BMW R50 1956 > R100 injectie > R100 Turbo

Met dat gelul aan het eind was het 22:00 geworden :X

Maar ik kreeg een sms dat ie nog steeds kramp in zn kaken had _O-
 
Ha Niels,

Mooi werk! Verder alles goed? Ik kom binnenkort, als ik weer een rijdende motor heb,
keertje bij je langs! Valt er met cb 750 ook nog wat te regelen?

Groeten,

Geurt
 
Overal is iets mee te regelen als je maar genoeg geld erin stopt en vooral heel veel tijd :X

Tijd heb ik dus niet want dit project loopt al bijna een jaar door tijdgebrek.
Maar we meeten binnenkort eens 8-)
 
Ha Niels,

Mooi werk! Verder alles goed? Ik kom binnenkort, als ik weer een rijdende motor heb,
keertje bij je langs! Valt er met cb 750 ook nog wat te regelen?

Groeten,

Geurt
full

ik zie een mooi cb750-turbo-ding ontstaan hier ;)
 
Heb de ontstekingstabel even bijgewerkt in het idle gedeelte.
Verder staat alles klaar om gemonteerd te worden en de computer pas ik deels aan zodat het ook een eindtrap in komt te zitten.
 
Zit ff wat posts van je lezen :+
dit ziet er iig netjes uit Niels, ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat !!
 
Zo, ff een kick! Vet topic..

Ik heb deze fiets dus zondag mogen aanschouwen.. Ik was met Aergrimm en Smiling Pitbull bij BMW-Piloot thuis, omdat Aergrimm zijn oude Fj100 zou komen bekijken om over te nemen.. En wat zien wij dan daar in de schuur staan, deze Prachtige BMW..

En uiteindelijk zonder al te veel aandringen van onze kant, besloot BMW-Piloot hem dan toch maar even aan te trappen.. Wat een ding.. Super vet uiterlijk, machtig geluid!

Was behoorlijk onder de indruk. heel vet project. :} :} :}
 
Nope, nog niet.
Maar we zijn druk bezig de ontsteking aan te passen.
De voorpijpen zijn intussen wel vervangen voor RVS want het staal ging eraan door de bandage en vocht wat erin blijft staan.
 
Het bouwen is weer begonnen :)

Er komt een intercooler op!

Was nodig want de temperaturen liepen hoog op en het is maar een luchtgekoeld blok.
Ook gaat de ontsteking weer op de schop want starten ging wel eens moeizaam.

Door de sterke vonk en ideaal mengsel gebeurde het wel eens dat de ontbranding zo sterk was dat ie niet door de startmotor kwam.
Er komt nu een ander trigger systeem in welke meer tanden heeft en zo tijdens het starten de ECU weet waar de krukas staat ipv 2 pulsen per omwenteling.

Pics volgen als er pics zijn O-)
 
Oud filmpie maar een indruk hoe ie liep na de aanpassing van de uitlaatbochten en de ontsteking:

 
Laatst bewerkt:
Ontsteking gaat via de injectiecomputer en word een mooie oplossing voor uitgewerkt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan