BMW r60 vs BMW r75 vs BMW r90 vs BMW r100

Nee, is niet nodig. Gewoon tussen halfvol en helemaal vol houden. Geen idee of ie bij overvol meteen problemen krijgt overigens.
jawel, als je een boxer overvult gooit ie het met een beetje geluk door je carterontluchting en rookt ie het op.
met wat minder geluk heb je een lekkende krukaskeerring (de achterste natuurlijk) *O*
natuurlijk is de kans op schade recht evenredig met de zuigeroppervlakte.
beide zuigers gaan namelijk gelijktijdig naar het onderste dode punt en verkleinen de carterinhoud.
ik vul nooit meer als 3/4.

en de soort olie maakt voor je koppeling niets uit bij een BMW of Guzzi _O-
 
Grappig, ik heb nu dus sinds anderhalve week alleen maar op mijn nieuwe oude BMW R80/7 gereden, met veel plezier overigens. En vanmorgen pakte ik mijn Triumph (sprint 900 maar dan naakt en anders) maar weer eens uit de garage.

Dat was weer even wennen, dat zwaarteput dat zo anders is, toen ik de knippers wilde bedienen deed ik mijn lamp aan en uit. En natuurlijk reed ik snel veel te hard. Uiteraard bevalt de Triumph me nog steeds super, maar dat zo'n BMW eigenlijk ook nog steeds een hele fijne motor is blijkt wel uit het gegeven dat je weer terug moet wennen.

Groetjes Beun, die vanmorgen zijn winterhandschoenen weer aan had.
 
Inmiddels de motorolie en het oliefilter vervangen en de versnellingsbakolie ook. Dan afgelopen zondag met het vrouwtje een rondje gereden. Even naar Belgie voor een Frietje. Heerlijk gereden met de Beemer. Op de terug weg kwamen we een Buell en een Duc 748 tegen, die gasten waren op het viaduct aan het spelen, een heerlijke doordraaier naar links is dat. Dus ik even wat meer gas gegeven en met mijn versleten achterband die Duc voorbijgestuurd, wat een bakkes trok die vent zeg, zeker toen ie tegen mijn blauwe plaat aankeek. Ik ben er dan al wel achter dat grondspeling niet het meest sterke punt van de BMW is.
 
Inmiddels de motorolie en het oliefilter vervangen en de versnellingsbakolie ook. Dan afgelopen zondag met het vrouwtje een rondje gereden. Even naar Belgie voor een Frietje. Heerlijk gereden met de Beemer. Op de terug weg kwamen we een Buell en een Duc 748 tegen, die gasten waren op het viaduct aan het spelen, een heerlijke doordraaier naar links is dat. Dus ik even wat meer gas gegeven en met mijn versleten achterband die Duc voorbijgestuurd, wat een bakkes trok die vent zeg, zeker toen ie tegen mijn blauwe plaat aankeek. Ik ben er dan al wel achter dat grondspeling niet het meest sterke punt van de BMW is.


Je doet je onderschrift eer aan 8-). Vervangen van de achter- en voorveren wil ook wel wonderen doen, Hagon levert nette setjes voor achter (volgens mij ergens rond de 200 euro) en bij de Hobbyist (www.hobbyist.nl) kun je een goeie set progressievelingen voor voorin kopen. Heb ik indertijd met mijn R80/7 ook gedaan. Setje BT 45's eronder en gaan met dat ding!
 
Die Buell en Duc rijder reden ook wel als panne(n)koeken hoor, en de 748 rijder had een yamahajas aan en zal dus wel nog niet zo lang duc rijden.

Ha, toevallig vrijdag voor het eerst bij de Hobbyist geweest, erg leuke zaak moet ik zeggen en ze vragen gelukkig niet de hoofdprijs voor onderdelen. Erg fijne zaak, het omrijden waard. Meteen maar de originele ronde klepdeksels gekocht, zwarte rechthoekige horen niet op een R80/7.

Qua banden, mijn achterband is versleten, bij het vervangen van een buitenband, moet dan de binnenband ook mee vervangen worden?
En een BT045, is eigenlijk een tubeless band, maakt dat niet uit met binnenband?
 
Die Buell en Duc rijder reden ook wel als panne(n)koeken hoor, en de 748 rijder had een yamahajas aan en zal dus wel nog niet zo lang duc rijden.

Ha, toevallig vrijdag voor het eerst bij de Hobbyist geweest, erg leuke zaak moet ik zeggen en ze vragen gelukkig niet de hoofdprijs voor onderdelen. Erg fijne zaak, het omrijden waard. Meteen maar de originele ronde klepdeksels gekocht, zwarte rechthoekige horen niet op een R80/7.

Qua banden, mijn achterband is versleten, bij het vervangen van een buitenband, moet dan de binnenband ook mee vervangen worden?
En een BT045, is eigenlijk een tubeless band, maakt dat niet uit met binnenband?

De R80/7 hoort wel vierkante klepdeksels te hebben, zwart was misschien wel een optie toen? Maar een setje ronde misstaat ook niet.

Binnenband meteen vervangen? Deed ik meestal wel. Zijn de kosten ook niet. Volgens mijn bandenboer maakte het bij deze band en deze motor niet zoveel uit dat de BT45 inderdaad voor tubeless bedacht is. Het verhaal van (te) grote warmteontwikkeling door ruwe binnenzijde van de band geldt alleen bij sportbrommers, hoge snelheden etc.
 
even vraagje tussendoor.

om mijn 60/7 werkt mijn stuurslot niet goed, is er een manier om die eruit te halen of gaat dat zoiezo niet?

het is zo'n los slotje op de zijkant van het balhoofd. zit niet vastgerot want kan de sleutel nog draaien, en als ik er zachtjes met een hamer op tik gaat hij ook nog op slot. daarna weer soepeltjes van het slot af. alleen als ik dan weer een keer gestuurd heb gaat hij er net zo zwaar op en heb ik weer een hamer nodig. Ik vermoed dus dat er iets in het balhoofd de zaak blokkeerd, of vuiligheid ofzo.

zou graag dat messing gedeelte eruit hebben, is dat mogelijk?
 
en om het de volgende keer te blokkeren, moet ik er dan weer een nieuw pennetje in zien te maken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan