BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
... Ook de weg terug naar het noorden vanmiddag was KOUD ...

Zijn er meer doorrijders die last krijgen van wegbrandende handpalmen (handvatverwarming op standje 2) terwijl de vingertoppen er afvriezen? _O-
 
Zijn er meer doorrijders die last krijgen van wegbrandende handpalmen (handvatverwarming op standje 2) terwijl de vingertoppen er afvriezen? _O-


Yep, had ik ook. Die BMW handvatverwarmingen zijn wel erg goed op standje 2. :Y

Mijn Transalp heeft helemaal geen handvatverwarming en dan krijg je het pas echt koud. Vorige week zaterdag was ik even met de Alp naar de Reggerit (endurorit) in Enter geweest maar toen ik terug in huis was kreeg ik het maar niet meer warm. Pas nadat ik een half uurtje in een warm bad had gelegen ging het weer iets beter met me. ;)
 
En zaterdag kan ik de beugels op halen bij de dealeRT...

Tis ze dus toch gelukt... *O*

@ RoLoo, sterkte met de natte voeten...
 
Laatst bewerkt:
Douglas is een bofkont.....:
En zaterdag kan ik de beugels op halen bij de dealeRT...

Tis ze dus toch gelukt... *O*

Ik heb ze al gezien, ziet er best degelijk uit!! :Y ! Kan je wel een keertje mee omvallen...... (alhoewel je daar uiteraard niet van uit moet gaan!!!! :N )

Vond alleen wel dat het laswerk nou niet echt erg mooi strak was....

Vanmiddag bij Arie Molenaar de "anti vuile laarzen van de directie plaatjes" opgehaald........
Ben benieuwd of ik ze er ook in 5 min op heb zitten..... ;)
 
Misschien in het financiele kader ook es iets om over na te denken.

In auto land is het op het moment "hot" een belasting vrije auto te kopen, een Hybride of een auto met een uitstoor van minder dan 109 gr/km. (benzine)

Hoe zit het nu met motoren, hoeveel stoot de RT nou eigenlijk uit?
En als hij minder dan 109 gr. uitstoot, is ie dan ook wegenbelasting vrij ?

Heeft iemand hierover info ?
 
Misschien in het financiele kader ook es iets om over na te denken.

In auto land is het op het moment "hot" een belasting vrije auto te kopen, een Hybride of een auto met een uitstoor van minder dan 109 gr/km. (benzine)

Hoe zit het nu met motoren, hoeveel stoot de RT nou eigenlijk uit?
En als hij minder dan 109 gr. uitstoot, is ie dan ook wegenbelasting vrij ?

Heeft iemand hierover info ?

... Hoeveel belasting betaal je nou helemaal voor een motor :P Ik vraag me trouwens ook af hoe het in de toekomst gaat met die belasting vrije autotjes als de iQ etc., zodra de kilometerheffing er door is zul je alsnog moeten betalen vermoed ik ;)
 
Vanmiddag bij Arie Molenaar de "anti vuile laarzen van de directie plaatjes" opgehaald........
Ben benieuwd of ik ze er ook in 5 min op heb zitten.....

Anders doe je er toch 5 minuten langer over... :+

Zier hier mijn steunen...

IMG_7451.jpg


IMG_7449.jpg
 
... Hoeveel belasting betaal je nou helemaal voor een motor :P Ik vraag me trouwens ook af hoe het in de toekomst gaat met die belasting vrije autotjes als de iQ etc., zodra de kilometerheffing er door is zul je alsnog moeten betalen vermoed ik ;)

Ach elke euro is er een en als je hier of daar kan besparen ben ik altijd "in".

En over die belastingvrije autootjes: we hebben een geschiedenis met het grijze kenteken. Je weet dus maar nooit.

@Dougals: mooie beugeltjes. :9~
 
Laatst bewerkt:
@ Doug,

Zag trouwens in de openingspost dat je er nog steeds in staat met de Rode Tourer. In het volgende deel is dat opgelost. ;)

Heb dus gewoon een foto van je gejat, dat opsturen van je dat duurt me te lang ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb dus gewoon een foto van je gejat, dat opsturen van je dat duurt me te lang

Hahaha, dat komt omdat ik nu pas een fatsoendelijke foto heb gemaakt van de RT...

Jatten is in dit geval niet erg...
 
...kunnen die (val)beugels blijven zitten, op het moment dat het kleppendeksel er af moet tbv kleppen stellen ?...

...of moeten die dingen dan eerst gedemonteerd worden ?
 
Misschien in het financiele kader ook es iets om over na te denken.

In auto land is het op het moment "hot" een belasting vrije auto te kopen, een Hybride of een auto met een uitstoor van minder dan 109 gr/km. (benzine)

Hoe zit het nu met motoren, hoeveel stoot de RT nou eigenlijk uit?
En als hij minder dan 109 gr. uitstoot, is ie dan ook wegenbelasting vrij ?

Heeft iemand hierover info ?




Moet je straks een Piaggo MP3 kopen in autouitvoering of in motoruitvoering? Of toch maar kiezen voor een MP3 hybride?

Ik blijf maar gewoon bij mijn RT, de Auris, Transalp en de Scenic. Voorlopig althans. ;)
 
Het gaat mij meer om de bestaande situatie.

Ik ben gewoon benieuwd hoeveel de RT uitstoot en in het geval van > 109 gr/km. of ie dan ook belasting vrij is.

Ons wilt natuurlijk niet betalen als het niet hoeft.

Trouwens ben ik wel op zoek naar goedkoper rijder met koekblik.
Mijn oog is gevallen op een Polo Blueline, omdat we daar nog redelijkerwijs met zijn allen in kunnen.
Helaas denkt de dealert hier in de buurt dat hij goud in handen heeft en probeert niet eens een verstokt Citroen rijder in een VW te krijgen. -O-
Ik dancht dat het auto handel was en niet een soort Albert Heijn waar je gewoon moet betalen wat er op het prijskaartje staat.

Heb ik weer hoor, zoiets was met de aankoop van de RT ook het geval.
 
Ik heb nog even in de folder van de RT gekeken maar daar staat niets in over uitstoot.

Die nieuwe Polo vind ik wel een erg mooie auto. Stukken volwassener dan voorheen.
 
klopt en die blueline is en erg zuinig en je betaald geen BPM en houderschapsbelasting meer.
Dus zal autorijden een stukkie goedkoper gaan worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan