jaapvanthoff
Die hard MF'er
Zijn er meer ervaringsdeskundigen?
Van de zomer een nieuwe R1250RT gekocht.
Omdat ik naar Noorwegen wilde, direct na aanschaf een weekeindje naar Duitsland om de eerste 1.000 km er op te zetten. Na 500 km zag ik een druppel olie op de grond liggen na een koffiestop.
En dat verklaarde die verbrande olie lucht bij een verkeerslicht: Boven de uitlaat komt aan de linkerkant een slangetje vanaf het motorblok aan, en daar drupt de Beemer.
Terug naar de dealer. Daar is geconstateerd dat het koelvloeistof pomphuis lekte.
Nieuwe gekregen en gaan…
Weekeindje Winterberg. Wat denk je wat ik zie na een koffiestop: olie op de straat.
Ik heb een limonade flesje aan de motor vast gemaakt en weet nu dat ik per 1.000 km 9 cc olie opvang. Op kilometerstand 2.000 een nieuw opvang zakje en nu vang ik niet alleen olie maar ook koelvloeistof op.
De vervangen banaan zou nu dus van twee kanten lekken??
De dealer nodigt me uit om de motor ter reparatie af te geven. Daar heb ik moeite mee. Ze moeten gaan zoeken naar een lek. Een blok uit elkaar halen komt nooit mee zo goed in elkaar als in de fabriek.
We gaan de winterperiode in, dus de eerste langere ritten kan ik eind voorjaar pas maken.
Wanneer is het moment daar dat ik het no-conformiteit beginsel kan inroepen en een nieuw blok kan eisen?
En, ben ik de enige met een lekkende Beemer? Uniek, dat dan weer wel…
Van de zomer een nieuwe R1250RT gekocht.
Omdat ik naar Noorwegen wilde, direct na aanschaf een weekeindje naar Duitsland om de eerste 1.000 km er op te zetten. Na 500 km zag ik een druppel olie op de grond liggen na een koffiestop.
En dat verklaarde die verbrande olie lucht bij een verkeerslicht: Boven de uitlaat komt aan de linkerkant een slangetje vanaf het motorblok aan, en daar drupt de Beemer.
Terug naar de dealer. Daar is geconstateerd dat het koelvloeistof pomphuis lekte.
Nieuwe gekregen en gaan…
Weekeindje Winterberg. Wat denk je wat ik zie na een koffiestop: olie op de straat.
Ik heb een limonade flesje aan de motor vast gemaakt en weet nu dat ik per 1.000 km 9 cc olie opvang. Op kilometerstand 2.000 een nieuw opvang zakje en nu vang ik niet alleen olie maar ook koelvloeistof op.
De vervangen banaan zou nu dus van twee kanten lekken??
De dealer nodigt me uit om de motor ter reparatie af te geven. Daar heb ik moeite mee. Ze moeten gaan zoeken naar een lek. Een blok uit elkaar halen komt nooit mee zo goed in elkaar als in de fabriek.
We gaan de winterperiode in, dus de eerste langere ritten kan ik eind voorjaar pas maken.
Wanneer is het moment daar dat ik het no-conformiteit beginsel kan inroepen en een nieuw blok kan eisen?
En, ben ik de enige met een lekkende Beemer? Uniek, dat dan weer wel…