BMW R50 1956 > R100 injectie > R100 Turbo

komt omdat ik dezelfde voor mijn koekblik met boxermotor gebruik, ben alleen nog niet zo ver (en zeker niet zo snel) als jij Niels.
 
En wat waren de kosten, als ik vragen mag? Je hebt zeker alles zelf gedaan?
Misschien het overwegen waard voor een 60/7...
Groet, Jelle
 
:Y ik denk dat mathh gelijk heeft, wat betreft de voorvork, teminste als hij toen der tijd +/- 10 jaar geleden in prov limburg woonden.
ik ben hem toen samen met een collega wezen halen.
 
En wat waren de kosten, als ik vragen mag? Je hebt zeker alles zelf gedaan?
Misschien het overwegen waard voor een 60/7...
Groet, Jelle
Verklaar je nader ;)

Bedoel je alles zelf bouwen ?
Ja , we bouwen alles zelf en zoeken alles zelf uit wat mogelijk is en past.

Kosten ? Maak het zo duur als je wilt en zoek je spullen al dan niet 2e hands.
 
Prachtig Niels! :} Ik zat er al op te wachten, als je toch injectie hebt is die stap makkelijk gemaakt.
Heb je eigenlijk nog vuurvastere uitlaatkleppen nodig hiervoor? Ik heb geruchten gehoord dat de uitlaatkleppen van oude BMW's nogal een zwak punt zijn.

lijkt verdacht veel op een daihatsu.

Is het ook, of Aisin om precies te zijn. Die onafgewerkte 'rug' op het turbinehuis kan alleen maar chinese kwaliteit zijn _O-.
 
Even een kleine update van het project :

full
 
De aanpassing op de turbo , de velocity stack om er meer lucht door te krijgen:

full
 
HIJ DOET HET *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*




HIER FF EEN FILMPJE DAT NIELS EN MIJN BROER(bmw piloot) DE BMW VOOR HET EERST GAAN STARTEN NA HEEL WAT UURTJES VAKMANSCHAP





 
Laatst bewerkt:
Hij was sneller dan ik het fatsoenlijk kon filmen _O-


Project is al aardig op weg zo om 100% geslaagd te krijgen 8-)

Hij ging best wel hard zegt ie dan als ie terug komt :+
 
Kortom..... het was gezellig in Ti......... maxi meten :X .......en de enige echt opgefokte BMW *O*
 
Goed bezig! :}
Ik snap alleen die 2 injectors per cylinder nog niet helemaal, of gaat het nog gekker worden? Maar wel een mooie ophanging voor die injectors :}.
Op hoeveel druk draait het maximaal en waar heb je de ontsteking eigenlijk op staan?

Op film klinkt het geluid best wel zwaar :).
 
Laatst bewerkt:
2 injectoren per inlaat voor staging.
Hij loopt op 1 injector per cilinder tot 80kpa en daarna gaat hij over naar 2 per cilinder.
Daardoor is het mengsel heel makkelijk te finetunen.

We draaien nu 0.75 bar overdruk :X te hoog en regelen nog even terug naar max 0,5
Ontsteking gaan we nog aanpassen, maar door de mechanische vervroeger loopt ie wat retarded op het moment en advance wil niet meer :+
Ook is er al een andere opnemer gekocht en helemaal vast gezet met hall sensor.
Table is ook al klaar en ziet er goed uit volgens praktijkervaren mensen 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan