BMW R50 1956 > R100 injectie > R100 Turbo

Vk1heA==

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.813
14
Op een dag weet je het !

Je bouwt je 1956 BMW ratbike Klassieker om naar injectie omdat je Bing carburateurs ook zn beste tijd wel gehad hebben :X

Dan ga je van dit :

full
 
Dan ben je een tijd bezig met verbouwen en draad trekken :

full
 
Alles gemonteerd :

full


Let niet op de dradenbende :X
 
Laatst bewerkt:
Dan sluit je je Palm aan om te gaan dataloggen met wat je vooraf ingesteld hebt :

full


En dat allemaal op een BMW van 1956 8-)
 
En na een paar ritten heb je een redelijk afgestelde Klassieker die stukken makkerlijker start en een hele blije eigenaar : BMW-Piloot 8-)
 
Laatst bewerkt:
Moet ik wel het plaatje erbij plakken :X

full



Hij is nog steeds blij hoor ;)
 
Laatst bewerkt:
Het resultaat na afwerken :

full



De specificaties :

BMW R50 uit 1956
Omgebouwd naar BMW R80 blok met R100 cilinders.
Megasquirt injectiesysteem met R1100 gasklephuizen en injectoren.
Bosch brandstofpomp en fijnfilter.
Smalband verwarmde lambdasensor
K&N filters

Binnenkort een keer op de testbank om alles na te lopen en goed af te stellen.
Maar nu eerst dataloggen en testen op de weg om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen.

En we hebben een klassieke fiets met wel heel erg moderne invloeden 8-)

BMW-Piloot is tevree :]
 
Zo!! Dat zijn tenminste de echte aanpassingen, erg gaaf! Ben heel benieuwd hoe dat dan rijdt in vergelijking met de Bings. Denk dat de gasklephuizen wel een wat grotere diameter zullen hebben?

En zoals je het beschrijft klinkt het nogal makkelijk ;) Maar daar zal iets meer bij komen kijken...
 
Zo!! Dat zijn tenminste de echte aanpassingen, erg gaaf! Ben heel benieuwd hoe dat dan rijdt in vergelijking met de Bings. Denk dat de gasklephuizen wel een wat grotere diameter zullen hebben?

En zoals je het beschrijft klinkt het nogal makkelijk ;) Maar daar zal iets meer bij komen kijken...
Gaskleppen van de 1100 doen het goed op een 1000.
Injectie heeft geen echt last van te groot maar eerder de berijder dan dat hij zo fel word op het gas :+
En kost idd iets meer tijd dan het topic schrijven ;)

Gasresponse is heel goed. Veel sterker koppel onderin gekregen.
Makkelijker starten. Zuiniger gemiddeld en meer vermogen 8-)
 
Gaskleppen van de 1100 doen het goed op een 1000.
Injectie heeft geen echt last van te groot maar eerder de berijder dan dat hij zo fel word op het gas :+
En kost idd iets meer tijd dan het topic schrijven ;)

Gasresponse is heel goed. Veel sterker koppel onderin gekregen.
Makkelijker starten. Zuiniger gemiddeld en meer vermogen 8-)


Is zoiets ook op een oude dorstige VFR te prutsen ??


kost da ??

En meer vermogen en nog feller is natuurlijk meegenomen :9
 
Is zoiets ook op een oude dorstige VFR te prutsen ??


kost da ??

En meer vermogen en nog feller is natuurlijk meegenomen :9
Alles is mogelijk maar alles kost geld en dat brengt het niet op want benzine is nog niet zo duur om dat verschil op te heffen.
Was niet meer dan een uitdaging ipv een economische oplossing.
 
Alles kost geld, nieuwe carbs ook!
Maar dit is idd gewoon te gek om te maken, misschien is het een idee om zoiets op m'n CBtje te prutsen als 'ie af is. Originele carbs komen er toch niet op...

Ben benieuwd naar de uitslagen van de runs :Y
 
Istie daar ook mee afgesteld?
Ik dacht namelijk dat een wideband daar beter voor geschikt was.
Of duurt het afstellen gewoon wat langer en is het iets minder nauwkeurig?
Duurt iets langer maar we hebben de tijd.De basis is met een breedband ingeregeld.
En het blok krijgt nu overal stoichiometrisch mengsel en dat poetsen we later wel bij door te berekenen naar 13.5:1

De computer regelt continue bij en de datalogger registreerd dit.
Dus de tabel word steeds beter naar mate je langer rijd.
 
ik moet zeggen hij tuft er aardig over heen
nog wat kein afstelwerk nodig maar dat komt goed
alvast bedankt niels
 
Terug
Bovenaan Onderaan