dan met herr Spee te maken?

Zeer zekers een leuk topic over de RT :)
Welcome back iedereen! *O*
Meneer Spee bespeelt hetzelfde kerkelijke instrument. Dus, illegitieme zoon der Vaderlandse verkeersboeven-vanger, jij loopt hier te spioneren voor hem of niet soms? :P
Speel jij dan omdat je het leuk vind of omdat je religieus bent? Een beetje van beiden mag ook, maar iets moet toch de boventoon voeren.

Bij de weg: ik lees hier ook maar weer mee. met mijn R1200R (zonder T)
Als we nou een RT in dezelfde stoere kleurstelling kunnen krijgen als de R valt het minder op ;)
Stiekem wens ik wel dat er wat spannendere kleuren komen voor toermotoren. Ik weet dat dat niet verkoopt, maar toch, zou je niet eens een RT in het knaloranje willen zien? Ik wel *D
 
Ik ben er deze keer ook weer. :W

Benji, ik heb wel vaker zo'n ruggesteuntje gezien. Zal wel ff zoeken.

De koffer spuiten is idd. erg duur in Belgie. Misschien kun je beter ff over de grens wippen. (of zal Belgische lak beter zijn dan Nelderlandse ?)

Ik woon helaas een beetje te ver naar het noorden, anders wist ik nog wel iemand die goed werk levert voor weinig.
Hij heeft laatst mijn koffer gespoten en strak gemaakt voor 175 euri. (helaas zit de eerste kras er alweer op :( )
 
En ook ik meld me maar weer eens.
En Roloo: Daar waar jij gaat te toeren in de Harz, als je daar op de kaart ongeveer 60 km. links naar boven gaat in de omgeving van Bergen.
Daar heb ik in mijn millitaire diensttijd veel oefeningen meegemaakt tijdens het einde van de koude oorlog.
Ik was motorordonnans op een Motoguzi en heb daar mooi wat rondgetourd uiteraard in andere omstandigheden maar het is/was daar wel mooi op de Luneburger heide.
 
Ik heb mijn rondje van ruim 400 kilometer met de Beemer er ook weer op zitten. Vanmorgen weggereden in dichte mist richting het noorden. Hoe verder ik naar het noorden ging hoe dikker de mist.
Na de middag begon de mist een beetje weg te trekken.

Vandaag heb ik een rondje noordkust gereden. Vanaf Fiemel helemaal naar Moddergat zo dicht mogelijk langs de noordkust en daarna lekker binnendoor terug naar het mooie Twente.

full

 
Ik heb mijn rondje van ruim 400 kilometer met de Beemer er ook weer op zitten. Vanmorgen weggereden in dichte mist richting het noorden. Hoe verder ik naar het noorden ging hoe dikker de mist.
Na de middag begon de mist een beetje weg te trekken.

Vandaag heb ik een rondje noordkust gereden. Vanaf Fiemel helemaal naar Moddergat zo dicht mogelijk langs de noordkust en daarna lekker binnendoor terug naar het mooie Twente.

[afbeelding]
Aparte steun voor je navigatie. Heb je dat zelf bedacht of gewoon ergens een steun gekocht en erop geschroeft?
 
Aparte steun voor je navigatie. Heb je dat zelf bedacht of gewoon ergens een steun gekocht en erop geschroeft?


Hoi Guybrush,

Deze steun is van Migsel. Voorheen had ik een Notter steun maar die beviel niet (trillen) omdat die maar op twee punten vastzit. Deze Migsel steun zit op 3 punten vast, een hele verbetering.

Hier een linkje:

Migsel Bike Parts

Henry
 
Da's best een mooie en betaalbare steun, alleen zou hij voor mijn gevoel misschien net iets teveel in het zicht zitten. Ik gebruik zelf de navigatie het liefst met de pratende miep zodat ik hoor wat ze te melden heeft in plaats van dat ik steeds op de kaart hoef te kijken *D
Ik heb zelf het systeem dat BMW er bij levert, ook een doodgewone Garmin natuurlijk, alleen met BMW branding er overheen gegooid. Ik heb er maar een plaatje bij gedaan waar die vastgemaakt zit:
rtd01md0.jpg

Het zit over die vier moeren die de stuurhelften vastmaken.
Die kleine gele mannetjes die zich overal in de motor proberen te verstoppen heeft BMW ook meegeleverd. Ik ben er nog niet achter wat voor functie ze hebben, maar ze eten wel elke keer mijn lunchpakketje in de koffer op :(
 
haha, misschien zorgen ze er ook wel voor dat je motor niet gejat wordt ;)

Trouwens, hoor ik dat goed, heb je een garmin 'over'? Ik heb nl wel een steun ervoor maar helaas zat de garmin er niet bij :(
 
Da's best een mooie en betaalbare steun, alleen zou hij voor mijn gevoel misschien net iets teveel in het zicht zitten. Ik gebruik zelf de navigatie het liefst met de pratende miep zodat ik hoor wat ze te melden heeft in plaats van dat ik steeds op de kaart hoef te kijken *D
Ik heb zelf het systeem dat BMW er bij levert, ook een doodgewone Garmin natuurlijk, alleen met BMW branding er overheen gegooid. Ik heb er maar een plaatje bij gedaan waar die vastgemaakt zit:
[afbeelding]
Het zit over die vier moeren die de stuurhelften vastmaken.
Die kleine gele mannetjes die zich overal in de motor proberen te verstoppen heeft BMW ook meegeleverd. Ik ben er nog niet achter wat voor functie ze hebben, maar ze eten wel elke keer mijn lunchpakketje in de koffer op :(

Ik heb, net als Henry, "Bep" boven de tellers staan met een Migselsteun. Echt een toppertje want je zit dan tenminste niet elke keer naar beneden te koekeloeren en kan je je aandacht op de weg voor je houden...... ;)
 
haha, misschien zorgen ze er ook wel voor dat je motor niet gejat wordt ;)

Trouwens, hoor ik dat goed, heb je een garmin 'over'? Ik heb nl wel een steun ervoor maar helaas zat de garmin er niet bij :(
Helaas geen garmin voor je 'over'. Je zou eens moeten kijken wat zo'n ding tweedehands kost op marktplaats ofzo. De software ervoor kan je toch allemaal downloaden, dus je hebt alleen maar het USB kabeltje en eventueel de 220v lader nodig.

edit: er staan er een paar op marktplaats, allemaal om en nabij de 450 euro. Een nieuwe Zumo kost ook ongeveer 500 euro met een houdertje. Dan heb je alleen weer niet dezelfde functionaliteit.
 
Laatst bewerkt:
edit: er staan er een paar op marktplaats, allemaal om en nabij de 450 euro. Een nieuwe Zumo kost ook ongeveer 500 euro met een houdertje. Dan heb je alleen weer niet dezelfde functionaliteit.

Over welke functionaliteit heb je het?? Naar mijn bescheiden mening (reeds 4 jaar Garmin gebruiker) is de ZUMO op dit moment voor de motorrijder, die ook regelmatig toertochten rijdt, HET navigatie systeem voor op de motor :9
 
Ik hoor ook goede dingen over de Zumo, en voor die 50 euro ongeveer zou je dan beter een nieuwe kunnen kopen die helemaal compleet is.

Maar 500 euro vind ik zelf nog wel veel voor hetgeen dat ik hem dan ga gebruiken. Zo heel vaak toer ik niet en als ik van A naar B rijd zoek ik de route van te voren wel op. Op vakantie zou het wel handig zijn weer, maar dan heb ik nog wel 8 maanden om te sparen.
 
Guybrush heeft een koopje:

[...]

Een nieuwe Zumo kost ook ongeveer 500 euro met een houdertje.

Inderdaad, o.a. Komplett.nl levert 'm voor 585 euro. Dat is de laagste prijs waarvoor ik hem (leverbaar!) zag. Kijk anders maar es op tweakers.net.

Trouwens, Guybrush, ik heb die Migsel houder ook i.c.m. de Zumo 550. Ideale plek om de Zumo te hebben. Gebruik hierbij ook de bluetooth-functie i.c.m. mijn gsm. Lekker ook bellen onderweg (en ook opnemen dus). Stem van het miepje komt prima door in mijn headset.
 
Als erg sportieve toerder val ik weer lekker tussen het wal (R1200S) en schip (R1200RT).

Voor diegene die het interesseert,
Verslag van Scotland trip "bealach na ba tour"

En, een filmpie van de Applecross pass (erop)
en eraf
Filmpjes niet zelf gemaakt trouwens....

Overigens had onze toerlijeider een TomTom en dat was niet altijd een genoegen daar in de Highlands..... wel kon hij feilloos de single track roads vinden :9 :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan