BMW R80RT ombouwen naar Cafe Racer

laatste dagen een beetje lopen prutsen, schoot niet echt op..

ik heb het achter spatbord bij gezaagd, korter en slanker.
full


ook een soort beugeltje gemaakt om mijn achterlichten op te bevestigen.
full


ook tot de conclusie gekomen dat ik de tellers niet ga gebruiken. (dus wie nog een toerenteller en km teller zoekt? ik heb mooie )
ik ga nu een elektrische gebruiken, zonder toeren teller.

knipperlichten zijn alllemaal binnen.

ik heb alleen een probleempje met de elektra
ik heb alle kabels van de controle lampjes los, en getest om ze vervolgens aan te sluiten, nu doen ze het allemaal op 3 na. (het neutraal lampje, oliedruk lampje en laadstroom lampje).
het licht niet aan de lampjes zelf. en ook geen zekering stuk, en de motor staat in z''n vrij. ik snap het niet,, iemand een idee hoe dit kan komen??
 
laatste dagen een beetje lopen prutsen, schoot niet echt op..

ik heb het achter spatbord bij gezaagd, korter en slanker.[afbeelding]

ook een soort beugeltje gemaakt om mijn achterlichten op te bevestigen. [afbeelding]

ook tot de conclusie gekomen dat ik de tellers niet ga gebruiken. (dus wie nog een toerenteller en km teller zoekt? ik heb mooie )
ik ga nu een elektrische gebruiken, zonder toeren teller.

knipperlichten zijn alllemaal binnen.

ik heb alleen een probleempje met de elektra
ik heb alle kabels van de controle lampjes los, en getest om ze vervolgens aan te sluiten, nu doen ze het allemaal op 3 na. (het neutraal lampje, oliedruk lampje en laadstroom lampje).
het licht niet aan de lampjes zelf. en ook geen zekering stuk, en de motor staat in z''n vrij. ik snap het niet,, iemand een idee hoe dit kan komen??
Aansluiting nummer 8 op de centraalstekker geeft (geschakelde) massa aan deze drie lampjes. Het klinkt voor mij alsof je deze mist.
 
Aansluiting nummer 8 op de centraalstekker geeft (geschakelde) massa aan deze drie lampjes. Het klinkt voor mij alsof je deze mist.

oftewel ik moet die 3 lampjes koppelen aan de kabel van aansluiting nr 8 ? en dus niet op de normale massa? of allebij?
 
oftewel ik moet die 3 lampjes koppelen aan de kabel van aansluiting nr 8 ? en dus niet op de normale massa? of allebij?
Uitgaande van jouw omschrijving, en het schema denk ik dat je de massa van de drie lampjes aan nummer 8 moet knopen.
 
Ik zet net ff het contact aan en het kabeltje van aansluiting nr 8 geeft stroom. Dus als is die tegen bijvoorbeeld het frame hou. Dan geeft het vonken. Kan ik het dan wel aan de massa kabel van de drie lampjes koppelen? Of kan het door die lampjes dan wel?
 
Op het laadstroom lampje hoort stroom te staan. Hij maakt massa via de dynamo. Dan klopt de beschrijving van mij dus niet, dan is nr 8 dus spanning. Dat klopt ook wel, de oliedruksensor maakt ook massa.
 
ik heb even een foto gemaakt van het schema,, in het blok met instruments zie je alles,
A= Rev counter
B= oil pressure
C= Neutral
D= charge indicator
E= Instrument verlichting
F= grootlicht
G= knipperlicht.

het gaat dus om B,C en D die het niet doen als hij op het contact staat. en draadje 8(GN/BL) heb ik nog los.
maar waar moet die aan.
10411263_10201764611915293_9103241801564111994_n.jpg

10551700_10201764611795290_3846099521321584253_o.jpg
 
Zowel de vrijstandschakelaar als de oliedrukschakelaar maken kontakt met massa. Deze twee lampjes kunnen dus pas branden als de andere kant aan de geschakelde + 12 V (GN/BL) vast gemaakt worden.

Het laadstroomlampje zit ook op deze geschakelde + 12 V maar het andere eind (BL) gaat naar de D+ van het diodebord.
 
oke De elektra is nu als het goed is geregeld!!! HALELUJA!
ik wou maar niet naar een garage gaan om het daar te laten fixen, EN DAT HEB IK DUS OOK LEKKER NIET GEDAAN..

ik begreep niks van die kabels, maar na een paar keer fout doen, leer je het natuurlijk het best, er nu doet het het wel!!
ik ben BLIJ !!

nu moet ik alleen nog een tussen stukje tussen de uitlaat bocht en de demper maken, ik heb de buis al, alleen nu nog ergens laten op maat maken!!

ik heb ook een beugeltje gemaakt voor mijn dashbordje.
full
full
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Mooi project hoor. Ik heb ook R80RT in dezelfde mooie kleur. Zijn er onderdelen van de kuip te koop?

Hartelijke groet en succes,

John
 
Ik heb wel de maten gevonden:Dat zegt voor mij dat het 30mm inwendig dunwandig staal moet zijn, van 255mm lang.
Aangezien mijn frame ook een eenzijdige achterwielophanging heeft en het frame van een R65 en een R80 hetzelfde zijn zou het moeten passen. Maar je krijgt van mij morgen de opgemeten waarden door ter controle.
 
Het voorste stuk van de demper moet schuiven over een pijp (van een H-stuk in plaats van de pot) met een diameter van 44,5 mm.

Verdere informatie kan je per PB doen.
 
Phoe dat is lang geleden... maar ik heb het motor forum weer gevonden..

Ondertussen is de motor hier en daar nog wel veranderd. Inmiddels al een paar jaar klaar. Maar dacht laat toch nog ff een foto zien van het project


1 95407A67-0978-4A35-A5F0-0CC23FA10D51.jpeg
2B1C07332-1CAA-43FC-875E-37597CB1ABA0.jpeg
3BB23D9A8-92C0-41A8-9251-75799F9483AE.jpeg
4214E867A-7392-48D5-8281-A9662A119112.jpeg
5AC2B46DB-293F-4A2D-9984-4691D8A1A6BD.jpeg
6
ABD0C218-40B9-493F-B920-484F9450CB3D.jpeg
 
Ja vind het prima rijden. Ligt natuurlijk aan je stijl, je moet er niet te lang mee op de snelweg willen rijden nee. Maar qua zitpositie vind ik het top. Lekker op de 80 kronkel weggetjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan