BMW R80/7 Project

Juist de kleine verschillen tussen de CRD en jouw creatie maken het verschil.
Bij de CRD ligt de tank iets lager en sluit het zadel aan op de tank, verder is de voorvork korter waardoor het hele frame iets naar voeren leunt en staat de uitlaat iets omhoog. Dit alles maakt dat het 1 geheel is en een gedrongen krachtige uitstraling heeft, bij jou ligt de tank er, te klein en raar los, bovenop, als een longneck sjopper uit de jaren 70, de uitlaat wijst zielig naar de grond en het gat tussen de tank en het zadel maakt dat het er uitziet alsof het nog lang niet klaar is.
 
Met de CRD #58 als inspiratiebron lag dat ook niet geheel in de lijn der verwachting of wel? Daar kies ik juist bewust niet voor.

CRD #58.... wat of wie is dat? Zal even op Google intikken.
OMG...dat maakt het nog erger...ik dacht nog dat je het een beetje zelf bedacht had, maar je hebt een lelijke motor gewoon geprobeerd te kopieren.
 
Juist de kleine verschillen tussen de CRD en jouw creatie maken het verschil.
Bij de CRD ligt de tank iets lager en sluit het zadel aan op de tank, verder is de voorvork korter waardoor het hele frame iets naar voeren leunt en staat de uitlaat iets omhoog. Dit alles maakt dat het 1 geheel is en een gedrongen krachtige uitstraling heeft, bij jou ligt de tank er, te klein en raar los, bovenop, als een longneck sjopper uit de jaren 70, de uitlaat wijst zielig naar de grond en het gat tussen de tank en het zadel maakt dat het er uitziet alsof het nog lang niet klaar is.

het is dat ze bij die CRD #58 geinvesteerd hebben in een paar potjes verf voor wat kleur op de tank...voor de rest is het ook bagger.
 
net voor de zomer ook eentje gemaakt, maar dan met ori tank
bmw.jpg
 
Mooi ding! Al wijzen die dempers wel erg zielig naar beneden natuurlijk ;). Je hebt zoveel mogelijk van de oude kabelboom proberen te behouden neem ik aan?
 
Juist de kleine verschillen tussen de CRD en jouw creatie maken het verschil.
Bij de CRD ligt de tank iets lager en sluit het zadel aan op de tank, verder is de voorvork korter waardoor het hele frame iets naar voeren leunt en staat de uitlaat iets omhoog. Dit alles maakt dat het 1 geheel is en een gedrongen krachtige uitstraling heeft, bij jou ligt de tank er, te klein en raar los, bovenop, als een longneck sjopper uit de jaren 70, de uitlaat wijst zielig naar de grond en het gat tussen de tank en het zadel maakt dat het er uitziet alsof het nog lang niet klaar is.

De puch M50 tank ligt bijna identiek op de framebuis als de puch minicross tank bij de CRD. Heb ze beiden erop gehad, ze lijken erg veel op elkaar maar vond de M50 net iets hoekiger (vooral in de breedte gezien) en mooier. De tank is wel ietsjes hoger dan de minicross, qua inhoud schelen ze amper. Hier het verschil:

full


De positie van het zadel heb ik drie keer veranderd, en uiteindelijk ben ik er best tevreden mee. Als ik het opnieuw had gedaan dan had ik voor een wat dikker zadel gekozen. Het gat tussen tank en zadel is na drie keer verplaatsen steeds kleiner geworden, want dat vond ik in het begin ook te fors maar dat valt me nu erg mee.

page-12


tumblr_nqeb5hAvxn1qz56mjo1_1280_gqhayw.jpg


3ecd76b2-e011-4c4e-a616-f4151ce7a241-jpeg.1329744


De uitlaten heb ik gelijk laten lopen met de onderste framebuizen. Als ik de dempers naar boven liet wijzen kwamen mijn voetsteunen me absoluut niet lekker uit qua zitpositie met mijn lange benen. De zelfgemaakte schakelpookjes zijn ook wat forser dan standaard voor mijn grote slavoeten, en de positie ervan heeft de dempers naar de plek verwezen waar ze nu staan. Dat de dempers nu in een rechte lijn doorlopen vond ik persoonlijk best geslaagd en daar vind ik weinig zieligs aan. Een longnek sjopper uit de jaren 70 zegt mij helemaal niets, daar ken ik persoonlijk geen klote van.

CRD #58.... wat of wie is dat? Zal even op Google intikken.
OMG...dat maakt het nog erger...ik dacht nog dat je het een beetje zelf bedacht had, maar je hebt een lelijke motor gewoon geprobeerd te kopieren.

Als ik de motor exact had willen kopiëren dan had ik de andere tank moeten pakken, een andere voorvork gekocht, tarozzi voetsteunen erop gemetseld, het stuur op zijn kop erop gemonteerd en geprobeerd om elke lijn na te lopen. Als ik daadwerkelijk de motor had gekopieerd, dan had ik er niet fatsoenlijk mee kunnen rijden want dan had ik met mijn knieen in mijn nek rondgereden. Ik, en meerdere mensen met mij, vind die lelijke CRD 58 motor verder ontzettend gaaf.
Als je al met verwijfde termen als het misselijkmakende OMG begint te strooien dan kan ik jou al niet meer serieus nemen. Over ieder zijn of haar smaak beginnen, maar dan alles totaal de grond in boren met je negatieve gezwets met je potje verf.
 
Laatst bewerkt:
Precies wat ik zeg. Kleine dingen.
Maar met grote gevolgen voor het uiterlijk.
Als jij er maar blij mee bent, dat is het belangrijkst.
Maar als je niet tegen kritiek kunt moet je geen foto's op een forum posten.
 
Ik kan zeker tegen kritiek, ik leg mijn keuzes met de achterliggende gedachtes toch ook gewoon netjes uit? Ik hoor juist graag wat iemand ervan vind want daar kan ik toch bij het volgende project wat mee doen.
Het is maar net hoe je het brengt. Kritiek is prima, iets heel makkelijk belachelijk maken niet. Daar heb ik een hekel aan. Dan moet je zeggen of laten zien hoe het beter moet. Hier kunnen we weinig mee.

Daarnaast, wat je beweerd over de positie van de tankjes klopt gewoon niet. Dat leg ik uit, maar vervolgens kom je daar niet op terug. Je zegt alleen dat ik niks moet posten als ik niet tegen kritiek kan?
 
Het is inderdaad maar net hoe je het brengt. Opbouwende kritiek is goed, afbranden echter niet.
Ik zie echt ook wel dingen die ik zelf anders had gedaan, maar het gaat erom dat je zelf tevreden bent met het resultaat, het is namelijk jouw motor.
En als je er blij mee bent, mooi toch?
 
Het is inderdaad maar net hoe je het brengt. Opbouwende kritiek is goed, afbranden echter niet.
Ik zie echt ook wel dingen die ik zelf anders had gedaan, maar het gaat erom dat je zelf tevreden bent met het resultaat, het is namelijk jouw motor.
En als je er blij mee bent, mooi toch?

Jazeker! En ik pruts mooi een beetje verder!
530EE5D9-02EC-495A-B214-E50775578305.jpeg
 
vind je het mooi? nee? boos .............

altijd hetzelfde met die ombouwers..............

Leer eens begrijpend lezen. Heeft weinig met boos zijn te maken? Het is toch simpel, kritiek waar je iets mee kan is prima, iets ongenuanceerd afbranden is mijn inziens niet nodig.
 
Zo dan! Nou ben ik jaloers op je werkplaats! Ik wou dat ik zoveel ruimte had, of misschien heb ik wel teveel motoren, dat kan natuurlijk ook...
Gewoon lekker verder gaan met prutsen, doe ik namelijk ook. *O* :t

Ja prima ruimte. Had eerst nog in Mn vorige huis ietsjes meer ruimte qua schuur maar nu ook een mooi formaat van 5 bij 7 meter. Mooie diepe put erin. Ben er heel blij mee.
 
Ik kan zeker tegen kritiek, ik leg mijn keuzes met de achterliggende gedachtes toch ook gewoon netjes uit? Ik hoor juist graag wat iemand ervan vind want daar kan ik toch bij het volgende project wat mee doen.
Het is maar net hoe je het brengt. Kritiek is prima, iets heel makkelijk belachelijk maken niet. Daar heb ik een hekel aan. Dan moet je zeggen of laten zien hoe het beter moet. Hier kunnen we weinig mee.

Daarnaast, wat je beweerd over de positie van de tankjes klopt gewoon niet. Dat leg ik uit, maar vervolgens kom je daar niet op terug. Je zegt alleen dat ik niks moet posten als ik niet tegen kritiek kan?
Ik zeg je heel duidelijk dat het de kleine dingen zijn, ik noem ze zelfs op. Vervolgens zeg je dat je er niks mee kan.
Je tank ligt niet op dezelfde positie als de CRD. Kijk zelf maar, de framebuis onder de tank is volledig bloot bij jou. Je zadel zit hoger en wipt meer omhoog. Je zit op de bok achter een te hoge tank met een gat aan de achterkant.
De uitlaat wijst naar beneden. Kijk eens naar zo ongeveer alle, ja echt alle stoer uitziende motoren, de uitlaat staat omhoog.
Ga nou geen plaatjes van baggers plaatsen met naar beneden gebogen endtips, dat is een heel ander soort uitlaat.
Dat jouw footpegs in de weg zitten is lullig, maar bouw je deze motor niet alleen maar voor de show? Rijden met zulke banden, deze tank inhoud en deze zitpositie ga je toch niet volhouden. Omhoog die pegs en de uitlaat dempers dus! Alles voor de show!
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, wie geen pijn wil lijden is een huilebalk.

Je zegt dat je geen copy maakt maar je doet er wel je uiterste best voor, je maakt zelf de vergelijking, als ik je dan op de verschillen wijs en aangeef waarom de CRD mooier is wordt je boos.
Ik hou er mee op hier, het is precies wat @Moter bestuurdert zegt; als we hier niet klakkeloos alles mooi vinden wat jij bedenkt wordt je boos.

Succes met je ombouw, ik hoop dat je er gelukkig mee wordt.
 
We verschillen van mening maar dat is prima. Ik ben de laatste die daar boos om wordt. Over de rest heb je ook wel gelijk, maar over de tank / framebuis ben ik het niet met je eens. Onderkant tank onderkant framebuis heb ik met bouwen aangehouden. Daarnaast zijn de enige overeenkomsten een vergelijkbare tank, dezelfde koplamp en dezelfde teller. En het spatbord heb ik hetzelfde gemaakt. De rest heb ik mijn eigen draai aan gegeven. Het stuur op zijn kop erop staat bijvoorbeeld absoluut niet bij mijn motor. Vanuit bepaalde hoeken ziet dat er heel gek uit.
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding! Al wijzen die dempers wel erg zielig naar beneden natuurlijk ;). Je hebt zoveel mogelijk van de oude kabelboom proberen te behouden neem ik aan?

nee, zit een m-unit op. niks vd originele electra zit er nog in.
ivm uitlaten, op foto mss maar valt in het echt goed mee. Eigenaar is er iig tevreden mee ;)
 
nee, zit een m-unit op. niks vd originele electra zit er nog in.
ivm uitlaten, op foto mss maar valt in het echt goed mee. Eigenaar is er iig tevreden mee ;)

Top. Bij mij wordt ook zoveel mogelijk nieuw. Nog tips voor mij betreffende het laadsysteem/accu?
 
voor accu heb ik een lithium aliant gebruik type YLP14.
gaat prima, ook al in een K100 gebruikt.

laadsysteem heb ik rec/reg combo gebruikt van electrex.
 
voor accu heb ik een lithium aliant gebruik type YLP14.
gaat prima, ook al in een K100 gebruikt.

laadsysteem heb ik rec/reg combo gebruikt van electrex.

Ja ik zit nu ook nog een beetje te kijken wat ik zal doen. Heb een verstelbare nieuwe spanningsregelaar erop gezet dus ik kan kijken hoe het allemaal werkt (met laadlampje of weerstand ertussen) met de diodeplaat die erop zit. Of ik ververs het nu meteen door een rec reg module en dan hou ik de spanningsregelaar natuurlijk ook over die nu onder de tank zit. Die kan er dan ook af. Ik zie op internet dat er ook complete sets zijn om het zaakje met rotor en al te vervangen door strak fris spul.

Heb in ieder geval even wat overzicht gemaakt zodat ik mijn huiswerk wat beter kan doen.
99226D77-8829-4AD7-9291-EAC26D3E8B85.jpeg
2A6003EC-7E5A-4CED-A00F-6C9BE8FCB9B8.jpeg


Voor de oplettende onder ons, ik moet mijn schakelstang nog even vermaken want nu kan de kickstarter niet omlaag :')
 
Nieuwe plek voor de spanningsregelaar. Kan de tank blijven zitten als we daar bij moeten zijn.
5E1E7834-9F4D-42AB-A197-24E948229479.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan