BMW R60/6 onduidelijke motorloop

Heronymuss

Rookie
3 jun 2023
1
2
Hallo
Rij met bmw r60/6 1975
Onlangs klepgeleiders en cilinder veren vernieuwd . Kleppen geregeld.
Nu is mijn probleem dat ik motor laat draaien (goed in gang) zou na moment stilvallen.herstarten gaat niet zonder ontploffing in uitlaat . Eens draaiend .schakel in eerste en wil rijden .dat gaat maar denk dat hij lucht trekt (dof geluid zoals woooom)
Aan wa kan dat liggen ?
Mvg
Rony
 
Alles even nalopen, van slechte of niet goed zittende rubbers bij de carburateurs, defecte vlotter of eventuele dichte sproeier, ontsteking (bobine, bougie, kabels, etc) tot aan de klepspeling aan toe.
En dan kan het nog wat anders zijn, teveel om op te noemen. :')

tumblr_nw0oezJ4jX1utfg94o1_500.jpg
 
Laatst bewerkt:
Uit de openingspost is maar één ding op te maken er is iets ontregeld is, maar wat het zou kunnen zijn is uit die post niet op te maken
Kan van alles wezen , carburateur , kleppen , rubbers tussen de carburateur en cilinders of de ontsteking .
Kort om alles war aan gewerkt is
Kort om alles nog eens na lopen en niets aannemen dat iets het niet kan zijn
 
Ik vind het redelijk goed te volgen, maar ik heb dan ook redelijk wat ervaring met Belgen op mijn werk.
Vermits de klepspeling nu in orde is zou ik beginnen met de ontsteking.
Condensator voor de zekerheid vervangen en punten goed afstellen.
Dan verder met de carburateurs of daar alles in orde is.
 
Kleppen geslepen en klepzetels gefreest met de juiste gereedschappen/maschine, en met vacuum gecontroleerd of ze niet lekten na het vervangen van de klepgeleiders ?
Of was het een klusje van koud rammen en met veel schuren denken dat het welgoed is. :?
Verder vermoed ik ook een probleem met de ontsteking.
 
Terug
Bovenaan Onderaan