BMW R65 of K100 café racer?

Aangezien ik een beginnend rijder ben heeft de R65 power zat denk ik. Dankjewel, hier heb ik wat aan.

De bewuste motoren staan op de bijgevoegde foto’s. Na revisie heeft de R65 nog geen 500 km op de teller.
Veel reacties van mensen die geen fan zijn van het genre, ik ook niet maar dat terzijde.
K100 is complexer en technisch eigenwijzer ontworpen, erg onconventioneel.
Je moet veel ervaring hebben met k's om te begrijpen hoe alles werkt wat zeker noodzakelijk is als je zo een ombouw doet.
R is veel simpeler. Zoals al eerder gezegd; de kwaliteit valt of staat met de kunde van de bouwer en die varieert nogal, meestal.
 
Beide vind ik super gaaf. Zou ze zo blind kopen. 99% van de cafe racers is super kundig in elkaar gezet dus je zal een geen buil aan vallen. Zeker als 1e motor echt een goede keuze. Bijna beter als rode hayabusa.
170EFBD8-9716-49FA-B7CC-2D01B3E8DC83.jpeg
 
Laatst bewerkt:
"Cafe racers" .. een hippie term voor een afgetrapte motorfiets met wat onderdelen van Ali-express erop.. die op een echte cafe racer/scrambler lijkt. Waar vervolgens veelste veel geld voor wordt gevraagd.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen.. maar dan is de hele motor uit elkaar geweest en is de vering / remmerij / electronica etc. ook helemaal aangepakt. Dan zit je zo aan de 10k+ voor een motor.

Of je koopt gewoon een echte.. Denk aan een R nine T, Triumph, Honda
Mijn R nine T .. (is dit een scrambler?)

0256a4b377453ba584654dd44c929adc.jpg
 
En met de huidige retrostijl heb ik dan weer een nare bijsmaak .
Ziet eruit als een zelfbouw maar heeft wel alle moderne nadelen (plasticchrome en software updates (kotssmiley)) (clownsmiley)
Beetje zoals met de eerste choppers uit de winkel destijds.
Wat is het toch mooi dat onze smaken zo enorm verschillen.

Ps: waarom werken smileys niet op mijn telefoon?
 
Een caféracer kan heel leuk zijn mits goed gebouwd. Je zal echt iemand met kennis hiervan dat moeten laten beoordelen.
Persoonlijk denk ik dat je beter af bent met iets dat onbewerkt is. Mocht er dan iets niet functioneren is de oorzaak in ieder geval een stuk makkelijker te achterhalen.
En maak een proefrit voordat je iets koopt. Misschien ligt dit type motorfiets je zelfs helemaal niet vanwege de rij eigenschappen.
 
Dus omdat jouw motor toevallig heel blijft omdat je er erg rustig mee rijdt ploft er nooit 1???

Ik werk al jarenlang aan BMW motorfietsen en weet wat ik in de praktijk tegenkom.... en 100 km/u rijden waar 130 is toegestaan lijkt me ook niet ideaal.
En 130 km/h mag je pas na 19.00 uur rijden en dan ook nog eens niet overal.
 
Mijn k1100 heeft wel eens een verbrande klep gehad, dat rookt en rijdt alsof je blok geploft is.

Dat kwam trouwens niet van 130 rijden, meer 230 zolang mogelijk tot de tank leeg is, volgooien en weer door op 230. Met andere bougies was dat waarschijnlijk wel goed gegaan.

De techniek van een ouwe boxer of een (relatief) moderne K kun je niet vergelijken. Beide zijn het degelijke dingen als je ze gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn.

Deze beide verbouwde fietsen vind ik trouwens extreem lelijk maar dat is persoonlijk.
 
1666963040123.png

Rare duscussie als het over verneukte verbouwde fietsen gaat. Dat rode gedeelte van de toerenteller mag je niet komen. Het geblokte gedeelte incidenteel. Alles daaronder mag je van BMW de hele dag rijden tot je moet tanken. Dat zal bij de R65 waar deze teller van is ergens rond de 140, 150 zijn.
Die fietsjes zijn niet van suiker. Het zustermodel, de R75/5 is bedacht voordat er snelheidslimieten waren. daar mocht je gewoon urenlang 180, 190 mee rijden. Als je het tenminste durfde. (betonplaten, trommelremmen, kevertjes en eendjes)
 
Bekijk bijlage 1817092
Rare duscussie als het over verneukte verbouwde fietsen gaat. Dat rode gedeelte van de toerenteller mag je niet komen. Het geblokte gedeelte incidenteel. Alles daaronder mag je van BMW de hele dag rijden tot je moet tanken. Dat zal bij de R65 waar deze teller van is ergens rond de 140, 150 zijn.
Die fietsjes zijn niet van suiker. Het zustermodel, de R75/5 is bedacht voordat er snelheidslimieten waren. daar mocht je gewoon urenlang 180, 190 mee rijden. Als je het tenminste durfde. (betonplaten, trommelremmen, kevertjes en eendjes)
De R45 en R65 blokken wijken behoorlijk af van de andere /5 /6 /7 blokken. Oa door de korte slag maar ook andere zaken. De praktijk heeft uitgewezen dat ze veel vaker ploffen dan de redelijk bulletproof lange slag blokken.
 
Ik ben geen fan van verneukte motorfietsen (die dan plots 'café' worden genoemd) en ook niet van meeste BMW's.
Maar als 't dan toch moet kies dan voor k100, want met zo'n hangtiet-motor wil je ZEKER niet gezien worden! :X

Ook is heel jammer, dat er weer een (nette) motorfiets omgebouwd wordt tot schroot.
Kijk maar eens op Marktplaats wat er soms voor gruwelijke knutsels worden aangeboden van volledig mislukte projecten. 😖
 
Terug
Bovenaan Onderaan