BMW R65 remlicht blijft branden

BMW R 65

MF'er
20 sep 2020
46
4
BMW R65
Vraagje,
even voorstellen.
Ik heb mij net aangemeld voor het forum en ben sinds kort zelf in het bezit van een BMW R80/7.
Daarnaast heeft mijn zoon een BMW R65.

Ik ben aan het sleutelen aan de BMW R65 van mijn zoon.
Nu blijft de achterremlicht continu branden.
Dit komt doordat het schakelaartje vast geroest is.
Mijn vraag is: hoe krijg ik het schakelaartje op een normale manier los.
Het zit achter de rechter schetsplaat en kan er nagenoeg niet bij.

iemand een idee? Ik hoor het graag.
Onze, mijn dank is groot.
groet,
Sjoerd
 
Laatst bewerkt:
Helaas, het is gewoon een klote plek. Als je het wiel er uit haalt kan je er iets beter bij maar als de schroefjes vastgerot zitten is het gewoon vervelend.
Je kan natuurlijk wel het rubber hoesje er af halen en een van de draadjes loshalen, dan heb je allen op de voorrem nog remlicht.
De schakelaar zit met boutje/moertje, als je handig met de dremel bent kan je het kopje er af frezen.
 
Helaas, het is gewoon een klote plek. Als je het wiel er uit haalt kan je er iets beter bij maar als de schroefjes vastgerot zitten is het gewoon vervelend.
Je kan natuurlijk wel het rubber hoesje er af halen en een van de draadjes loshalen, dan heb je allen op de voorrem nog remlicht.
De schakelaar zit met boutje/moertje, als je handig met de dremel bent kan je het kopje er af frezen.
Bedankt voor de tip. Ik ga je advies uitproberen, mbt. achterwiel verwijderen en dan zien of het gaat lukken.
 
Waar heb je het nu over? Een veertje? Je hebt toch gewoon zo'n blokje achter de rechter duo voetsteun waar twee draadjes in gaan? De aanslag van je rempedaal zet het schakelaartje uit. Of probeer je nu een Japanse schakelaar van vijf euro te monteren.?
 
1603032983382.png
 
En hier dan de complete trommelrem van een R65 monolever (1985-1994)

Is achterhaald, in zijn andere topic blijkt het er één te zijn uit 1980.
Ik heb bij Januari en bij december 1980 gekeken (modeljaren wisselen in september. Heel 1980 heeft de oude drukschakelaar. Als de TS een moderne trekschakelaar heeft gekocht kan ik me voorstellen dat hij geen gaatje voor de veer heeft.
Een plaatje van de motor zou wonderen doen.
 
En hier dan de complete trommelrem van een R65 monolever (1985-1994)

Is achterhaald, in zijn andere topic blijkt het er één te zijn uit 1980.
Ik heb bij Januari en bij december 1980 gekeken (modeljaren wisselen in september. Heel 1980 heeft de oude drukschakelaar. Als de TS een moderne trekschakelaar heeft gekocht kan ik me voorstellen dat hij geen gaatje voor de veer heeft.
Een plaatje van de motor zou wonderen doen.
Bedankt voor de info. Ik ga ermee aan de slag.
 
Je hebt een tellertje dat bedoeld is om met een warteltje op het voorwiel aangestuurd te worden. Nu wil je dat gaan gebruken om aan te drijven vanaf de versnellingsbak van een BMW? En dan is de aansluiting van de kabel het grootste probleem?
 
Zo'n Koso teller kan je aansturen met een sensor op je wiel. Maar er zijn ook puls gevertjes die op de versnellingsbak kunnen. Tenslotte heb je ook tellers die op GPS werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan