BMW R25/3

Hmm... kruiskoppelingetje vervangen ging niet zo gemakkelijk als gedacht, verkeerde diameter busjes (17mm geleverd, moet 16mm hebben)

vanavond even focus dan maar op het zadeltje vervangen... Nou, dat gaat niet echt soepel. Mensen tips? Het is een pagusa rubber wat om een 2delig frame moet..
 
Aangezien ik verder niet een echt BMW R25 topic kan vinden, stel ik hier maar mijn vraag...
Wat mag een BMW R25 uit 1950 opbrengen incl origineel NL kenteken, in nette 20 jaar terug opgeknapte staat, goed lopend? :)
Ik kan ervan uit gaat dat de R25 uit 1950 gewoon de R25(/1) is? Aangezien in 51 de R25/2 al is gekomen?
 
@SanderRS, Ik denk dat het ergens tussen de 4 & 5000 euro ligt.

Nou, vanavond, met een ruimer de diameter van het cardan & as naar bijna 16.95mm gebracht, en de keerkoppeling er weer ingezet. Ik kan nu eindelijk door (zoektocht naar 16mm is niet gelukt). Kan eindelijk nu verder. Wellicht morgen het cardan in het frame plaatsen, en het frame weer rollend maken! En dan bak + motorblok erin, en dan de bedrading fixen! Wellicht eind van de week weer rijden!
 
Rollend frame!

bc4e5bf6370e63a8.png


71c396249a15e556.png
 
Vanavond even druk bezig geweest met bak aan motor knopen, koppeling gechecked. Toen motor + bak combi in het frame gehangen. Rempedaal gemonteerd. Altijd mooi, van die 50 jaar ouwe meuk die er afkomt, wat allemaal half gaar is qua schroefdraden etc, om dat weer mooi te maken. Maar hij zit er in!

Rempedaal en de steps zitten er dus nu op. Evenals de middenbok, wordt helemaal blij van het gezicht :)

b8553dea50945539.png
 
Kan me voorstellen, het begint weer op een motor te lijken. En een heel leuke motor ook.
 
Vandaag dus:
- alle bouten en moeren van het frame aangedraaid
- plunjervering en achteras vast gezet
- veren op de bok gezet zodattie gespannen is
- koppelings kabel gemonteerd en afgesteld
- rem kabels en stang gemonteerd en afgesteld
- stuurdemper gemonteerd

Resterende zaken zijn:
- zadel in elkaar fabrieken en monteren (wat een rot klus is dat)
- kleppen stellen
- elektra aansluiten (heb een nieuwe kabelboom)
- carburateur erop
- peut erin
- rijden
 
Laatst bewerkt:
290b0dabea8a6520.png


- carb zit erop
- accu erin
- wat kleine dingetjes

Nu aan de slag met de nieuwe kabelboom.............

Iemand die een adres weet om m'n zadel dek van rubber opnieuw te spannen? Het is voor mij echt een onbegonnen klus.....
 
Nee, dat ga ik nog proberen, maar het is redelijk onbegonnen werk, zelfs met heet maken las ik...
 
Terug
Bovenaan Onderaan