BMW R1200RT ervaringen e.d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de mijne ook bij breeman gehaald.
En ja, ik rij eigenlijk het hele jaar door. Winter wat minder dan zomer, maar de fiets staat nooit langer dan 3-4 weken stil.
Wow, da's wel erg hetzelfde als mij :)
Als je ooit in de regio samen met iemand anders wilt toeren laat het dan maar weten, lijkt mij altijd wel gezellig. Ik ben zelf dan wel pas 23, wat erg jong is voor een gemiddelde BMW rijder :+
Maar ik rij eigenlijk altijd heel erg rustig en ik merk zelf ook dat je dan toch vaak bij groottoeristen uitkomt als BMW.
Maar goed, nog maar drie weekjes wachten :9~
 
jong, jong... ik ben 29 en mij wordt ook wel eens verteld dat ik te jong ben voor zo'n motor... onzin! ik wil graag nog wat ouder worden en op een GSX-R of fireblade haal ik dat vast niet :)
ik mail je wel voor een ritje begin juni... als ik mijn fiets al heb kom ik 3 juni ook naar apeldoorn..
 
Ik ben de verzekering aan het regelen voor mijn nieuwe fiets. ben even benieuwd hoe anderen dit geregeld hebben, welke maatschappij en wat jullie kwijt zijn..
 
Bij de aankoop van mijn nieuwe R1200RT in april 2006 kon ik 'em verzekeren bij BMW Group Financial Services (lees: Turien & Co). Ik betaal exact 60,34 per maand en dat is dus omgerekend 724,08 per jaar.

Wat krijg ik daar voor:

WA verzekerd tot 2.500.000,--
All Risks tot 23.710,-- (dus incl. alle opties en accessoires zoals Garmin en intercom)
Schade opzittenden 22.690,-- (incl. invaliditeitsuitkering)
3 jaar uitkering nieuwwaarde bij total loss of diefstal

Eigen risico bij motorfietsschade: 100,--
Géén maximering in aantal kilometers per jaar
Regio Amersfoort (de op één na duurste regio)

Ik krijg 75% korting (trede 20) dus de oorspronkelijke jaarpremie zou maar liefst 2609,52 zijn.

Omdat ik een maand of drie op mijn nieuwe motor moest wachten had ik ruimschoots de tijd om offertes aan te vragen bij een zestal grote verzekeraars. Er was er werkelijk niet één die ook maar een beetje in de buurt van deze premie kwam. Ja, als ik in Zeeland zou wonen, of in de kop van Noord-Holland, dan heeft de KNMV een leuke premie.

Pas op dat je geen appels met peren gaat vergelijken, de 'kale' RT kost 'maar' 18.000,--. Ik heb echter alles wat ik er zelf op heb geschroefd én alle opties meeverzekerd, vandaar het bedrag van bijna 6000,-- euries meer... Je kan de premie nog een pietsie lager krijgen (2,08 per maand) als je geen opzittendenverzekering neemt.

Ga shoppen, vraag offertes, want als er één ding is waar je een hoop geld mee kan verdienen dan is het wel met verzekeren... :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ben verzekerd bij de Noord-Hollandsche van 1861.

Ik betaal per jaar rond de 800 Euri, met maximale korting.

De voowaarden weet ik niet zo uit mijn hoofd.
 
Laatst bewerkt:
Hallo lezers,

Ik had beloofd om ook naar het treffen op 3 juni te komen.
Heb echter over het hoofd gezien dat een jaarlijkse toer waar we al jaren aan meedoen samenvalt met deze datum.
Dus ik moet helaas afmelden.
Volgende keer beter.

PS. Ook ik ben verzekerd bij BMW. Was erg concurerend tov de rest en had vele voordelen. (3 jaar nieuwwaarde)

gr.Brommert
 
Ik ben de verzekering aan het regelen voor mijn nieuwe fiets. ben even benieuwd hoe anderen dit geregeld hebben, welke maatschappij en wat jullie kwijt zijn..


Verzekering bij Turien & Co (BMW) afgesloten 600 euro per jaar rondkijken loont
en onderhandelen ook,je schrikt van de prijsverschillen. (nieuwwaarde 21000 euro).


groeten
 
dat merk ik ja....

ik heb vandaag ook bij BMW (turien) een offerte aangevraagd... scheeld ruim 15% met KNMV...

Ik weet niet hoe ze dat kunnen doen (kan me ook eigenlijk niet schelen) maar Turien & Co is simpelweg de goedkoopste als je een nieuwe BMW koopt... Als iemand een goedkopere vind, lees ik het graag hier. :P
 
Orion direct vroeg in 2006 750 euro voor mijn RT, volgende keer ga ik dus ook maar eens kijken bij BMW verzekering.
 
Goedkoop is prettig, maar goede voorwaarden zijn ook niet onbelangrijk 8-) Wat heb je aan een goedkope verzekering als er bij diefstal of schade niet of weinig wordt uitgekeerd.

Vooral de voorwaarden voor stalling verschillen soms sterk. Soms is het verplicht om 's-nachts altijd binnen te stallen. Zeker op reis lukt dat niet altijd. Ook een verplicht alarm komt vaak voor, ook al zullen veel BMW's hier wel over beschikken.

Ik wil maar zeggen, kijk verder dan alleen de prijs.

Tom.
 
Zo, even wat ontdekt vandaag: BMW remmen zijn goed!

Ik reed net over een heeeel brede en heeeel erg lege 50-weg, rustig aan met 60. Ik moest toch al een stukje remmen voor een drempel, toen er ineens een eend potdomme recht op de weg land en voor mijn wielen gaat lopen.
Gelukkig kon ik nog net op tijd remmen, zonder blokkerende wielen.
Maar mijn hart klopte toch wel eventjes heel erg hard in mijn keel.
In ieder geval was ik erg aangenaam verrast dat die BMW zo snel tot stilstand kan komen zonder ook maar een stootje te geven.

Wat ook wel raar was vandaag was het weer. Het regende en waaide wel, maar ik voelde eigenlijk niks van de wind. Ik dacht dat er iets van windkracht 4 of 5 was voorspelt, maar ik merk er helemaal niets van.

Misschien is gewoon omdat het de 11e is... het gekkengetal :P
 
Orion direct vroeg in 2006 750 euro voor mijn RT, volgende keer ga ik dus ook maar eens kijken bij BMW verzekering.

Orion zuigt ontzettend. De premie is laag, maar de voorwaarden ( en dat is veel belangrijker) zijn slecht. De motor moet bij je huis altijd binnen staan en onderweg altijd aan een aard en nagelvast onderwerp.
 
Zo, even wat ontdekt vandaag: BMW remmen zijn goed!

Ik reed net over een heeeel brede en heeeel erg lege 50-weg, rustig aan met 60. Ik moest toch al een stukje remmen voor een drempel, toen er ineens een eend potdomme recht op de weg land en voor mijn wielen gaat lopen.
Gelukkig kon ik nog net op tijd remmen, zonder blokkerende wielen.
Maar mijn hart klopte toch wel eventjes heel erg hard in mijn keel.
In ieder geval was ik erg aangenaam verrast dat die BMW zo snel tot stilstand kan komen zonder ook maar een stootje te geven.

Wat ook wel raar was vandaag was het weer. Het regende en waaide wel, maar ik voelde eigenlijk niks van de wind. Ik dacht dat er iets van windkracht 4 of 5 was voorspelt, maar ik merk er helemaal niets van.

Misschien is gewoon omdat het de 11e is... het gekkengetal :P


Volg eens een VRO cursus. Daar leer je niet te remmen in dit soort situaties. Zo'n eend, of hond, of kat rij je gewoon doormidden. Als je het beest raakt terwijl je aan het remmen bent, dan ga je zelf plat en het beest overleeft het ook niet.
 
Ik heb mn verzekering geregeld bij London. schijnt ook erg goed te zijn. (heb wel wa + casco omdat all risk niet te betalen is.) Ik betaalde dit jaar rond de 180 euro, maar is wel voor een motor uit 1994.
dus even kijken wat het gaat worden als ik een bmw r1150rt ga rijden uit 2003 ofzo.
zal wel aardig verschillen.
 
Ik heb die van mij ook Bij BMW=Turien en CO,

verreweg voordeligste en goede voorwaarden.

betaal ca 60 per maand maar wel voor 26.500 euro verzekerd.
 
De voorwaarden bij BMW lijken best ok. geen stallingseisen ofzo. enige 'nadeel' is een verplicht SMC gekeurd alarm of 2 gekeurde sloten. Zo'n doe 2 sloten... :)
 
Ik weet niet hoe ze dat kunnen doen (kan me ook eigenlijk niet schelen) maar Turien & Co is simpelweg de goedkoopste als je een nieuwe BMW koopt... Als iemand een goedkopere vind, lees ik het graag hier. :P

Ik betaal €56 per maand, heb de maximale bonus/malus en heb het zootje voor €20.000,- verzekerd all-risk en met opzittendenverzekering. Ik mag slechts 12.000 km rijden per jaar, en heb een eigen risico van €100,-. Verder zit er een collectieve korting op de premie. Niet goedkoper dus als je vergelijkt met jou voorwaarden.

gr.
Jack
 
Zo, even wat ontdekt vandaag: BMW remmen zijn goed!

Ik reed net over een heeeel brede en heeeel erg lege 50-weg, rustig aan met 60. Ik moest toch al een stukje remmen voor een drempel, toen er ineens een eend potdomme recht op de weg land en voor mijn wielen gaat lopen.
Gelukkig kon ik nog net op tijd remmen, zonder blokkerende wielen.
Maar mijn hart klopte toch wel eventjes heel erg hard in mijn keel.
In ieder geval was ik erg aangenaam verrast dat die BMW zo snel tot stilstand kan komen zonder ook maar een stootje te geven.

Wat ook wel raar was vandaag was het weer. Het regende en waaide wel, maar ik voelde eigenlijk niks van de wind. Ik dacht dat er iets van windkracht 4 of 5 was voorspelt, maar ik merk er helemaal niets van.

Misschien is gewoon omdat het de 11e is... het gekkengetal :P

Beste Guybrush,

Ik wil niet lullig doen hoor, maar volgens mij was je nog onder de indruk van die eend toen het waaide...Zelfs op een R1200RT voel je windkracht 4 tot 5! Kijk de motor blijft natuurlijk lekker op koers...maar die wind voel je toch zeker...

Gr.
Jack
 
Zelfs op een R1200RT voel je windkracht 4 tot 5! Kijk de motor blijft natuurlijk lekker op koers...maar die wind voel je toch zeker...

Sterker nog, ik vind de RT enorm zijwindgevoelig (in vergelijking met de K-RS/GT modellen). Of komt dat omdat ik niet zo heel veel weeg? (78 kg). Ik rij trouwens altijd zonder zijkoffers, gaan er alleen op vakantie op. Da's morgen dus! Lekker wegregenen in Oostenrijk :N
 
Beste Guybrush,

Ik wil niet lullig doen hoor, maar volgens mij was je nog onder de indruk van die eend toen het waaide...Zelfs op een R1200RT voel je windkracht 4 tot 5! Kijk de motor blijft natuurlijk lekker op koers...maar die wind voel je toch zeker...

Gr.
Jack
Volgens mij waaide het daarvoor al :P
Maar ik heb er echt bijna geen last van gehad, terwijl er wel stukken tussen zaten tussen open weilanden. Misschien hang ik per definitie al scheef de goede kant op :+
 
Beste Guybrush,

Dat zal het geweest zijn...je hing lekker scheef...met de wind mee ;-)))

Enne Hanz prettige vakantie in Oostenrijk, hopelijk heb je goed tourweer...

Greetz,
Jack
 
Enne Hanz prettige vakantie in Oostenrijk, hopelijk heb je goed tourweer...

Greetz,
Jack

Het was prima weer! Eén dag regen, maar toen de hele dag in het zwembad en de 'welness' ruimte van het hotel doorgebracht. Helaas was de Grossglocknerstrasse door de heftige sneeuwval (!) voor motoren afgesloten, maar konden we wel de Gerlospas doen. Prachtig in de bergen met al die sneeuw...

Kwam er trouwens wel achter dat zus en zwager veel meer ruimte hadden met hun mega topkoffer... Ik ben nu dus om en wil ook zo'n grote hutkoffer voor de vakanties. Iemand nog een tweedehands exemplaar over? Noem me je prijs in een mailtje aan topcase@LHnet.nl :+



full
 
~
Het was prima weer! Eén dag regen, maar toen de hele dag in het zwembad en de 'welness' ruimte van het hotel doorgebracht. Helaas was de Grossglocknerstrasse door de heftige sneeuwval (!) voor motoren afgesloten, maar konden we wel de Gerlospas doen. Prachtig in de bergen met al die sneeuw...

Kwam er trouwens wel achter dat zus en zwager veel meer ruimte hadden met hun mega topkoffer... Ik ben nu dus om en wil ook zo'n grote hutkoffer voor de vakanties. Iemand nog een tweedehands exemplaar over? Noem me je prijs in een mailtje aan topcase@LHnet.nl :+

Het is een korte vakantie geweest Hans, maar wel behoorlijk genoten neem ik aan...

En Hans wil je dan die kleine koffer die je hebt verkopen? Noem eens je prijs in een mail naar szsanja@hotmail.com.

Greetz Jack
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan