BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
bij Wilddam gaat een lampje uit...

Vandaag na een ritje in Friesland en Drenthe ging één vam mijn koplamplampjes stuk. Bij thuiskomst gelijk maar (even, ahum...) vervangen. I

s geen klusje voor onderweg in het donker :N .

de lampjes zaten er ruim 23.000km in.

...vanmiddag ; ik kijk gewoon voor de aardigheid even naar mijn lampjes...
...en wat denkt U ?...

...1 H7 die het allemaal wel geweldig vond... B|

...24.968 kilometer...




...en nou brandt er met regelmaat zo'n 'kapot lampje' symbooltje op het dashboard, maar omdat de LEDs het ook 80% van de tijd het niet doen, let ik verder niet meer op...

...dus wie weet hoe lang ik al rondrij met 1 gloeilamp kaduuk...? -O-
 
...en als heer Wilddam goed naar de foto's heeft gekeken, kan heer Wilddam zien dat ik gisteren wel degelijk met topkoffer enzo onderweg was... ;)

euh......Heb je het wel goed gelezen? De RT die ik tegenkwam had geen topkoffer, en omdat jij die foto's liet zien wist ik nu ook zeker dat jij het niet was.
 
Is niet zo'n klus als bij de S.

En vervang ze dan gewoon allebei: die andere gaat ook binnenkoRT stuk.


Tip van Ootje: ruil de H7 van groot licht om voor die (werkende) van dimlicht.

Hoef je maar 1 H7 tje te kopen.
 
...ikke koop gewoon een setje ; dus 2 stuks H7...

...trouwens, autolampjes worden vaak in setjes verkocht...

...en nou hebben we natuurlijk bergen van die dingen op de zaak liggen (per stuk), maar ik wil er graag een iets witter licht in hebben, idem als op de S...




...en ik heb een keer lampjes vervangen op een 1150RT ; daarbij vergeleken is het op een 1200RT een compleet makkie... ;)
 
..

...en nou brandt er met regelmaat zo'n 'kapot lampje' symbooltje op het dashboard, maar omdat de LEDs het ook 80% van de tijd het niet doen, let ik verder niet meer op...

...dus wie weet hoe lang ik al rondrij met 1 gloeilamp kaduuk...? -O-

Waarom zet je de originele lampjes er niet weer in? Zien er toch wel "OK" uit, of niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de 1150 ziet het er ook niet gek uit, alleen is die wel prijzig, en dan komen er nog een keer de verzendkosten bij. Nexplex is dan wel een stuk goedkoper.
 
Gooi hem daar maar neer:

full


 
...gloeilampen vervangen...

...heb vanavond ook even de beide H7 koplamp-gloeilampen vervangen (omdat er 1 kaduuk was)...

...boekje erbij hoe je erbij kunt komen, en dan tot de ontdekking komen dat je op die manier alleen maar het lampje kunt vervangen, als je handen de soepelheid hebben van een jarenlang getrainde zakkenroller...

...en aangezien ik wel gewoon belasting betaal, ontberen mijn handjes die noodzakelijke lenigheid dus...


...ik heb gewoon de beide kuipdelen (die waar het BMW-embleem op zit) verwijderd (elk zit maar met 4 simpele boutjes vast), en dan kun je van onderen zonder enig probleem bij het zwarte afdichtdekseltje, bij het stekkertje, bij het veertje om de lamp vast te houden, en bij de lamp zelf...

...montage in omgekeerde volgorde stelt dan ook nix meer voor...

...kuipdelen er weer tegenaan, en klaar is Klara...


...hooguit 15 minuten werk totaal... *O*
...valt achteraf toch mee dus...


...het gebruik van een TL-looplamp is wel aan te raden, het is nogal donker in de kuip, en zo'n lampje geeft heel mooi zicht op de te verrichten werkzaamheden...


...U succes een volgende keer !...
 
Laatst bewerkt:
...gloeilampen vervangen...

...heb vanavond ook even de beide H7 koplamp-gloeilampen vervangen (omdat er 1 kaduuk was)...

...boekje erbij hoe je erbij kunt komen, en dan tot de ontdekking komen dat je op die manier alleen maar het lampje kunt vervangen, als je handen de soepelheid hebben van een jarenlang getrainde zakkenroller...

...en aangezien ik wel gewoon belasting betaal, ontberen mijn handjes die noodzakelijke lenigheid dus...


...ik heb gewoon de beide kuipdelen (die waar het BMW-embleem op zit) verwijderd (elk zit maar met 4 simpele boutjes vast), en dan kun je van onderen zonder enig probleem bij het zwarte afdichtdekseltje, bij het stekkertje, bij het veertje om de lamp vast te houden, en bij de lamp zelf...

...montage in omgekeerde volgorde stelt dan ook nix meer voor...

...kuipdelen er weer tegenaan, en klaar is Klara...


...hooguit 15 minuten werk totaal... *O*
...valt achteraf toch mee dus...


...het gebruik van een TL-looplamp is wel aan te raden, het is nogal donker in de kuip, en zo'n lampje geeft heel mooi zicht op de te verrichten werkzaamheden...


...U succes een volgende keer !...

Zo heb ik het dus ook gedaan.............. KIKADEWADO ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan