BMW R65.

BMW R 65

MF'er
20 sep 2020
46
4
Ik heb een BMW r65 uit 1980.
Ik heb een probleem met het remlichtschakelaar. (Achterremlicht blijft continu branden).
De oude was kapot en heb inmiddels een nieuwe binnen gekregen echter zit ik met de vraag
waar het veertje aan bevestigd moet worden. (Op de oude was deze reeds verdwenen).
het ene deel spreekt voor zich, dat zit in het pennetje van de schakelaar maar waar het andere deel van de veer
aan gemonteerd moet worden is voor mij de vraag.
ook in deblokkeren en op verschillende sites kan ik hier niets over vinden.

Iemand van jullie de oplossing???
ik hoor het graag.
bij voorbaat dank.
Hartelijke groet,
Sjoerd Kuipers
 
Vandaag weer eens met de bmw r65 bezig geweest.
nieuwe schakelaar, gekocht bij motolab, en aangesloten maar nog steeds blijft het rem achterlicht gewoon branden.
maakt niet uit hoe ik de twee draadjes aansluit het achterremlicht blijft continu aan.
iemand een idee waar dit aan zo kunnen liggen???
wat doe ik fout ?..
 
Toch nog maar even bij de bmwr65 gekeken.
zie geen kabel of stekkertje mbt. rem.
Dan zou het schakelaartje in het huis van de gas moeten zitten. Echter op de tekening in het bmw handwerkplaatsboek lees, zie ik ook niets over
 
Laatst bewerkt:
Als de schakelaar in de min draad zit dan is er weinig anders over.
Bij de oude schakelaar was dat blijkbaar ook al zo dat het lampje brandde.
Draadjes volgen is eigenlijk de enige manier en dan beginnen vanaf het lampje. Heeft zo’n ding een Duplo lampje?
Gisteren het stekkertje voor de achterrem los gehaald en zowaar het remlicht blijft dus gewoon branden.
Nu ben ik een beginnend sleutelaar en vraag mij af waar de massa van het remlicht , waar men het over heeft, zou moeten zitten. En moet deze dan los gemaakt worden oid. ???
 
Remlicht/achterlicht andersom?
Zou het een Duplo zijn dan kunnen nu beide branden door een verneukt lampvoetje. Simpelste manier is ook het draadje van het achterlicht zelf te trekken. Dan zouden moeten doven. Het grootste probleem is de informatieverstrekking en de aandachtsspanne om de gegeven antwoorden en wedervragen te lezen en daarop te reageren met de juiste informatie. Het beste is een gaatje in de bovenkant van het achterlicht te boren en deze vol te zeiken en dan af te plakken met hubba-bubba. Dat zou de truuk moeten zijn.
 
De voorremschakelaar zit in de voorremhendel geschroefd. In de tekening de nummers 24 en 29.

r65.png


Maar mijn ervaring met deze schakelaars is dat ze juist geen contact gaan maken door inwendige vervuiling. Met rem niet gebruikt is de pin van de schakelaar ingedrukt en het contact verbroken. Met rem bediend komt de pin naar buiten en wordt het contact gesloten en zal het remlicht gaan branden.
 
Beste helpers,
in de eerste plaats wil ik jullie allen zeer zeker bedanken voor alle tips en adviezen. Deze probeer ik ook uit dan ook op te volgen.
vanwege andere drukte ben en kan ik helaas niet met grote regelmaat met de bmw bezig zijn.
Echter heb ik wel een andere pit in het achterremlicht gezet, deze ook verwisseld maar geen resultaat.
Nog niet met de voorrem bezig geweest.
ik hoop komend weekend hier even tijd voor te hebben. De duidelijke tekening die eerder geplaatst is zal ik erbij houden om alles na te lopen. Waarvoor alvast mijn dank.
wie weet is dit de oorzaak?
zodra ik meer resultaat heb zal ik jullie berichten.
mvg. Sjoerd
En kun je antwoorden op de vorige vragen? We proberen je te helpen!
,
 
De voorremschakelaar zit in de voorremhendel geschroefd. In de tekening de nummers 24 en 29.

Bekijk bijlage 1565350

Maar mijn ervaring met deze schakelaars is dat ze juist geen contact gaan maken door inwendige vervuiling. Met rem niet gebruikt is de pin van de schakelaar ingedrukt en het contact verbroken. Met rem bediend komt de pin naar buiten en wordt het contact gesloten en zal het remlicht gaan branden.
Dank je voor de duidelijke tekening. Ik hoop dat ik komend weekend hiermee aan de slag kan. Mvg. Sjoerd
 
Dank je voor de duidelijke tekening. Ik hoop dat ik komend weekend hiermee aan de slag kan. Mvg. Sjoerd
Eindelijk afgelopen dagen weer wat tijd gehad voor de bmw. Bij de voorrem de remvloeistof leiding gevolgd en onder de koplamp gaat deze over naar twee leidingen naar de remmen. Nu zit hier ook twee lipjes waar twee draden op aangesloten zijn, die weer uit de koplamp komen. Hier zat dus de storing met het blijvend brandend achterlicht. Eea, eindelijk gevonden en opgelost.
Nogmaals hartelijk dank voor de tips en adviezen die jullie mij hebben gegeven.
mvg. Sjoerd
 
Terug
Bovenaan Onderaan