BMW R1200RT ervaringen e.d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb Wunderlich stuurverhogers geplaats... werkt ook erg fijn, geeft nog 'n fijner gevoel met insturen en je hebt minder last van je polsen en schouders bij lange ritten...
 
Ik rij dagelijks naar mijn werk, dus heb ik niet zo'n behoefte om ook in het weekend te rijden. Overigens wel een leuk idee zo'n meeting. Moet ik de fiets wel een keer goed poetsen.

Maar ik heb wel een probleempje.
Afgelopen maand mocht ik voor mijn werk twee keer narr Brussel. Uiteraard met de BMW.
Ook ben ik een aantal keren naar het centrum van Amsterdam geweest voor mijn werk. Geluk moet je hebben.
Het probleem wat ik nu heb is dat ik na verloop van tijd last krijg van een 'slapende' rechterhand. Ik heb al van alles geprobeerd: andere zit, snelheid aanpassen, zadelhoogte veranderd, andere handschoenen. Maar niks helpt. Na ongeveer 45 minuten raakt mijn rechterhand gevoelloos. Het enig wat ik dan kan doen is koppeling in en even de hand schudden. Niet echt een oplossing

Heeft iemand een idee?

Misschien een Trottle Rocker? Is een soort plaatje over je gashandle om je polsen een beetje te ontlasten. Verkrijgbaar bij oa: motoport.

Of zoals Ootje al zei: cruisecontrol. Bijv. van throttlemeister of lekker goedkoop van Dino (Struik onderdelen).

Motorcycle Cruise Control - Throttlemeister

http://www.onderdelen-struik.com/specials.html

Henry
 
Toekomstige BMW K1850GLT 6 cilinder?

Stond in één of ander duits motorblad:

full
 
Als ze die K1800 dan eindelijk ook eens een normale wielbasis geven heb ik wel interesse... Als het 't zoveelste slagschip wordt dat niet de hoek om kan dan mogen ze 'em houden!
 
Als het 't zoveelste slagschip wordt dat niet de hoek om kan dan mogen ze 'em houden!
De K1200LT is behoorlijk strak de bocht om te krijgen hoor. Daar heb ik menig ander motorrijder rode oortjes mee laten krijgen.


Overigens is deze schets een impressie van de tekenaar van Motorrad, gebaseerd op wensen / ongefundeerde geruchten uit de markt. Van BMW uit zijn er noch geruchten noch berichten anderszins dat een dergelijke opvolger van de LT te verwachten is. Sterker nog, vorig jaar waren er zelfs meningen binnen BMW om de LT in z'n geheel uit het gamma te schrappen. Doordat er veel LT rijders over zijn gestapt naar R-RT en K-GT en veel potentiële kopers uiteindelijk voor de RT of GT hebben gekozen, zijn de verkopen van de LT ingezakt (m.n. op een van de grootste afzetmarkten, de U.S.).

En kijk nog eens goed naar de tekening: te kleine kuip en geen topkoffer. En dat voor een vervanger van top uit het toersegment? :?
 
De K1200LT is behoorlijk strak de bocht om te krijgen hoor. Daar heb ik menig ander motorrijder rode oortjes mee laten krijgen.

En dat kan ik beamen als RT rijder. Ik ken wat mensen met een LT, en die gaan aardig hard de bocht om. Maar tegen de tijd dat ze één en ander aan het asfalt rijden, dan heb ik nog wat grondspeling over :-)
 
Misschien een Trottle Rocker? Is een soort plaatje over je gashandle om je polsen een beetje te ontlasten. Verkrijgbaar bij oa: motoport.

Of zoals Ootje al zei: cruisecontrol. Bijv. van throttlemeister of lekker goedkoop van Dino (Struik onderdelen).



Een cruisecontrol lijkt mij niet handig. Daar is het verkeer te druk voor, maar de stuurverhogers lijk mij wel wat. Ik heb even op de site van Wunderlich gekeken en ze zijn redelijk betaalbaar.

Toch blijf ik het wel vreemd vinden. Op mijn vorige motor een R1100RS zat ik meer voorover en voelde ik de druk ook in mijn polsen. Maar bij de RT zit ik rechtop.Mischien toch die Trottle Rocker.

Hoewel, het is een leasemotor. Dus ik kan er niet teveel aan veranderen.
 
Misschien een Trottle Rocker? Is een soort plaatje over je gashandle om je polsen een beetje te ontlasten. Verkrijgbaar bij oa: motoport.

Of zoals Ootje al zei: cruisecontrol. Bijv. van throttlemeister of lekker goedkoop van Dino (Struik onderdelen).



Een cruisecontrol lijkt mij niet handig. Daar is het verkeer te druk voor, maar de stuurverhogers lijk mij wel wat. Ik heb even op de site van Wunderlich gekeken en ze zijn redelijk betaalbaar.

Toch blijf ik het wel vreemd vinden. Op mijn vorige motor een R1100RS zat ik meer voorover en voelde ik de druk ook in mijn polsen. Maar bij de RT zit ik rechtop.Mischien toch die Trottle Rocker.

Hoewel, het is een leasemotor. Dus ik kan er niet teveel aan veranderen.

Hoi,

Dan demonteer je ze toch bij het einde van het lease contract, en verkoopt ze tweedehands indien je een andere motor least waarop ze niet passen...
Heb zelf de standaard cruise control van BMW, en ik moet zeggen dat het op lange ritten veel comfortabeler is dan een motor zonder cruise...
Ik zet hem vooral op rustiger stukken snelweg op de toegestane snelheid en dan kun je de polsen even "relaxen"
Vooral op vakantie met ritten van meer dan 600km maakt het wel degelijk een groot verschil. (vergeleken met m'n vorige motor zonder cruise control)
Nog collega's nodig? Lijkt me wel wat, motor rijden voor je werk. Heb het mijn baas ook voorgesteld (ben service-monteur), maar die zag dat niet zitten...http://www.motor-forum.nl/global/smileys/sadley.gif
'(
Rij nochtans 50.000km per jaar met de lease auto, en meestal in de regio tussen Brussel-Luik-Utrecht.

Julien
 
Beste RT-rijders,

Ik zou nog laten weten hoe het performance pakket van Van Harten bevalt. Afgelopen vrijdag is deze gemonteerd te samen met een set Pilot road 2. Mijn mening: geweldig!!
Een krachtiger dieper geluid maar voornamer: meer kracht over een breder toeren gebied. Je merkt het direct als je er mee wegrijdt. Het gaat allemaal veel soepeler, ook het gas open/gas dicht effect gaat met minder schokken.
Afgelopen weekend hebben we twee dagen in het Sauerland gereden en ook berg-op gaat het perfect. Lekker jagen achter de racers aan aldaar behoort tot de mogelijkheden. De RT blijft trekken tot en met het maximum toerental.

Tot 3 juni!

Groeten
Pascal

R1200RT treffen
3 juni 2007
11.00 uur verzamelen
's middags GPS rit voor de liefhebbers

Hotel Van der Valk De Cantharel Apeldoorn
Van Golsteinlaan 20
7339GT
Apeldoorn​


Stuur even een mailtje naar m.kiemeney@chello.nl als je denkt te komen!
 
Maar hoe is het nu met het benzineverbruik?

Heb zelf eens een VSTROM 1000 laten tunen, maar die had daarna erge dorst.
Kracht kost nu eenmaal energie en die zit in de tank.

gr.Brommert
 
Brommert,

Ik hou dit eerlijk gezegd niet bij. De boordcomputer geeft hetzelfde aan als altijd. Uiteindelijk zal het verbruik best hoger liggen. Van de ene kant kun je minder gas geven want hij trekt toch wel van de andere kant wil je natuurlijk van die extra power ook gebruik maken (anders hoef je het niet te installeren) en dat kost natuurlijk altijd extra brandstof. Je rechthand bepaald alles. Afgelopen weekend reden we bijvoorbeeld in eerste instantie met een transalp in de groep, de boordcomputer gaf aan dat we nog ruim 550 km konden rijden. Hierna hebben we de reis vervolgd (na vertrek van de Transalp) achter een Ninja aan, uiteindelijk hebben we krap 400 km met een tank benzine gedaan.

Groeten
Pascal
 
Beste Forumleden,
IK heb weer een fiets echter nu is het een 1150GSA.
Ik kon hem zelfs verleden week al ophalen, ware het niet dat tijdens het proefrijden met een andere R1150GS ik onderuit ben gegaan. Het gebeurde in een simpele bocht met mijn vrouw achterop, van snelheid was absoluut geen sprake en oorzaak is waarschijnlijk olie op het asfalt geweest. Of waren het de Metzlers die erop gemonteerd waren en zo goed als nieuw waren. Feit is wel dat de fiets met voetsteun precies op mijn hiel terecht is gekomen en zodoende mijn voet is gebroken.
Ik had gelukkig de motorlaarzen aan anders was voetsteun zo goed als zeker mijn voet binnengedrongen. Nu is voet enkel gebroken ;( ;( :( . Vrouw had enkel een blauwe plek.
Dat betekent dus 6 weken niet belasten, dus ook niet op de fiets.
En dat met dit weer. :r
Maar goed zomer moet nog beginnen.
Ik heb voor een GSA gekozen vanwege de centen, dus niet omdat ik niet tevreden ben of was over de R1200RT.
Ik lees dit forum nog geregeld, was jullie dus echt niet vergeten.
:+ :+ :+
 
Hallo 'zuiderling',

Is toch wel een naar verhaal, hoop voor je dat je snel weer de oude bent en volop van je GS kan genieten. Wel vervelend dat je door die blauwe plek nu 6 weken je vrouw niet kan betasten.

:+
 
Ik heb vandaag maar een nieuw setje banden op de RT laten zetten. BT 021. Nu maar hopen dat ze bevallen. Zat eerst nog te twijfelen tussen de 020 en de 021, niet om de prijs (vrijwel gelijk) maar omdat mij de 020 altijd zeer goed zijn bevallen.

Km stand: 8650. prijs: 320 euro voor en achter incl.montage.

Wat mij en de bandenman opviel is dat er geen lood op het achterwiel zat. Is dat bij jullie ook zo? Ik bedoel dus op de eerste (fabrieks) montage.

Henry
 
Ik heb vandaag maar een nieuw setje banden op de RT laten zetten. BT 021. Nu maar hopen dat ze bevallen. Zat eerst nog te twijfelen tussen de 020 en de 021, niet om de prijs (vrijwel gelijk) maar omdat mij de 020 altijd zeer goed zijn bevallen.

Km stand: 8650. prijs: 320 euro voor en achter incl.montage.

Wat mij en de bandenman opviel is dat er geen lood op het achterwiel zat. Is dat bij jullie ook zo? Ik bedoel dus op de eerste (fabrieks) montage.

Henry

8650 km??? Is dat niet een beetje weinig? Ik heb er nu 16.000 opzitten met m'n Metzelers en die zijn nog lang niet versleten... Al beginnen ze wel wat 'vierkant' te worden.
Op mijn achterwiel zit trouwens wél een loodje, af fabriek dus.
 
Laatst bewerkt:
8650 km??? Is dat niet een beetje weinig? Ik heb er nu 16.000 opzitten met m'n Metzelers en die zijn nog lang niet versleten... Al beginnen ze wel wat 'vierkant' te worden.
Op mijn achterwiel zit trouwens wél een loodje, af fabriek dus.

Hanz,

8650 kilometer is inderdaad niet zoveel, maar ik rij meestal met 2 personen veel toertochtjes met veel optrekken en stoppen. Tevens rij ik nogal stevig en dat kost natuurlijk ook rubber.
Met mijn vorige motor deed ik maar 2500 to 3500 kilometer met een setje banden, dus dit is voor mij een echt record. Bij 5000 kilometer dacht ik nog van: slijten deze banden wel? _O-
 
Ik heb vandaag maar een nieuw setje banden op de RT laten zetten. BT 021. Nu maar hopen dat ze bevallen. Zat eerst nog te twijfelen tussen de 020 en de 021, niet om de prijs (vrijwel gelijk) maar omdat mij de 020 altijd zeer goed zijn bevallen.

Km stand: 8650. prijs: 320 euro voor en achter incl.montage.

Wat mij en de bandenman opviel is dat er geen lood op het achterwiel zat. Is dat bij jullie ook zo? Ik bedoel dus op de eerste (fabrieks) montage.

Henry

320 voor en achter incl. montage: valt me mee qua prijs

waar heb je het laten doen?

Ik zit nu op 18700 met eerste set en wil nieuwe...
 
Ik zou ook zeker eens kijken naar de nieuwe Michelin Pilot Road 2. Deze heeft een wat harder loopvlak in het midden en wat zachtere zijkanten. Betere grip in de bochten dus en deze zouden wat minder snel "vierkant" moeten worden. De eerste 1000 km zijn mij goed bevallen.

Groeten
Pascal

R1200RT treffen
3 juni 2007
11.00 uur
:]
Hotel Van der Valk De Cantharel
Van Golsteinlaan 20
Apeldoorn​
 
Met mijn vorige motor deed ik maar 2500 to 3500 kilometer met een setje banden, dus dit is voor mij een echt record. Bij 5000 kilometer dacht ik nog van: slijten deze banden wel? _O-

Oeps... Ik snap nu waar dat 'Racing Holland' op slaat! })

Overigens ga ik eerdaags ook aan de Pilot Road II. Alhoewel ik er op diverse fora over lees dat ze een hoop 'herrie' maken met dat harde loopvlak. Als ik de eerste Pilot Road's nog ergens kan vinden zet ik die er waarschijnlijk op. Als iemand een goedkoop bandenadres weet waar ze de wielen ook de- en monteren hou ik me aanbevolen. Bij de $BMW$ dealer ga ik in ieder geval geen banden meer kopen...
 
Laatst bewerkt:
Michelin Pilot Road 2 is een geweldige band na 11000 km nog 4mm profiel
achter.
Mijn probleem is echter dat ik m,n veerspanning hoger wil hebben staat nu
samen met demping op max,maar met duo en volle bepakking en een flinke
wind schiet het tekort. 89 kg +76kg+25 kg koffers
Iemand nog tips???
Alvast bedankt.
 
Hmm... een dure tip: WP WILBERS schokdempers! Zijn er nu dus ook voor de R1200RT. Achterdemper kost 999 euro en is uitgerust met hydr. veervoorspanning. Voordemper kost 449 euries.
Ik heb er eens een demo van gezien bij m'n BMW dealer Van Harten in Amersfoort.
 
Laatst bewerkt:
Ziehier een plaatje van dat moois. Is overigens ook te bezichtigen op de website van Van Harten (en meer dealers mag ik aannemen).

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan