BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
PieterMX vraagt zich af...

[me="PieterMX"]merkt op....[/me]

Is dit nog een RT topic :?

...yep ; helemaal !...
...maar in afwachting van het spannende Intermot nieuws (?) veroorloven sommige mensen zich heel even een zijsprongetje...

...en dat mag toch ook wel ; soms... ?


...er is tenslotte toch ook nog 'n leven naast een RT... ;)
 
Vandaag na een ritje in Friesland en Drenthe ging één vam mijn koplamplampjes stuk. Bij thuiskomst gelijk maar (even, ahum...) vervangen. Is geen klusje voor onderweg in het donker :N .

de lampjes zaten er ruim 23.000km in.
 
Valt mee, de mijne waren veel eerder stuk. (allebei) -O-

Gek dat die dingen zo snel stuk gaan.

Bij de auto gaan ze veel langer mee, en ook bij de VT van mevrouw Ootje.

Zou de moderne electronica een piekspanning geven bij het opstarten ?

Zou ook verklaren waarom de LED-jes elke keer stuk gaan.
 
...bij mij doen de LED-jes het alleen maar als ik de motoRT op contact zet ; daarna is het over en defintief uit...


...gaan ze van het branden in ieder geval niet stuk... ;)
 
Nee, makkelijker:

spiegel eraf.
dat gespoten schildje eraf.
en je kan er zo bij.

Maar de H7-tjies zijn ook niet zo moeilijk te vervangen, het vergt alleen enig gevoel.
 
Heb beide H-7 ook al eens vervangen, zo rond de 17.000km. Heb altijd klein torx setje bij me en heb voor het gemak eerst even de ruit en klokombouw verwijdert. Tis wel even schroeven maar daarna is het vervangen van de lampen een fluitje van een cent......
 
Laatst bewerkt:
Bij de weg: Ik heb voor een BMW systeem 4 helm nog 2 setjes afdekkapjes liggen om er tijdens warme dagen een jethelm van te kunnen maken. Liefhebbers kunnen zich melden............(mailadres via profiel)
 
...nee 'Tex' ; ik heb LED-jes waar maar 1 LED in zit, dus niet zoals anderen wel hebben, dat er 6 kleine LED-jes in zitten...

...en bij mij branden ze gewoon niet onder het rijden...
 
…zooo…!!
…’t was wederom een fijn dagje gisteren…

…toch bijna 400 kilometers wegge-eRTeed, door binnen- en buitenland…

…stukje ‘net-over-de-grens’ in dit geval, en aansluitend een hapje, en een drankje gedaan in een beetje bijzonder (kijk maar eens naar hun ‘sait’ : www.herberghetplein.nl ) cafeetje in het gezellige Meppel…

…maar goed ; de route dus...

…huis – Havelte – Uffelte – Ansen – Eursinge – Nuil – Wijster – Mantinge – Meppen – via De Klencke (koffiepauze !) – Erm – Wilhemsoord – Nieuw Amsterdam - Zandpol – Schoonebeek (langs de ‘ja’ knikkers) – en daar de grens over naar Emlichheim – en via allerlei binnendoorwegen langs de grens naar Kleinringer Wösten – Twist, Meppen (Duitsland) – en dan langs de snelweg 31, door allerlei Moor gebieden terug naar ‘boven’, naar Bourtange (en dat is dan weer in Nederland)…

…via Bourtange naar Vlagtwedde – Vledderhuizen – Vledderveen – Mussel – Kopstukken (waar we ongeveer van de weg gereden werden, door een eikel die gewoon radicaal de binnenbocht nam !) – Musselkanaal – Tweede Exloërmond – Buinen – Borger – Schoonloo – dwars door Boswachterij Schoonloo – Elp – rechts langs het Oranjekanaal – Hijken – en dan naar Hoogersmilde…

…van Hoogersmilde naar Smilde, en dan langs de Drentse Hoofdvaart terug naar Dieverbrug, en vanaf daar via Diever, en door Kallenkote terug naar huis, en gauw omkleden, en dan fluks met de automobiel naar Meppel, dat hapje eten doen…

…net niet 400 kilometer dus…

…'n heel fraai tochtje ; en je lopen verbazen dat ze net over de grens kavels te koop aanbieden…
…kavels tussen de 700 en 750 vierkante meter ; voor 25.500 Euro… :/

…wat kost een kavel van die afmeting in Nederland ???...
…325,-- Euro per vierkante meter ongeveer ?... B|

…ik weet in ieder geval wat ik moest ophoesten voor het stukje onbebouwde grond 6 jaar geleden… :r

…had ik veel beter net over de grens kunnen gaan wonen… (zucht)



...zo ; nu eerst een RT schoonmaken... *O*




...en voor U, een paar foto's van gisteren (kan PieterMX niet meer klagen dat het niet over RT's gaat... :z ) :


...veel smaller dan dit kunnen de wegen ook niet (De Klencke)...

...pfhoe ; wat een rust hier...

...en leegte...

...koffie !!...

...wij schrikken niet zo gauw van een draadje...

...en paardjes verderop in het landschap...

...paardje komt dichterbij ; en was onder de indruk van de Royale Tourer... :$

...voor de duidelijkheid ; hier waren we dus...

...en er kwam af en toe een fietser voorbij, maar voor de rest was het leeg hier...




...in Duitsland ; een heel stuk over een Historische Strasse. ESA op comfort !!...

...wat een 'weg' zeg...

...links af mocht dus niet...




...en weer terug in Nederland ; we zijn doorgereden : onze neus was namelijk droog...

...een fijn najaarsdagje !!...



...ons wensen u een prettige Zondag :W
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik reeds lange tijd lid ben van het BMWK forum en ook daar meerdere leden een BMWR gaan bezitten, heeft de welbekende Bert Meijerink ook zo'n geweldig forum gemaakt voor de BMW R rijder.

Omdat op dat forum een duidelijker structuur is aangemaakt, zou ik zeggen
Kom eens kijken en meldt je aan.

xx

Hielke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmorgen gespot:

1 Rode Tourer met rode topkoffer en grijze helm.

Broer van RoLoo ?

Ik kan me tenminste niet voorstellen dat hij om kwart voor 10 reeds tot in Uitgeest gevorderd is op zondag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
...om kwart voor 10 zat ik aan een enorm lekker broodje (ciabatta) uit de oven...



...thuis... ;)
 
Gisteren in Drenthe ook wel een rode RT gespot, geen koffer, maar ook een grijze helm. Maar ik ben er zeker van dat Ron het niet was, want de RT zag er niet uit alsof hij regelmatig vertroeteld werd door zijn eigenaar. :N
 
...en als het dan toch feest IS ; FILMPJE !...

...potdikke ; nooit geweten dat de blondines vanzelf wel naar je toe komen als je een BMW hebt...
...toch beter mijn ogen openhouden... ;)







...en als heer Wilddam goed naar de foto's heeft gekeken, kan heer Wilddam zien dat ik gisteren wel degelijk met topkoffer enzo onderweg was... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan