BMW R80/7 Project

Het is een heel gepruts met de kabels door het stuur heen maar ik heb een begin gemaakt met de bedrading. Stuurtje is klaar met knoppen en kabels.

8EE21C0B-BA24-42BB-9E51-037ACDDC65F1.jpeg
 
Weer een stuk verder, wat tot nu toe aangesloten is werkt; verlichting, knippers, teller, toeter, en de startmotor draait rond.

full
 
D2BA241D-3A5B-4B29-B91A-3DA0CAB69B26.jpeg

Toch maar een reg/rec gekocht.
Dat past wel mooi met een beugeltje erachter, de kabels zijn wel enorm lang. Die anderhalve meter zou ik een paar keer rond moeten slingeren en daar is geen plek voor. Dus die knip ik mooi kort af en rechtstreeks naar dynamo.
Die twee massadraadjes, die op de originele diodeplaat zitten, die kan ik eventueel verwijderen? Of zo laten zitten?
De geschakelde plus (oranje) naar de m unit AUX2, de rode draad naar de accu met een 40A hoofdzekering ertussen. Volgens mij heb ik dan het laadsysteem op orde (zonder laadstroomlampje).
Mooi verder prutsen dit weekend.
 
De BMW heeft weer heel eventjes gelopen sinds dik drie jaar. Blok trilt behoorlijk bij wat gas geven maar eerst maar eens carburateurs synchroon stellen en tijdstip ontsteking controleren.
 
Je liet weten dat je het laadstroomlampje niet had aangesloten. Je hebt dan wel een nieuwe gelijkrichter/spanningsregelaar gemonteerd (ziet er degelijk uit) maar het anker van de dynamo heeft toch echt dat laadstroomlampje nodig om snel de goede spanning op te wekken.
 
Je liet weten dat je het laadstroomlampje niet had aangesloten. Je hebt dan wel een nieuwe gelijkrichter/spanningsregelaar gemonteerd (ziet er degelijk uit) maar het anker van de dynamo heeft toch echt dat laadstroomlampje nodig om snel de goede spanning op te wekken.

Goed dat je dat opmerkt. Ik heb wat rondgekeken op het forum en heb een topic gevonden waar in werd verteld dat het lampje dus niet nodig zou zijn. Zelfs nog wat vragen in dat topic gesteld maar nooit antwoord gekregen.
De schema’s van de nieuwe reg/rec van motolab:

152235B6-F5B1-44A8-9033-BD9B25306C69.jpeg
0E79B6C2-531A-4FBD-B829-BC7A2CB1B0EA.jpeg

daarnaast een vergelijkbaar ding gevonden van Carmo met behorend schema
78CAB18C-BB38-48A4-8DCF-88FDEBB9556D.jpeg
Oranje heb ik op de M unit aangesloten dus die krijgt pas spanning na contact. Moet ik daar dus eigenlijk een lampje tussenzetten???

origineel gaat er een blauwe draad naar de spanningsregelaar en dan naar het laadstroomlampje in de cockpit, en dan weer terug naar het startrelais als ik het goed heb. Maar bij mij is dat allemaal dus te komen vervallen.

de spanning op accu bij lopende motor schiet naar de 14 volt en in rust met contact af is dit 13.1 a 13.2
Bij hoeveel toeren moet het laadsysteem in werking gaan normaal gesproken?
 
Ik denk dat je indrdaad het laadstroom lampje kan laten vervallen. De originele laadstroom regelaar kapt de spanning op de koolborstels af als de spanning boven de 14 Volt komt. Dat is nu vervallen, er staat constant spanning over de rotor, hij levert dus altijd maximaal vermogen. Het teveel wordt verbrand door de nieuwe regelaar.
Dat zou voor mij een reden zijn deze regelaar niet te kiezen. Dit type zit ook op Japanners en als deze niet voldoende rijwind krijgen branden ze door. De originele rotor is ook een zwak kindje, die branden met de originele spanningsregelaar en diodebord al door.
 
je bent de motor snel zat schijnbaar aangezien ie op MP staat?

In het loop van het jaar zal er een ander project komen, ik sleutel en pruts veel liever dan dat ik op straat rij. Motorrijden heb ik altijd alleen op de crossbaan gedaan. Maar daarnaast denk ik niet dat ie snel weg is. En dat hoeft ook helemaal niet. Ik zou het liefste alles bewaren, mijn vorige project de KX500AF wou ik ook graag houden maar ik kan financieel gezien de schuur niet volstapelen met projecten.
 
Heb je het zadel gevuld met hondertjes dat je er zoveel geld voor vraagt? Of is de tank van binnen verguld?
Geen briefjes van honderd maar het zadel zit vol met onversneden cocaïne! En als je niet teveel af te zeiken hebt naast het bieden op de motor, mag je zelfs een keer of tien mijn vrouw neuken! Zelfs jij!
 
Hahaha grappig ben je wel. Heb je daar diploma’s voor gehaald om de cynische klootzak uit te hangen? Want daar ben je best goed in. Mijn vrouw heeft gelukkig rondere vormen dan die vierkante BMW van mij. Stiekem ben je best nieuwsgierig naar die foto’s!
 
Goed, laat ik niet lullig doen. Ik bied 1000 euro. Dat lijkt me niet onredelijk omdat het 2 tot 3000 euro kost om hem weer rijdbaar te maken.
Wat is dit nu weer voor kut opmerking. Ook al is iets niet jou smaak, hou je fatsoen een beetje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan