BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alhoewel ik me wel afvraag hoe zo'n outlet store hier aan komt. Is het misschien een partij teruggestuurde Zumo's die niet goed werkten, en Garmin ze gedumpt heeft? Dit soort artikelen belandt niet zomaar in de ramsj. Hmm... lastig :?
Inderdaad wel een vreemde plek om een GPS te kopen.
Geen retourmogelijkheid en wat doe je dan met een garantiegevalletje ...

Je hoeft niet persé altijd de hoofdprijs te betalen, maar om nu alleen maar om de laagste prijs te gaan.
 
Wij leveren uitsluitend Garmin GPS systemen via de officiele Nederlandse importeur. Het betreft dus altijd de Europese of Internationale versie en niet de Amerikaanse.

Wij zijn fanatieke motorrijders en het leveren van de GPS systemen komt voort uit deze hobby. Een GPS zal voor de meesten ook een onderdeel van een hobby zijn. Wij proberen dan ook deze produkten zo aantrekkelijk mogelijk aan te bieden. De GPS systemen leveren wij tegen groothandelsprijzen (10 - 15% korting). Op verschillende internetsites worden de GPSsen van Garmin tegen nog aantrekkelijker prijzen aangeboden. Vaak betreft het hier grijze import of buitenlandse sites (en waarschijnlijk Amerikaanse versies).

Ogenschijnlijk zijn deze GPSsen gelijk, echter de Amerikaanse Garmin's hebben geen gedetailleerde kaartinformatie van Europa. Slechts de landsgrenzen en grotere steden zijn erop aangegeven. De reden voor het prijsverschil is dat de kaartinformatie in Amerika van de overheid is. Ze redeneren dat de belastingbetaler er al voor betaald heeft en dus is het vrijwel gratis. Voor bijvoorbeeld de Nederlandse informatie moet veel geld betaald worden. Het verschil in informatie op de basiskaart, lijkt met kaartinformatie die je van de Garmin CD's in het geheugen van de GPSsen laadt, gedeeltelijk op te lossen. Bij een redelijke reis zul je dan echter wel meerdere geheugenmodules of een laptop mee moeten nemen. Bovendien wordt de geladen kaartinformatie pas getoond bij een bepaald niveau van inzoomen. Zoom je te ver uit voor meer overzicht dan keert de GPS terug naar zijn basiskaart die nauwelijks informatie bevat. Ook het zoeken op plaatsnaam kan problemen geven.

Wij worden nog steeds regelmatig gebeld door mensen met een Amerikaanse GPS!
Het is absoluut niet mogelijk om de basiskaart van een Garmin GPS te vervangen! Bezint eer gij begint!


Aldus het verhaal van waypoint over zelf importeren van een garmin, het zou dus kunnen dat je iets koopt wat niet goed werkt in Europa.....
 
...yep ; die Mile kan een aardig potje gasgeven...

...enne..., dat oplopen van die Ebay-prijs valt nog mee...
...nieuw kost zo'n demper rond de 800 Euro (in Nederland)...
leuke vent, wel eens mee staan praten, hinzei dat als je al zijn crashes op assen achter elkaar zou plakken hij een hele ronde zou zweven
 
Van het weekend m'n motor even flink schoongemaakt.
Blijkbaar hebben de verhalen van Roloo toch wel indruk gemaakt want ik had wel het gevoel alsof hij over mijn schouder meekeek... Dus heb ik maar eens goed m'n best gedaan.
En het resultaat mocht er wezen.

Gisteren gelijk maar even een tochtje gemaakt omdat ik in Bathmen moest zijn. Het was goed weer en een aardige temperatuur. Rond het middaguur vertrokken om via de dijk vanaf beusichem helemaal richting arnhem te rijden. En dat was een mooi stukje, ook amper ander verkeer gezien. Alsof ik de weg helemaal voor mezelf had.

Bij Arnhem even de n325 gepakt om de rijn over te steken om er vervolgens bij westervoort weer af te gaan, daarna richting Doesburg. Vervolgens via Steenderen, blaak.. en je komt daar de meest bizarre plaatsnamen tegen (Rha...) richting Vorden. Mooi stukje natuur daar.
Vanuit Vorden richting Almen gereden om daar het kanaal over te steken.
Daarna was het nog een klein stukje binnendoor slingeren om op de plek van de bestemming te komen.

Was een leuk tochtje. Ik wist niet dat er zulke mooie wegen in het stukje nederland aan de oostkant van Doesburg waren.

De terugweg was wat minder (regen) en moest de snelweg pakken omdat ik weer vlot thuis moest zijn.

Nog wel een paar andere motorrijders gezien, maar je kon ze op een hand tellen.
 
Laatst bewerkt:
Gezocht naar een review Wunderlich Spoileraufsatz Vario-Ergo+ nergens kunnen vinden.
Nu weet ik dat je het comfort van vervangingsschermen en spoilers zelf moet ervaren omdat het allemaal zeer persoonlijk is. Maar ik ben best wel nieuwsgierig naar zo'n opzet spoiler van Wunderlich. Is hier iemand op het forum met ervaring met een spoiler van Wunderlich?
http://www.wunderlich.de/shopart/81...l/8/Spoileraufsatz-Vario-ERGO-transparent.htm
 
Jeroen79 heeft genoten:
...

Bij Arnhem even de n325 gepakt om de rijn over te steken om er vervolgens bij westervoort weer af te gaan, daarna richting Doesburg. Vervolgens via Steenderen, blaak.. en je komt daar de meest bizarre plaatsnamen tegen (Rha...) richting Vorden. Mooi stukje natuur daar.
Vanuit Vorden richting Almen gereden om daar het kanaal over te steken.
Daarna was het nog een klein stukje binnendoor slingeren om op de plek van de bestemming te komen.

Was een leuk tochtje. Ik wist niet dat er zulke mooie wegen in het stukje nederland aan de oostkant van Doesburg waren.

Welkom in de tuin van Nederland ;) Ik rij er dagelijks doorheen, dus het valt me niet meer op. Maar mooi is het wel.

HJ
 
janc'borg krijgt gelijk de wind van voren:
Gezocht naar een review Wunderlich Spoileraufsatz Vario-Ergo+ nergens kunnen vinden.
Nu weet ik dat je het comfort van vervangingsschermen en spoilers zelf moet ervaren omdat het allemaal zeer persoonlijk is. Maar ik ben best wel nieuwsgierig naar zo'n opzet spoiler van Wunderlich. Is hier iemand op het forum met ervaring met een spoiler van Wunderlich?
http://www.wunderlich.de/shopart/81...l/8/Spoileraufsatz-Vario-ERGO-transparent.htm

Dat staat toch niet op een RT :?
Ik zou voor een nedplex of een V-stream.


full


Dit schijnt tegen insekten te helpen.
 
Jeroen79 over een tochtje door Oost Nederland...:

Bathmen
Beusichem helemaal richting
Arnhem

Westervoort
Doesburg
Steenderen,
Blaak
Rha...
Vorden
Almen

enz.


...tis trouwens Baak, niet Blaak... ;)

...maar yep, 'n geweldig omgeving...
...heb er in mijn jonge, en wat oudere jaren heel, heel veel rondgetoerd...

...op bromfiets, en motor...

...voor mij het (aller)mooiste stukje Nederland...
...met ook het mooiste accent...
...en altijd weer het gevoel van thuiskomen, als ik 'mijn' Achterhoek binnenkom...

...als ik hier naar kijk krijg ik echt serieus heimwee...








...tja..., later als ik groot ben... :/
 
RoLoo geeft het goede voorbeeld:

[...]


...oh jee..., boezem ik bijvoorbaat iemand al angst in...




...aan de andere kant ; 't levert wel een schone motor op...
...dat dan weer wel...

Als ik tegenwoordig ga poetsen, denk ik wel aan jou poetskwaliteiten en engelengeduld.

Vrijdag de boxer ook weer eens gepoetst, maar de koelribben van de cilinders toch niet helemaal grondig gedaan, (dat zou RoLoo wel doen) :Y


....




Dan heb ik het maar niet over het balanspijpje :X


Toch was die wel weer redelijk schoon geworden (ik was tevreden) :+
 
Hola!

Wat rond gezocht maar nog niet gevonden, kan iemand mij vertellen of de ruit van het 2010 model op het < 2010 model past?

Gr.
 
...tis trouwens Baak, niet Blaak... ;)

oeps, dat was echt een tikfout.

En over dat poetsen, dat is meer een motivatie om toch net even niet te snel op te geven.
En het is best wel lekker om met een detail bezig te zijn en daar de tijd voor te nemen.

Eigenlijk is dat wel een goede manier van denken, want vaak ben je alweer in je hoofd met het volgende bezig, en dat is ook niet goed. Beetje de trend van deze (gehaaste) tijd, altijd maar met je gedachte met het volgende punt op je agenda bezig zijn ipv waar je nu mee bezig bent.

Ik had daar zondag ook een beetje last van met toeren, ik had een bepaalde aankomsttijd in gedachte en uiteindelijk die niet gered, en dat zat dus al vanaf arnhem in m'n hoofd te spoken. En moest dus goed mijn best doen om dat los te laten en van de omgeving te genieten.
 
Van het weekend m'n motor even flink schoongemaakt.
Blijkbaar hebben de verhalen van Roloo toch wel indruk gemaakt want ik had wel het gevoel alsof hij over mijn schouder meekeek... Dus heb ik maar eens goed m'n best gedaan.
En het resultaat mocht er wezen.

Gisteren gelijk maar even een tochtje gemaakt omdat ik in Bathmen moest zijn. Het was goed weer en een aardige temperatuur. Rond het middaguur vertrokken om via de dijk vanaf beusichem helemaal richting arnhem te rijden. En dat was een mooi stukje, ook amper ander verkeer gezien. Alsof ik de weg helemaal voor mezelf had.

Bij Arnhem even de n325 gepakt om de rijn over te steken om er vervolgens bij westervoort weer af te gaan, daarna richting Doesburg. Vervolgens via Steenderen, blaak.. en je komt daar de meest bizarre plaatsnamen tegen (Rha...) richting Vorden. Mooi stukje natuur daar.
Vanuit Vorden richting Almen gereden om daar het kanaal over te steken.
Daarna was het nog een klein stukje binnendoor slingeren om op de plek van de bestemming te komen.

Was een leuk tochtje. Ik wist niet dat er zulke mooie wegen in het stukje nederland aan de oostkant van Doesburg waren.

De terugweg was wat minder (regen) en moest de snelweg pakken omdat ik weer vlot thuis moest zijn.

Nog wel een paar andere motorrijders gezien, maar je kon ze op een hand tellen.
Waarschijnlijk zat ik daarbij :)
 
oeps, dat was echt een tikfout.

En over dat poetsen, dat is meer een motivatie om toch net even niet te snel op te geven.
En het is best wel lekker om met een detail bezig te zijn en daar de tijd voor te nemen.

Eigenlijk is dat wel een goede manier van denken, want vaak ben je alweer in je hoofd met het volgende bezig, en dat is ook niet goed. Beetje de trend van deze (gehaaste) tijd, altijd maar met je gedachte met het volgende punt op je agenda bezig zijn ipv waar je nu mee bezig bent.

Zen, and the Art of Motorcycle Polishing ;)
 
Thanks for the info!

Heeft iemand het toevallig al geprobeerd? En if so, was er verschil merkbaar?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan