BMW R80

Xasuntox

Die hard MF'er
24 feb 2014
353
2
Hallo,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben xasuntox, woon in België en ben 19 jaar. Ik studeer industrieel ingenieur en heb een grote passie voor alles waar een motor in zit, voornamelijk auto's en motors.
Meer specifiek ben ik een grote BMW liefhebber. Zelf heb ik recent een E46 320d gekocht.
Café racers vond ik altijd al heel mooi. Nu als BMW liefhebber is het een droom om een BMW café racer te maken.

Nu zit ik eraan te denken om een project te starten van lange duur. Enkel twijfel ik nog wat. Ik weet een BMW R80Tic van 1981 met 146000 km staan. Koppeling is vervangen en de man vraagt er nog 1000 euro voor.

Vrij duur als je het mij vraagt. Nu het project mag gerust 3 jaar duren. Nu vraag ik mij af of dit als 19 jarige wel te doen is. Zijn er nog voldoende onderdelen beschikbaar? Gaat de motorische gedeelte van de motor niet te veel kosten? Aangezien 146000 km al heel veel is?

Vooral een schatting van de kostprijs van zo'n projectje zou ik moeten hebben van iemand die er ervaring mee heeft.En zijn deze BMW café racers redelijk waarde vast moest ik hem ooit weer verkopen?

groeten en bedankt!!:] :]
xasuntox
 
...............................Ik weet een BMW R80Tic van 1981 met 146000 km staan. Koppeling is vervangen en de man vraagt er nog 1000 euro voor.Vrij duur als je het mij vraagt...................
Als alleen de koppeling is vervangen en het zwakste punt van de R80-serie (de kleppen) nog niet zijn aangepakt, dan komt als eerste een cilinderkoprevisie in beeld en dan is 1000 euro naar mijn mening inderdaad te duur.
.......... Nu vraag ik mij af of dit als 19 jarige wel te doen is. Zijn er nog voldoende onderdelen beschikbaar? Gaat de motorische gedeelte van de motor niet te veel kosten? Aangezien 146000 km al heel veel is?.......