BMW R80RT ombouwen naar Cafe Racer

dat is een balanspijp

men zegt: Door een balanspijp te monteren kan je meer koppel krijgen op lager toerental, en de motor wordt dan zuiniger en is makkelijker te berijden.

maar ook: Onzin, die balanspijp kan er prima tussenuit.
In theorie zou je dan wat minder vermogen moeten hebben, maar daar ga jij helemaal niets van merken.

mijn ervaring: die dingen roesten als een gek :+

vraag is natuurlijk wat je met de gaten doet als je de balanspijp ertussenuit haalt
 
cafe racers hebben vaak clip-ons, of een M-stuur als alternatief

zo'n recht stuur is ook tof hoor, maar geeft wel een andere uitstraling

93c1fc1cb16e862123e90133925d66e6.jpg
 
zo op het oog iets wat jij voorstelt

zo zou het er van de zijkant uit kunnen zien
CRD-27-Rside-800.jpg
 
Laatst bewerkt:
ja precies,, ,, I LIKE!!

Wat een beauty!

zoo vind ik ook heel gaaf
15_07_2012_bmw_r80_brat_04.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er zit op twee plekken een verbinding tussen de twee uitlaten, de pot onder de versnellingsbak en een pijp tussen de bochten voor het blok. De laatste zorgt dat het koppel op een wat lager toerental piekt. De pot onder de versnellingsbak kan vervangen worden door een H-stuk.
 
een caféracer heeft normaal clip-ons of een m-stuur. Maar als je een recht stuur verkiest, kies je natuurlijk dat! M-stuur en clip-ons hebben een sportievere houding doordat je mee voorover gebogen zit ;)
 
Ik zou spaakwielen wel willen hebben,, maar zijn best duur en lastig te vinden😐.
Dus denk dat ik deze wielen zwart maak.

Als ik de balanspijp onder de versnellingsbak vervang dokr een H stuk. Veranderd dat dan ook iets aan de eigenschappen of het geluid van de motor?
 
ik kon daar alleen een achterwiel vinden, maar volgends mij gaat dat ook niet passen. :'(
ik vind deze willen niet zo mooi maar denk dat ik ze in het zwart straks wel heeel gaaf vind!
 
zwart maakt idd een groot verschil, kijk maar bij de foto van MIOB (sowieso een mooie foto natuurlijk). zouden 'snowflake'-wielen passen die op eerdere R-modellen zaten?

EE-R80-12.jpg
 
Ik heb mijn RT ooit omgebouwd.spaakwielen van een R80/100 R/GS passen zondermeer.
En het voorwiel van een 1150 GS,maar daar moest ik wel het e.e.a. pas maken.
Andere lagers,adapter voor grote remschijf etc.
Had er zelfs een multilever achterwielophanging opgebouwd.
full
 
Ik heb mijn RT ooit omgebouwd.spaakwielen van een R80/100 R/GS passen zondermeer.
En het voorwiel van een 1150 GS,maar daar moest ik wel het e.e.a. pas maken.
Andere lagers,adapter voor grote remschijf etc.
Had er zelfs een multilever achterwielophanging opgebouwd.[afbeelding]


Jij hebt een andere achterbrug dan TS. Op de motor van TS passen GS wielen niet (de steek is anders uit mijn hoofd).

Op de motor van TS zouden alleen de spaakwielen van een R100-R rechtstreeks moeten passen.
 
De R80/100 ( met multilever )hebben dezelfde ophanging.R of GS maakt niet uit.
Achterbrug(die ik gemonteerd had ) kwam van een R 100 GS,het wiel van een R80 R.
 
Jij hebt een andere achterbrug dan TS. Op de motor van TS passen GS wielen niet (de steek is anders uit mijn hoofd).

Op de motor van TS zouden alleen de spaakwielen van een R100-R rechtstreeks moeten passen.

Andere motor dan TS??? >TS< ???

conclusie?: op mijn monolever BMW R80rt passen WEL of GEEN ander spaak wielen?
 
Alleen even monteren gaat dus niet.
Alles kan natuurlijk.maar dat betekent wel heel veel aanpassen.
Bijv. Een multilever of een R65 G/S driegaats ophanging monteren of een passende naaf draaien.
 
Nou ik denk dat ik het hierbij laat.. Alleen deze velgend dus zwart maken. Moet ff een spuiterij vinden hier in de buurt voor een goed prijsje. Voor de spatborden ( die ik overigens nog moet maken), velgen, tank, zitje (waarschijnlijk)
 
zwart maakt idd een groot verschil, kijk maar bij de foto van MIOB (sowieso een mooie foto natuurlijk). zouden 'snowflake'-wielen passen die op eerdere R-modellen zaten?

[afbeelding]
Het voorwiel is altijd pas te maken, Maar de snowflake wielen zitten op de duo lever. Daar bestaan dus geen achterwielen van met montage gaten.
De enige achterwielen met spaken die 1:1 passen zijn die van een GS, Mits het juiste aantal gaten.
 
Het voorwiel is altijd pas te maken, Maar de snowflake wielen zitten op de duo lever. Daar bestaan dus geen achterwielen van met montage gaten.
De enige achterwielen met spaken die 1:1 passen zijn die van een GS, Mits het juiste aantal gaten.

Neen, helaas (geprobeerd), de steek is anders, de remtrommel komt naast de remschoenen te zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan