BMW R80/7

bendix

MF'er
10 okt 2003
55
0
Zeist
Ik heb voor weinig een BMW R80/7 gekocht. Lang geleden heb ik een R75 gehad dus ik weet heel veel niet meer van deze motor. Mijn eerste vraag is over de benzine. Kan deze motor uit 1980 gewoon op loodvrij draaien? Er zitten twee benzinekranen op. Moeten die allebei open of is één genoeg? Weet iemand een goed boek over dit specifieke model? Gooi alle informatie over deze motor maar op het forum dan kan ik er nog wat van leren.

Groeten Bendix. :]

Bijlage: R80-5.jpg
 
ff mailtje sturen aan de initiatief nemer van de online werkplaatshandboeken.

kijk bijv. hier


of die erbij staat. Je bent langer dan een half jaar ingelogd dus dat zal geen probleem zijn.

Veel plezier met je nieuwe fiets!!!
 
het blijven mooie motoren maar dik boven mijn budget ;(
veel plezier er mee

full
 
hmm idd

Sinds kort begin ik nu BMW K75S mooi te vinden .. :X ik weet ook nog niet juist wat ik er zo mooi aan vindt maar er zit wel potentieel in :9

Maar dat is maar voor een paar jaar :Y
 
Laatst bewerkt:
Mijn vader heeft ook een R80/7 (RS 'special edition') uit 1980, en daar moet Super Plus in, dus 98 octaan met loodvervanger. Ja, dat is helaas de duurste benzine. Het is mogelijk dat je motor andere koppen heeft waardoor loodvervanger niet nodig is, maar ik verwacht het niet. Mooie motor trouwens! Zeker als je m voor een prikkie hebt, echt mazzel man!

Ik zou beide benzinekranen gebruiken. Voor elke wang van de tank zit er eentje op, ze zijn wel onderling verbonden dacht ik, maar als je ze alletwee openzet hebben de carbs een betere benzine aanvoer.

Voor onderdelen kan ik je Joost Motoren aanraden in Maarsen. Hij heeft veel liggen voor de oudere tweekleps boxers, en is een goede vakman.

Handboeken heeft 'ie geloof ik ook liggen. Ik raad je Peters Handboek nr 68 aan, ISBN 90 6127 210 6.

Wel alle olie ff vervangen trouwens (cardan (80W90), cardanhuis (80W90), versnellingsbak (80W90), motor (10W40) en voorvork (10W)), staat trouwens ook allemaal in dat boek.
 
Hoi, tot zover bedankt alemaal. Heb inmiddels het boek van Peters en een CD gekocht via Marktplaats. Er mankeert nog wel het één en ander aan de motor maar tot zover heb ik niets spectakulairs gevonden. Die 950 euro lijken een prettige investering tot zover. En dat gewoon gevonden met zoeken op internet. :]

Groeten Bendix
 
Mijn schoonvader rijdt een R80/7 uit '82, en deze mag gewoon op Euro loodvrij...
Wat de kranen betreft; twee open is beter.
De tank heeft namelijk diepe wangen (valt diep over het frame) waardoor je met een kraan niet alle benzine trekt,vandaar ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan