BMW R1250GS 2023, kromme remschijven

AW_Kip

Rookie
21 mei 2024
1
0
BMW R1250GS 2023, slechts 3.900 km mee gereden en constateer kromme voor rem schijven. Is dit een bekend probleem voor dit type motor ?

BMW R1250GS 2023, only driven 3,900 km and noticed a curve in the brake discs. Is this a known problem for this type of engine?

Hoe heb je dat geconstateerd?
Trilt de voorpartij tijdens het remmen, of voel je de remhendel een beetje "pompen" bij aanleggen van de rem?
Ik had vorig jaar nieuwe EBC remschijven gemonteerd, en binnen 4000 km een trillende rem.
Na wat heen en weer gemaild met de leverancier kwam deze tot de conclusie dat dat normaal was. 8)7 8)7 8)7
Ik heb toen de floaters schoongemaakt en er kwam best wel wat remstof tussen vandaan, sindsdien is het trillen weg gebleven.

Schijven gaan niet zomaar krom.
Rij je met je vingers op de rem?
Als je stil staat, hou je dan de rem ingeknepen?
Heb je, toen de schijven erg warm waren, er water overheen gegoten?

Het is naar mijn weten geen bekend punt bij gs.
Verder ben ik van mening dat je, voor je gaat kijken naar garantie, beter eerst kan kijken wat je zelf verkeerd hebt gedaan.

Schijven gaan vaak wel zomaar krom staan. Een paar keer achter elkaar voluit remmen en het is weer zo ver. Ik deed dat altijd (40 jaar lang) voor de lol. Vorig jaar nieuwe schijven (origineel) gekocht, niet meer hard geremd, en geen last meer van kromme schijven gehad.

Terug
Bovenaan Onderaan