Zeg maar zo'n 200 km. snelweg die dag,
Erg vervelend, maar als ik het zo lees zit je op de snelweg dik boven de 1 ltr./1000km. Dus een serieus punt ook voor BMW.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zeg maar zo'n 200 km. snelweg die dag,
Tevens lust mijn brommeRT gewoon lekker de 20W50
Ja, zo doe ik het ook altijd.Na een rit zet ik hem altijd eventjes een kwartiertje op de jiffy en daarna pas op middenbok...... dan wordt pas het juiste peil weergegeven.
Die van mij ook. De dealer heeft een uitgebreide discussie met bmw hierover gevoerd, en kwamen tot de conclusie om toch 20w50 te blijven schenken (Dit i.t.t. van het boekje voorschrijft). Maar ondanks alles toch 1 liter op 5000 km.Tevens lust mijn brommeRT gewoon lekker de 20W50............ niks geen dure en dunne 10W40!!!!
Wat dat betreft heb ik ook geen klagen. Fantastisch blok.Loopt als een zonnetje weer of geen weer, warm of koud.........
Henk, met alle respect, maar 20W50 hoort thuis in het museum. Als de olie koud is te dik, en als het echt heet wordt te dun. Het blok zal niet stuk lopen maar heeft wel een zwaar leven.
Mijn eerste R1100RT had ook een behoorlijk olie verbruik.
Nadat ik een keer 200 Km over de Duitse autobahn naar Emmen ben gereden met het gas nagenoeg hellemaal open was het olie verbruik een heel stuk minder.
Dus gassen met dat ding
RoLoo heeft geleerd van het verleden:
Als je het torretje helemaal uitwringd, staat er eigenlijk in een poep en een zucht gewoon vlotjes een hele dikke 130 op de klok.
Dus ook nog een keer mega rijbewijs-veilig zo'n ding !
Henk, met alle respect, maar 20W50 hoort thuis in het museum. Als de olie koud is te dik, en als het echt heet wordt te dun. Het blok zal niet stuk lopen maar heeft wel een zwaar leven.
...don't worry..., ook de PolaRT tikt met regelmaat de 8000 toeren aan...
Wil een R1150RT uit 2004 kopen. Zijn er speciale (technische) aandachtspunten voor deze brommer?
...tussen cardantunnel en cardanklok zit een zwarte rubber 'balg', eentje met een slangenklem of tie-rip er om heen...
...balgje aan de onderkant iets loshalen, komt er nou stinkende oliedrap uit, dan ben je toe aan nieuwe keerringen...
...kan een dure grap worden !...
...beslist geen ongebruikelijke kwaal bij de 1100/1150 modellen !...
...de mijne heeft het destijds ook gehad...
Hmmm, heb ik ook nog een kleinigheidje....
Mijn BeemeRT wil nog wel eens uit z'n 4 springen als ik deze versnelling niet stevig genoeg 'inleg'. Alleen z'n 4, bij de andere versnellingen heb ik er geen last van.
Iemand vergelijkbare ervaring?