BMW R1200RT ervaringen e.d. deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
ootje glom ook:
Ik had zondag een inspectie verwacht dus Ootjes bochten glommen hoor !

Ja verdorie......maar ik heb jullie ook niet meer gezien na de ochtendkoffie en de start! :X
Ik had graag uitgebreid jullie motoren willen komen bewonderen! :Y

En Oot, mijn bochten glommen ook, het gaat erom of ze wel of niet blánk zijn!
 
RoLoo poetst en poetst.....:

onderwerp : blanke bochten

...ben er heel eerlijk in ; op de S probeer ik het niet eens (meer)...
...geen beginnen aan...
...die dingen zijn in no-time weer bruin...

...maar op de RT...
...hoe-la-la...!
...glim, glim ; blank, blank...

Maar waarom dat verschil dan Ron? Ligt dat aan jóu, omdat je meer gemotiveerd bent de RT blank te houden dan de S? :? Of laten de bochten van de RT zich wél blank poetsen en die van de S niet? :? Of ga je op de S meer te keer (en worden die heter) dan op de RT waar je met moeders achterop alleen maar rustig rond toert? :?
In dat laatste geval snap ik dat mijn bochten niet meer blank worden, ik heb er natuurlijk stevig op los gereden ;).
 
Laatst bewerkt:
onderwerp : kofferbeschermdingen

...zo ziet het er een beetje uit op een lichtgekleurde motor...
Mooi kleur motor is dat! Is dat een standaard kleur? Of speciaal gespoten zoals ook laatst die RT in kristal grau bij VH? De velgen en de cilinders zijn iig over gespoten.

Mwah......staat niet eens zo onaardig de strips.......
...had ze ook op de R80RT koffers zitten...
...en als ik zie hoeveel steenslag plekjes ik al op de 12RT koffers heb zitten, lijken ze mij niet eens zo heel gek...

Nee nee, ik wil ze niet tegen steenslag, ik heb de koffers tenslotte al helemaal in VentureShield laten inpakken. 't Is meer voor als ik hem eens een keertje op z'n kant mocht leggen. Zonder koffers vangen de cilinder(beschermer)s dat nog op, maar met een zijkoffer erop hou je die echt niet van de grond! :X (hè Oot? ;))
Of is het gewicht van de motor zo hoog dat de koffer gewoon meteen plat is? Dan zou een beschermer weinig toevoegen natuurlijk :N.
 
Laatst bewerkt:
Leuk, al die enthousiaste verhalen. Baalde er vreselijk van niet mee te kunnen; helaas zijn er ook die in het weekend moeten werken.....ben zoals gebruikelijk zeer vroeg (+1 oC) naar the Airport gereden en s'middags met 15 oC terug.....dus behalve aan jullie gedacht ook nog een beetje genoten.... ;)

FF heel iets anders: Lekt een BMW ?..... Lekt een R1200RT met 6500 km op de teller?.... NEE?
Nou de mijne WEL ! En niet zo'n beetje ook...Is behoorlijk z...nat aan de onderzijde van het carter en is beslist niet met teveel olie gevuld (niveau op de middenbok tot bovenin het glaasje.)
Door de rijwind verdeelt de olie zich over de gehele onderzijde van het blok, waardoor de herkomst niet valt te traceren. Iemand al eens zoiets meegemaakt of een suggestie ? :}
Ik maak sowieso nog een onderhoudsafspraak voor einde garantie (010408), maar ik zou het liever zelf oplossen. :]
 
Ik was ff benieuwd: zaterdag ff de bochten gepoetst, nu weer even gekeken.
En zo zagen ze eruit:

full


full


full


Ootjes bochten waren geheel roestbruinkleurig. De oplettende opletters kunnen dit nog zien aan de kant van de cylinders.
Het was mij een doorn in het oog.
Na een grondige reiniging met staalwol ging de bruine kleur er een beetje af.

Toen kwam RoLoo met zijn Starglanz en ik heb de investering van een tube maar gedaan.
Reslutaat: glimmende bochten. *O*

Ik geef toe: ze hebben de RoLoo staat nog niet bereikt, maar vergeleken met wat het was ben ik zeer tevreden.

Ik ben van plan om ze eens te polijsten en dan goed bij te houden.

Vraag: RoLoo, zit er bij jou een chromen systeem onder de RT of een RVS ?
en onder de S ?
 
Laatst bewerkt:
Talkpoeder blijft zitten op de plek waar olie zit. Ik zou de zaak grondig reinigen en ontvetten met bv remmenreiniger dan wat talkpoeder op de verdachte plek blazen. Eerst met stilstaande motor en als dat niet werkt met draaiende....
 
Met Starglanz krijg ik de geel/paarse verkleuring er gewoon niet uit.
Ik denk nergens mee.
De huid van m'n handen is er eerder af dan die verkleuring ;( .

Hoewel..... hier tref ik toch weer een hoopgevend poetsgoedje aan:

http://www.vehicle-care.com/BLUE_JOB__Chroom_Poets-shop-id-149-shop_prod-20.htm (Homes For Rent In Columbus -)
 
...Ootmans

...TJEEMIG...
...of ik RVS bochten heb...???
...of chroom...???

...als ik aan de bochten ruik nadat ze met Starglanz gedaan zijn, zeg ik RVS...
...maar als ze weer op glans zijn, glimmen ze zoals chroom...

...dus zeg het maar...

...de rest van het uitlaatsysteem glimt ook zoals chroom, de einddemper ook...



...Joke

...waarom de S niet, en de RT wel...

...heel simpel eigenlijk...
...als je op de bochten van de S tikt, zit er een ander geluid in dan de bochten van de RT...
...het klinkt alsof ze veel dunner zijn...
...en of het er iets mee te maken heeft weet ik niet ; maar ze verkleuren ook veel vlugger...

...in het begin hield ik het keurig bij ; maar daar ben je gauw spek-zat van...
...nu zijn ze gewoon glimmend-bruin...

...en wat ook niet onbelangrijk is om te vermelden ; aan de voorzijde van de S bochten daar brandt iets in (en dat is niet zo op de RT)...
...iets wat lijkt op remstof... :?

...op allebei de bochten ; allebei ook op exact dezelfde plek...

...polijst ik nou die bochten, dan zie je dat ingebrande heel erg goed...
...en nu dus niet...

...of ga je op de S meer te keer (en worden die heter) dan op de RT waar je met moeders achterop alleen maar rustig rond toert ?

...afgelopen zaterdag toch met regelmaat tegen of in de toerenbegrenzer gezeten...
...dus ; ook met de RT wordt zeker niet alleen maar rustig gereden...
...wist U trouwens dat je 120 in zijn 2 kan doen met een RT...

...flauwekul dus eigenlijk dat er een 6 bak onder zit... :)



...nog iets bijzonders ontdekt afgelopen weekend...

...als je op de cruise-control rijdt, en je duikt een bocht in, neemt het ding uit zichzelf gas terug !...
...kom je weer rechtop, gaat het gas ook weer 'open'...

...dacht eerst dat het flauwekul was, dus meerdere keren (op een dijkje) uitgeprobeerd, en het werkt echt...
...grappig... :Y
 
Leuk te horen dat jullie een leuk ritje hebben gehad, en het weer zat zeker mee ;)

Zeg, al dat gepoets... ik heb ook wat andere dingen gehoord. vooral wat betreft polijstgoedjes.
Elke keer dat je dat doet dan haal je toch een stukje van het materiaal dat je polijst af, het blijft een vorm van schuren zoals ik het begrijp.

Dus op den duur worden je uitlaatbochten zo dun als aluminiumpapier, niet? Dus poets verstandig?

Het lijkt me ook wel logisch dat metaal verkleurd als er een chemische reactie optreed tussen hetgene wat er op zit en het metaal als het heet wordt. Daardoor verkleurd het metaal. Als je dat dus weer weg wilt hebben zul je dus de buitenste laag weg moeten polijsten... nouja, dat dus een hele hoop keer en het resultaat lijkt me toch wel dat het alleen maar dunner wordt.

Is het dus wel zo goed om zo vaak te polijsten?
 
Laatst bewerkt:
Jeroen79 ziet het goed:
Leuk te horen dat jullie een leuk ritje hebben gehad, en het weer zat zeker mee ;)

Zeg, al dat gepoets...

Het lijkt me ook wel logisch dat metaal verkleurd als er een chemische reactie optreed tussen hetgene wat er op zit en het metaal als het heet wordt. Daardoor verkleurd het metaal. Als je dat dus weer weg wilt hebben zul je dus de buitenste laag weg moeten polijsten... nouja, dat dus een hele hoop keer en het resultaat lijkt me toch wel dat het alleen maar dunner wordt.

Is het dus wel zo goed om zo vaak te polijsten?

Eigenlijk vind ik de geel/paarse verkleuring best aardig staan :+
Dan zie je dat ie tenminste wat ervaring heeft, anders heb je zo'n maagdelijke motor ;)
't Moet natuurlijk wel een béétje glimmen, maar daar hoef je niet een uur voor te poetsen.
Ik kon het alleen niet uitstaan dat Ron wél blanke bochten had ;)
Maar ach.......verschillen hou je altijd. Ik rij voortaan met paars/gele (glimmende) bochten! :+

Thanx Jeroen! :W
 
Laatst bewerkt:
:^

Jeroen:

Nee, ik denk niet dat het goed is om vaak te polijsten.

Maar ik verwacht dat als je het een keer weer goed hebt en daarna het bijhoudt, de bochten blijven glimmen.
 
Laatst bewerkt:
:^

Jeroen:

Nee, ik denk niet dat het goed is om vaak te polijsten.

Maar ik verwacht dat als je het een keer weer goed hebt en daarna het bijhoudt, de bochten blijven glimmen.

Ja okay......maar wat is "bijhouden"?
Als je daarmee bedoelt elke keer net zolang boenen tot ze weer blank zijn (als dat al lukt) haal je er dus elke keer een laagje af.
En jij hebt geloof ik RVS hè Bart?
Er is een groot onderscheid tussen "blank" en "glimmend". Ik heb chromen bochten en met een likje chroompoets en even met m'n handen en een doekje wapperen en ze glimmen weer. Maar dan zijn ze nog steeds geel/paars!
 
...nog belang bij een Mini ? (je geeft dus toe dat je WEL jaloers bent...; terwijl je dat daarnet nog niet kende... Gaat vlug hè ? Jezelf leren kennen... :) )

...maar, we hebben nog wel een hele fijne 2005 Cooper S voor je staan...
...crêmewit, met dito dak...
...zwart leer...
...48.000 kilometers
...2005...
...17 inch...
...en ook met kompressor (uiteraard)


...en die gepimpte kappersbenz van je, die ruilen we wel in...
 
Laatst bewerkt:
:^

Jeroen:

Nee, ik denk niet dat het goed is om vaak te polijsten.

Maar ik verwacht dat als je het een keer weer goed hebt en daarna het bijhoudt, de bochten blijven glimmen.

Ik denk ook dat als je het een keer goed schoonmaakt en polijst. Je vervolgens het gewoon regelmatig met een (nat) lapje af kan doen en dat het er zo weer goed uitziet.

95% van het schoonmaken doe ik gewoon met een emmer water en een sponsdoekje.
Heb wel eens een keer wat spiritus gebruikt om wat teerplekjes/vettigheid van mn velgen af te halen dat met water niet wilde loskomen.
En in de zomer wat spray op mn windscherm om de vliegen wat makkelijker weg te krijgen.
 
RoLoo speelt vals:

...nog belang bij een Mini ?

...maar, we hebben nog wel een hele fijne 2005 Cooper S voor je staan...
...crêmewit, met dito dak...
...zwart leer...
...48.000 kilometers
...2005...
...17 inch...
...en ook met kompressor (uiteraard)


...en die gepimpte kappersbenz van je, die ruilen we wel in...


Das geen mini !

Das een BMW !
 
RoLoo vult in:
je geeft dus toe dat je WEL jaloers bent...; terwijl je dat daarnet nog niet kende... Gaat vlug hè ? Jezelf leren kennen... :) ..

Ah, ik verplaatste me even in jouw vocabulaire ;)
Is positief bedoeld, in die zin dat ik vind dat je maar boft met zo'n unieke Mini.
En met die mooie blanke bochten ;)

Maar ruilen tegen mijn rode raspaardje? :? Brrrr......nee hoor!

Ik wil trouwens nog wel héél graag weten wat er gebeurt als je motor omgaat en je hebt de zijkoffers eraan hangen!! Zijn de koffers plat? Of alleen de lak beschadigd? Oftewel: hoe sterk zijn ze?
En weten jullie misschien wat die kofferbeschermers kosten?

Zo, ik heb nu overleg tot eind van de middag. Veel plezier verder samen! :W
 
Das waar, maar voor mij is de echte Mini een BLMC mini.

en een 1275 GT kan er nog net mee door.

Ootje houdt niet zo erg van retro,
dus geen nieuwe Mini, Beetle, 500 :r
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan