BMW R1200RT ervaringen e.d. deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
ootje wil alleen een echte mini!:

Ootje houdt niet zo erg van retro,
dus geen nieuwe Mini, Beetle, 500 :r

Hoera! Rookpauze! *O*
(nee, niet voor mij ;) )


Ik ben het met bovenstaande helemaal eens! Zeker de Beetle en de nieuwe 500 vind ik he-le-maal niks! :X
De nieuwe Mini zie ik niet echt als retro, hij is gewoon steeds groter gegroeid. Maar hij doet me niks :N. De originele Mini, zoals die van Ron, wél! :Y Vind ik écht een ontzettend leuk lief klein autootje! :9~ Ik zou er ook best één voor "erbij" willen hebben!! Als ik nog eens een huis heb met een grote schuur ernaast! En dan wil ik ook een oude Kever. Ik heb altijd gedroomd nog eens een Kever met een Porsche boxer-motor erin te hebben ;)
En dan wil ik ook een mooie E-type!! Ik was laatst bij de Gallery in Brummen ( www.thegallerybrummen.nl/nl/collectie/ ) ......oh oh oh!! Wátertanden!!! :9~ :9~ Schitterende exemplaren stonden daar!!! En niet alleen van de E-type hoor.......

Maar ja, dan moet je eigenlijk zelf een sleutelaar zijn, of héul véul geld hebben........
En dat ben ik niet en heb ik niet ;( ;(
Dus die schuur moet er ook maar niet komen........anders kruipt het bloed waar het niet gaan kan ;)


;( ;( Ik vrees dat ik nu helemáál nooit meer een stukkie in Ron's Mini mag rijden ;( ;( Sukkel ben ik ook! ;(
 
Laatst bewerkt:
Ik wil trouwens nog wel héél graag weten wat er gebeurt als je motor omgaat en je hebt de zijkoffers eraan hangen!! Zijn de koffers plat? Of alleen de lak beschadigd? Oftewel: hoe sterk zijn ze?
En weten jullie misschien wat die kofferbeschermers kosten?

Ik heb ze ook op mijn koffers laten zetten, die zwarte beschermstrips, Als je de brommeRT op zijn kant legt kom je net met die plaats in aanraking met het tarmac..... Maar ook bij een klein schuivertje ( bv omvallen en het loopt af) zijn de uitermate geschikt.

De kosten zijn tussen de 55 en 60 euri's PER STUK!!
Maar ja, lijkt me voordeliger dan spuitwerk, plus een boel ergernis om dat hij omgegaan is...........
;(

Bij de weg...... dit is alweer de laatste pagina......... *O* Ben benieuwd wie nummertje 3 gaat opstarten.......
 
Laatst bewerkt:
deel 3 staat al klaar maar we moeten eerst 2500 keer gepost hebben in dit topic anders worden de modjes boos. Maar mocht iemand anders graag deel 3 opstarten laat het me dan even weten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze ook op mijn koffers laten zetten, die zwarte beschermstrips, Als je de brommeRT op zijn kant legt kom je net met die plaats in aanraking met het tarmac..... Maar ook bij een klein schuivertje ( bv omvallen en het loopt af) zijn de uitermate geschikt.

De kosten zijn tussen de 55 en 60 euri's PER STUK!!
Maar ja, lijkt me voordeliger dan spuitwerk, plus een boel ergernis om dat hij omgegaan is...........

Misschien is het te simpel gedacht, maar van mij mag 'ie eerst omvallen. Dan is het toch nog vroeg genoeg om op dat moment die beschermers (over de schade heen) erop te zetten?
 
hansepans denkt straight:

Misschien is het te simpel gedacht, maar van mij mag 'ie eerst omvallen. Dan is het toch nog vroeg genoeg om op dat moment die beschermers (over de schade heen) erop te zetten?

Tja......maar ik neem aan (hoop) dat die strips er ook zonder beschadigingen weer vanaf kunnen.......en dan hou je nog gave koffers over :?
 
Henk stript ook:

[...]


Ik heb ze ook op mijn koffers laten zetten, die zwarte beschermstrips, Als je de brommeRT op zijn kant legt kom je net met die plaats in aanraking met het tarmac..... Maar ook bij een klein schuivertje ( bv omvallen en het loopt af) zijn de uitermate geschikt.

De kosten zijn tussen de 55 en 60 euri's PER STUK!!
Maar ja, lijkt me voordeliger dan spuitwerk, plus een boel ergernis om dat hij omgegaan is...........
..

Ik begrijp dus dat de koffers het gewicht van de motor kunnen dragen? (ze zijn niet plat?)
't Is weer een BERG geld wat ze ervoor vragen zeg!! :X :( :X :(

Wat bedoel je met: "...het loopt af....."?
 
RoLoo laat het een ander opknappen:
...als Joke nou even doorpost ; kun je morgen deel 3 openen... :)

Nog 17 stuks hierna......
Dat gaan jullie zonder mij ook wel halen :+
Ik ga nu naar huis, hoop dat de file inmiddels wat is afgenomen, hapje eten, en héél misschien kom ik daarna nog ff kijken of er nog wat te beleven valt ;)
 
Laatst bewerkt:
Jez*s wat kan hier veel off-topic gel*ld worden zeg. Heerlijk dat er hier geen aanstoot aan wordt genomen. Lekker afwijken van je motor onderwerp. Een paar maanden geleden werden wij (de koffie dealer bezoekers) keihard afgekraakt op het K1200S-R forum. Maar dat is nu over, deze mensen hebben zelf afgehaakt, maar toch heb ik nog steeds een klein beetje trauma, ik durf niet zo veel te melden wat niet K gerealiteerd is.
Dat zal ook wel weer slijten.

Ik lees hier gezellig mee met jullie belevenissen, motor of geen motor als het maar gezellig is.
En waar Joke verschijnt, wordt het forum verfijnd. (Rolloo ook hoor. :W)
 
Laatst bewerkt:
Jez*s wat kan hier veel off-topic gel*ld worden zeg. Heerlijk dat er hier geen aanstoot aan wordt genomen. Lekker afwijken van je motor onderwerp. Een paar maanden geleden werden wij (de koffie dealer bezoekers) keihard afgekraakt op het K1200S-R forum. Maar dat is nu over, deze mensen hebben zelf afgehaakt, maar toch heb ik nog steeds een klein beetje trauma, ik durf niet zo veel te melden wat niet K gerealiteerd is.
Dat zal ook wel weer slijten.

Meld wat je melden wilt, als je onze boxers maar niet afzeikt *D

Dat doen wij ook niet met K modellen ;)
 
Laatst bewerkt:
Joke heeft echt smaak ... :}
Joke maakt het laat ... :z
Ron heeft mini's ... _O-
Arthur heeft goede valbeugels ...


Inderdaad, mooie kleur RT staat daar in de showroom hè?!
Je baas zal wel denken: een beste controller heb ik ... gaat altijd laat naar huis ... (die weet echter niet dat je de hele dag op het forum zit ...) _O-
Nog even over die beschermstrips op de zijkoffers: ik heb ze er vanaf het begin op zitten. Ik ben één keer omgevallen toen ik op wilde stappen; RT viel slechts op de valbeugel, koffer was niet beschadigd. Heb niet de Wunderlich beugels, maar die van Touratech ...

Willen jullie svp wat minder posten? ;) Ik kom gewoon niet meer bijgelezen. Heb me trouwens wel kostelijk vermaakt met het doorlezen van de postings van de afgelopen 24 uur. Tjonge, jonge, jonge. _O-
 
Laatst bewerkt:
Mobiletuur komt ook even langs:

Je baas zal wel denken: een beste controller heb ik ... gaat altijd laat naar huis ... (die weet echter niet dat je de hele dag op het forum zit ...) _O-
Je mag ervan denken wat je wilt hoor, maar ik heb altijd op tijd m'n werk af. Al doe ik het soms op ongebruikelijke tijden ;)
Dat is het leuke van een baan waarbij je niet wordt betaald voor je uren maar voor je job :+
Willen jullie svp wat minder posten? ;) Ik kom gewoon niet meer bijgelezen.
Oplossingen:
1. vaker lezen
2. sneller leren scannen wat wel en niet off-topic is
3. helemaal niks meer lezen (je RT blijft het toch wel doen ;) )
Heb me trouwens wel kostelijk vermaakt met het doorlezen van de postings van de afgelopen 24 uur. Tjonge, jonge, jonge. _O-
Dank je voor dit ehhh......compliment :?
 
Wilddam waarschuwt:
Meld wat je melden wilt, als je onze boxers maar niet afzeikt *D

Dat doen wij ook niet met K modellen ;)

Grappig hè? Het lijkt alsof er twee "kampen" zijn binnen de BMW-motorrijders: het K-kamp en het R-kamp.
Ik ben hier helemaal omringd door het R-kamp! ;) Af en toe komt er een K-gezant binnen en die wordt vriendelijk doch met een waakzaam oog ontvangen *D.

Ik kan er niet echt over oordelen, heb nog nooit op een K gereden :?. Wat ik wel weet is dat ik de roffel van m'n boxer heerlijk vind klinken en voelen. Ook het korte opzij "bokken" bij het starten van de motor kan ik waarderen. Net een ongetemd paard dat bij het bestijgen ervan woest z'n manen schudt, maar zodra je met ferme hand de teugels neemt en hem de sporen geeft kan hij niet anders dan gehoorzamen en het door jou aangegeven pad kiezen :].

Allebei de motorvarianten hebben vast hun kwaliteiten en hun karakteristieken. De K lijkt me nu wat saai, die dat gewoon altijd z'n werk zonder enig mokken of bokken, wat minder eigen karakter. Maar ja, dan laat ik me natuurlijk beïnvloeden door het R-front ;)
Trouwens......dat een motor z'n werk doet en niet meer dan dat is toch ook waar hij voor is ingehuurd?
Ik ben happy met m'n R, maar ik zou me ook vast hebben kunnen hechten aan een K! :+


(was dit niet hartstikke on-topic? ;))
 
Laatst bewerkt:
Kaas en Erren

...een K-fiets kun je op geen enkele manier vergelijken met een R-fiets...
...denk dat het ook totaal zinloos is, om dat te proberen...

...ik heb het middels een proefrit 2x geprobeerd (K1200R, en K1200GT)...
...voor de K1200R is de R1200S gekomen...
...en voor de (nieuw model) K1200GT, de R1200RT...

...terwijl ik vroeger eigenlijk alleen maar oog had voor rappe Japanse 4-pitters...
...en nu ben ik zielstevreden met die reutelende 2 cilinders onder de bips...
...ik probeer het maar niet uit te leggen...

...maar ik kon het geluk op beide Kaas dus niet vinden...
...en dat terwijl ik de K1200R toch wel zo'n schuwdadig gelikte machine vind...
...met de juiste aso-zwaares, een juweeltje voor het netvlies...



The Gallery

...mochten we nou nog eens met een handje vol een toertje maken die kant van het land op, dan is de winkel van Nico natuurlijk een prima plek om te pauzeren...
...in die Gallery heb je een prima broodjeszaak, waar je ook een lekker bakje koffie kunt doen...

...voor de auto-fielen onder ons heb je voldoende verdiepingen auto-schoonheid...
...en voor de niet auto-mensheid ; Nico heeft tegenwoordig ook een klein speelgoed museumpje erbij...

...Brummen is jaaaaaaaaren lang (zo'n 26 jaar) letterlijk mijn 'voortuin' geweest...
...heb het bedrijf van eigenlijk nagenoeg nix, naar de huidige vorm zien groeien...

...ik mag er altijd graag even komen...


De Nieuwe Mini waar een hoop commentaar op is

...wat jullie roepen is niet helemaal waar ; ik rijd voor de aardigheid nog wel eens in een nieuwe Mini, en het valt me op hoe knap BMW het voor elkaar heeft gekregen om gevoel en geluid van de oude Mini, in de nieuwe te stoppen...

...het ding stuurt net zo rete strak...
...sommige motorgeluiden zijn nagenoeg hetzelfde als bij de oude...
...de versnellingsbak maakt ook een beetje geluid ; doet de oude ook...
...en het ruimtelijk gevoel naar de voorruit toe, is hetzelfde als de oude...

...heel knap gedaan allemaal ; en het heeft mij verbaast...
...ik dacht dat ik de nieuwe ook nix zou vinden...
...maar het is wel degelijk een Mini ! (punt uit)...

...zo 'wel degelijk Mini' dat ze zelfs toegelaten zijn bij de Mini Club...
...dus, ik bedoel maar...
 
Vraag aan E-J:

wordt er bij het motorrijden (lessen) ook zo op het nieuwe rijden gehamerd?

Vanavond proefles megakoekblik gehad, maar zaken als ruim voor de bocht afremmen, de vaart erinhouden, had je vroeger niet.

Ootje heeft al 20 jaar niet meer gelest.

edit: uitdaging: post 2500 geeft een rondje op de meet !
 
Laatst bewerkt:
...het ding stuurt net zo rete strak...

Mijn eerste auto was ook een Mini, maar die stuurde voor geen meter. Het was een blauwe met witte motorkap en veel te brede wielen. Volgens mij was het een 1100 (kan dat eigenlijk wel?) van rond 1977. Hij had wel tellertjes achter het stuurwiel en niet zoals gebruikelijk in het midden.

helaas geen piccie van '(
 
RoLoo houdt het bij de R:

...een K-fiets kun je op geen enkele manier vergelijken met een R-fiets...
...denk dat het ook totaal zinloos is, om dat te proberen...
Zodra ik het aandurf wil ik een keer de K1200GT hier in de garage rijden.......maar ik vind hem nu nog wat te imponerend B|
En als ik dié omlaatvallen :X .............ik denk dat hij de echtscheidingspapieren zodra ik erop stap vast klaarlegt ;)
The Gallery

...mochten we nou nog eens met een handje vol een toertje maken die kant van het land op, dan is de winkel van Nico natuurlijk een prima plek om te pauzeren...

...Brummen is jaaaaaaaaren lang (zo'n 26 jaar) letterlijk mijn 'voortuin' geweest...
...heb het bedrijf van eigenlijk nagenoeg nix, naar de huidige vorm zien groeien...
Goed plan! En als je nog niet autofiel bent word je het daar vanzelf! ;)
Ik heb 7 jaar in Zutphen gewoond, ook naast de deur bij Brummen.........toen nam m'n vader me er wel eens mee naar toe. Toen vond ik die glimmende auto's met hun ongewone rondingen al prachtig! :9~
De Nieuwe Mini waar een hoop commentaar op is
...maar het is wel degelijk een Mini ! (punt uit)...
...zo 'wel degelijk Mini' dat ze zelfs toegelaten zijn bij de Mini Club...
...
De "oude" Mini is een uitstervend ras.....je moet wát om je club in de lucht te houden! ;)
 
ootje wrijft toch een beetje zout in de wond...:

En toch vind ik het nix.

Nix geen evolutie.

Een 911 is geevolueerd, een Mini is gewoon retro.

...ha ; aan me hoela...
...een 911 geevolueerd...
...pfff...

...een 997 is net zo goed een retro 911 (ja ik weet wat ik schrijf...) als de Beetle dat van de Kever is...
...echter wat ze bij de Porsches vreselijk goed doen, is het DNA van de aloude 911, telkens een beetje door laten sijpelen in de nieuwere modellen...

...en dat DNA is dan vooral het op het oog zelfde model...
...en natuurlijk de boxer achter de achteras...
...maar daar houdt het ook mee op...

...stap maar eens in een oude 911, of in een frisse 997...
...en ja ; ik praat wederom uit ervaring (sorry...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan