BMW R80RT ombouwen ?

Ehh..nee..sorry.
Een caféracer hoort 'lean & mean' the zijn, en een boxer heeft de tit'n te ver uitsteken om er een gelikte en ranke fiets van te maken.
Een Guzziblok leent zich er wèl voor omdat door de V-hoek het geheel nog acceptabel smalletjes overkomt.
Ik heb laatst een cafedinges op basis van een GW 1100 gezien en vond dat ook helemaal niks...veuls te breed om er een echte gooi- en smijtfiets van te maken.
Nogmaals: smaken verschillen...gelukkig wel.
De term café racer wordt volgens mij gewoon te pas en te onpas gebruikt. Kan me wel vinden in je uitleg. TS wil gewoon een stoere look. En dan is het idd ieder zijn smaak ;)

Rij zelf een K100 LT, lompe ding zal vast ook geen café racer genoemd kunnen worden, maar kan er wel vet uitzien :)
IMG_4879.jpg
 
Moet de zaak nog even verder bekijken want blijkbaar is het niet zo makkelijk om een legervoertuig in Belgie in te kunnen schrijven.
 
Zoiets lijkt me ook wel leuk.[afbeelding]
Hier blijven wel de wielen en andere onderdelen aanwezig.


Hé, die staat hier in de schuur :)


Inclusief aanschaf beleven de kosten hiervan ruim onder de 2000 euro. Afgezien van de uitlaatbeugels (die zijn er trouwens wel weer op te lassen) en het subframe (is los) is er niets aan de motor gebeurd waarmee je hem niet meer origineel zou kunnen krijgen.

Het is jouw motor, lekker doen wat je er zelf mee wilt :)



(en je mag hem ook wel aan mij geven hoor :P)
 
Ehh..nee..sorry.
Een caféracer hoort 'lean & mean' the zijn, en een boxer heeft de tit'n te ver uitsteken om er een gelikte en ranke fiets van te maken.
Een Guzziblok leent zich er wèl voor omdat door de V-hoek het geheel nog acceptabel smalletjes overkomt.
Ik heb laatst een cafedinges op basis van een GW 1100 gezien en vond dat ook helemaal niks...veuls te breed om er een echte gooi- en smijtfiets van te maken.
Nogmaals: smaken verschillen...gelukkig wel.


De motor in die link is mijn motor. Ik was eigenlijk op zoek naar een Guzzi. Ik had er 1 gevonden bij een zaak in Lelystad en ben daarheen gegaan voor een proefrit. Beviel opzich best goed, maar de beste man had ook een stapel BMW's staan. Ik had daar eigenlijk totaal geen interesse in, maar hij boodt een proefrit aan... tja, dat sla je niet af :)

Na 100 m was ik al om. De boxers leven (voor mij) veel meer dan Guzzi's. Zoals de motor in die link tot leven komt is al een genot. Er zit een net groot genoege (of net te kleine) accu in. Die krijgt hem net rond en dan komt ie in ene met en hoop getril, gestamp en gebrul tot leven. Heerlijk.

Daarnaast heeft het blok niet zo'n lomp vliegwiel als de Guzzi waar ik test reed (ik viel bijna om toen ik stilstaand een keer het gas aanraakte), maakt het blok wat levendiger. Bergen koppel onderin, bergen karakter en een lekker laag zwaartepunt (wendbaaar!).


Dus ik deel je mening totaal niet :9
 
Hé, die staat hier in de schuur :)
(en je mag hem ook wel aan mij geven hoor :P)

Wat is de wereld toch klein.
Morgen weet ik of ik hem heb en of ik de papieren in orde krijg. Als dat lukt contacteer ik je nog wel voor meer info om te herbouwen.
 
De term café racer wordt volgens mij gewoon te pas en te onpas gebruikt. Kan me wel vinden in je uitleg. TS wil gewoon een stoere look. En dan is het idd ieder zijn smaak ;)

Rij zelf een K100 LT, lompe ding zal vast ook geen café racer genoemd kunnen worden, maar kan er wel vet uitzien :)
[afbeelding]

hm, dit is in ieder geval de eerste mooie K100 die ik zie :)
 
Ik kan voor een prikje een BMW R80RT kopen met 15.000 km op de teller.
Nu was mijn vraag of er veel kosten aan zijn om van deze motor een café racer te maken zoals op deze foto ?
[afbeelding]

Er zijn diverse web sites waar onderdelen voor caferacers worden aangeboden. Met behulp van zo'n site is het vrij eenvoudig om een kloppend prijskaartje te maken. Je kan het zo duur maken als je zelf wil. Maar die op het plaatje bouw je niet voor €.2000,= eerder het drievoudige bedrag. Je bent al 2000 kwijt alleen voor de wielen en banden.
Maar er is maar een echt mooie motor en dat is een caferacer. En vergeet niet, dat een goed opgebouwde caferacer zijn waarde behoud.
Groet Jan.
 
Van die op het plaatje kan ik niets zeggen, het ding is zo raar gefotografeerd dat de achterband 170 breed lijkt. Dan rijdt de motor in ieder geval voor geen meter meer.
De meeste "cafe racers" hebben clip ons en ontbrekende spatborden, kort zitje en klaar, dat kost de wereld niet. En die dingen zijn zo individueel dat ze onverkoopbaar zijn, dus wat is de waarde dan?
 
Van die op het plaatje kan ik niets zeggen, het ding is zo raar gefotografeerd dat de achterband 170 breed lijkt. Dan rijdt de motor in ieder geval voor geen meter meer.
De meeste "cafe racers" hebben clip ons en ontbrekende spatborden, kort zitje en klaar, dat kost de wereld niet. En die dingen zijn zo individueel dat ze onverkoopbaar zijn, dus wat is de waarde dan?

8.500,- blijkbaar

Te koop: BMW R100 Caferacer
 
heb je 'm uberhaupt al gekocht dan?
Had ik een paar berichten terug al geschreven.
Heb hem gekocht en heb gisteren mijn eerste rit van 10km gedaan. Motor draait als een zonnetje maar is wel een hele aanpassing tegenover mijn vorige Suzuki GSX-R. *D
Heb ook al contact gehad met de douane en dat is ook geen enkel probleem.
Het geluid is wel een beetje te braaf, daar is ook nog wat werk aan.

Kunnen jullie misschien wat links posten waar je onderdelen kan kopen ?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de link.
Een ander vraagje, is het mogelijk van de motorfiets vooraan te laten zakken met de standaardvering ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan