Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Bmw R25/0

IndianScout

Tot ziens , klimaat freaks !
11 mei 2011
2.272
2.154
Hallo ,


Ik heb sinds een paar weken een mooie Bmw R25 uit 1951 gekocht .
Loopt hartstikke mooi , rijdt ook goed , alleen trilt echt alles los , accu trilt er letterlijk van zen bakje af .
Hij trilt zelfs zo erg dat ik er bijna last van krijg .
Dit is met alle toerentallen , bij 80+ is het bijna weg .
Zou dit onbalans kunnen zijn in de krukas / koppeling ergens ?
Ik ben lid geworden op BMW Mono Club maar heb nog geen inlog gegevens gekregen dus ik vraag het eerst hier .
Vindt het nu bijna ergenis om erop te rijden zo trilt hij (heb meerdere 1 cilinders gehad , dit is volgens mij Niet normaal ook 600cc 1 cil's )
Iemand ervaring hiermee ?
 
  • Onderwerp starter
  • #4
hehe , mijn SS50 heeft ook meer pk , maar dit is een( dacht ik) heerlijke tour motor 80km/h .
Tenzei hij zo hoort te trillen dan gaat hij weer op MP , daar kan ik niet aan wennen , mijn andere 1 cilinders (honda NX650 / NX250 / suz DR500 / DR700 / husq TE610 en armstrong MT500 hadden allemaal een balans as >? )
 
Waarderingen: SP1R
Ja, deze BMW valt denk ik wel in een heel andere categorie motoren dan je hiervoor hebt gehad.
Maar het kan zomaar zijn dat iemand er een te zware zuiger in heeft gezet en de krukas niet gebalanceerd heeft of de krukas niet goed gericht heeft.